Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: NG: tid. Tid til at samle en fuzzpedal eller to, der bare ligger som stumper på hylden. Tid til at rode med Fender Champ klonen og lære lidt mere om kredsløb. Tid til at se på et guitarkabinet mere. Og tid til at sove :)
Det sidste er et luksusproblem, som man er nødt til at sætte sig ud over som det første skridt, hvis nogle af de andre ønsker skal have en perifer chance for at gå i opfyldelse... ;)
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Jeg er begyndt at overveje, om jeg er gammel nok til at eje en tube screamer. Jeg prøvede en TS808 i 4sound i dag - jeg er næsten overbevist.
Men nu fylder jeg jo også 38 i dag
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

Tillykke, Smittemorfar. Dit lydideal bevæger sig i faretruende tempo i retning af kedelig :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

HURRA TS808 4FTW.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

NG: De gamble big box EHX pedaler... der er en graphic fuzz og en HOly grail til salg på dba lige nu... 

NG2: Lava Coil cable.... nogle erfaringer?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Coil Nuff said
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Det er faktisk ikke ret tit, at jeg rammes. Men denne hér fik det godt nok lige til at gibbe lidt i mig:

http://www.ebay.co.uk/itm/MARSHALL-1967 ... 3f50875316

Det er dælme ikke ret tit, at man ser sådan én til salg. Og der skulle egentlig ikke rodes ret meget med den, før den var helt fed...   :cool: ;) :angel:

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

En bette fødselsdagsgave til dig fra dig?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Damn - den koster så også det samme som en lille bil!
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: En bette fødselsdagsgave til dig fra dig?
Narh, det kunne ellers have været godt. Jeg må nok nøjes med en Polytune Clip. Men den er jo også fin!

;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Smittefar skrev: Jeg er begyndt at overveje, om jeg er gammel nok til at eje en tube screamer. Jeg prøvede en TS808 i 4sound i dag - jeg er næsten overbevist.
Men nu fylder jeg jo også 38 i dag
Nå, Anders Nimb (som jeg i hvert fald kender rimelig godt) havde en TS808 til salg til en billig penge, så nu har jeg sådan en - Så mangler jeg bare sådan et jackkabel, som den bruger til strøm - Jeg er næsten sikker på, jeg har et liggende et sted.

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Kladen »

Sasha skrev: Det er faktisk ikke ret tit, at jeg rammes. Men denne hér fik det godt nok lige til at gibbe lidt i mig:

http://www.ebay.co.uk/itm/MARSHALL-1967 ... 3f50875316

Det er dælme ikke ret tit, at man ser sådan én til salg. Og der skulle egentlig ikke rodes ret meget med den, før den var helt fed...   :cool: ;) :angel:
Er det ikke sådan en der kaldes "black flag"? Hvem der bare havde 60 af de lange til sådan en :(

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Jo, det er det p.g.a. dén måde, som "JTM" er afbildet på fronten. Man skal så nok ikke foregøgle sig selv, at dét har ret meget at sige for lyden. Jeg kunne nok forestille mig, at det betyder cirka lige så meget, som forskellen mellem et betjeningspanel af plexiglas vs. et betjeningspanel af aluminium. Men det ville nærmest undre mig, hvis der ikke fandtes dem, som hårdnakket ville hævde, at det gør en forskel.

Nu skrev jeg jo, at der ikke skulle rodes ret meget ved den, før den blev "helt fed". Og det siger jeg - selvfølgelig med et glimt i øjet - på baggrund af, at den i bund og grund ikke er så langt fra "Verdens bedste Marshall", som jeg jo tilfældigvis ejer... ;) For et par år siden havde jeg så besøg af en ´66 JTM45, som er bygget om, så den rent faktisk svarer ret nøje til forstærkeren i linket. Skøn, skøn ting. Men "for my money" passer min ombyggede Park (aka. "Verdens bedste Marshall") med sit kredsløb, som er en kende længere i retning af Marshall´s lead-kredsløb, bedre til mit ideal om, hvordan en Marshall skal te sig, i forhold til dét ret rendyrkede Bass/JTM45-kredsløb, som findes i forstærkeren i linket...

Bevares, det lyder skam fint. Og det er ikke uden grund dét kredsløb, som nogle af verdens mest eftertragtede forstærkere er baseret på. Men jeg synes stadig, at det har en tendens til at mudre (især i en EL34-bestykket forstærker), når tingene begynder for alvor at forvrænge. Andre ser med garanti helt anderledes på den sag... ;)  

Men det er jo skønne ved disse sager - at prøve forskellige ting og på den baggrund forme sin personlige smag for, hvad man synes, virker og er den helt perfekte Marshall. Jeg kom jo så altså via diverse eksperimenter til en variation over det klassiske Marshall-kredsløb, hvori "byggestenene" var kombineret på en måde, som Marshall ifølge min bedste overbevisning aldrig selv har bygget. Og det kostede heldigvis kun en brøkdel af 60.000. Men derfor ville den nu stadig pynte herhjemme... ;)  

At der så er visse komponentvalg i forbindelse med dén renovering, der er lavet på den, som jeg ikke ligefrem er enig i - Oh, well...  har man 60.000 til en forstærker, har man nok også de sidste 500 til at rette op på den sag?

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Morten_Lyse »

Det er intet mindre end fantastisk, at man ser på denne forstærker, og lige synes man skal anvende datakraft på at spørge, om den har rør-ensretning..

Og spørgeren nedenunder følger trop. En Höfner "violin-bass," magen til Poul McCartneys, som er verdens mest værdifulde instrument, tilbydes i bytte for en ren foræringspris af ca. 50000 kr.

Den sidste idiot fødes nok aldrig. Man kan bare godt blive lidt modløs over, at der er idioti nok til rådighed, til at skyde dem afsted i den fart, de gør for tiden..

Mvh;
Morten Lyse
Last edited by Morten_Lyse 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Ja, hvem ville ikke gerne bytte én af historiens mest eftertragtede Marshalls for en cigarkasse?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Hold nu op - Den er jo bare for lækker

http://www.4sound.dk/forum/elektrisk-gu ... er-prs-dgt

Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Hold nu op - Den er jo bare for lækker

http://www.4sound.dk/forum/elektrisk-gu ... er-prs-dgt

Billede
Ja, det er næsten som om, at den minder mig om, hvad jeg i virkeligheden er...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Skovgaard »

NTK: Jeg kan vist ikke komme uden om, at bridge-pickuppen på min Hansen strat lyder lidt for 'underernæret' til min smag.

Now GAS: Måske en Suhr Landau Classic PU i stedet for?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Hmm... Er det bare mig, eller har PRS lavet den ultimative guitar?

Denne 408 Med wide humbucker ved stolen, mini humbucker ved halsen, og når de splittes kobles der 1500 ekstra vindinger på, så man får lyden af en fuldfed single coil pickup ved split - Det må sguda være verdens mest alsidige guitar ...

http://www.prsguitars.com/408/

Her demonstrerer Paul de mange pickup-muligheder - Fuck det lyder fedt
[video=youtube][/video]

Man kan også få den i en 'standard' version uden ahorntop men med deres faste stol (uden vibrato), og den er fed - Hvad skal man dog vælge - Jeg kan nok ikke leve uden ahorntop. http://www.prsguitars.com/408standard/
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now GAS.

Indlæg af Snake Boots »

God idé med split coil funktionen med de ekstra vindinger!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen