Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af k_50 »

Now helt vild og voldsom GAS: Der er et Rogers fra 60'erne med 24" stortromme på ebay og et fra 70'erne med 26" på dba til relativt fornuftige penge. I princippet kunne jeg godt kassekreditte et af dem, men det ville ikke skidemeget være den fornuftige ting at gøre....

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Kimling »

Billede

Den ville dælendrøneme klæde mig flot!
Af med de der klamme EMG-dimser og i med noget fornuftigt BKP, så ruller vi sgu :D
Create a sense of purpose around which you base your faith


Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af sørendybdal »

Lækker guitar, men han skriver godt nok elendigt engelsk af en amerikaner at være ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="DarkoPage"]NG: http://www.dba.dk/vintage-gibson-les-paul/id-89991065/ :s hock: Savle, savle![/quote]

Hvorfor savle over over en Les Paul fra den værste del af den skrækkelige Norlin-periode Gibson gennemgik ?

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

[quote="MacG"][quote="DarkoPage"]NG: http://www.dba.dk/vintage-gibson-les-paul/id-89991065/ :s hock: Savle, savle![/quote]

Hvorfor savle over over en Les Paul fra den værste del af den skrækkelige Norlin-periode Gibson gennemgik ?[/quote]

Er den ikke også total overpriced?

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

[quote="sørendybdal"]Lækker guitar, men han skriver godt nok elendigt engelsk af en amerikaner at være ...[/quote]

Selvfølgelig. Det er jo en amerikaner.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

Hvornår er "Norlin-perioden", og hvorfor er den så slem? Jeg spørger, fordi jeg selv har en Les Paul Deluxe fra 1980, som er min absolutte yndlingsguitar. Og jeg husker det som, at brugeren Kuli har det på præcis samme måde med sin 1980'er Deluxe.

Men jo, prisen er godt nok lidt stejl. Jeg købte min for en del mindre for nogle år siden, og selvom den var lidt mere slidt, så kan det ikke helt forklare prisforskellen.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af DarkoPage »

NG: [youtube]i_VGuWwTwvI[/youtube]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="DarkoPage"]NG: [youtube]i_VGuWwTwvI[/youtube][/quote]

Hvad skal man så med de 15 muligheder, som man ikke bruger, når man har fundet den, man synes, lyder fedest?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

NG: gammel Fender Tweed Princeton/Harvard! Øv mand. Jeg bilder mig selv ind jeg bliver et bedre menneske! Og mig som ellers ikke kunne lide små comboer. :s hock:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]NG: gammel Fender Tweed Princeton/Harvard! Øv mand. Jeg bilder mig selv ind jeg bliver et bedre menneske! [/quote]

Jeg kan så berolige dig og din pengepung med, at det gør du ikke!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]NG: gammel Fender Tweed Princeton/Harvard! Øv mand. Jeg bilder mig selv ind jeg bliver et bedre menneske! [/quote]

Jeg kan så berolige dig og din pengepung med, at det gør du ikke![/quote]

Måske ikke et bedre menneske, men et mere gladere menneske. Men de er jo ikke til at finde herhjemme, men det er de heldigvis på ebay, men de er stadig lidt overpriced.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/Vintage-1960-Fe ... ge-1960-Fe ... 460d5377e7</a><!-- m -->

Den der er en players edition, men stadig lidt overpriced det taget i betragtning.

Nu er Harvard modellen den eneste jeg har erfaringer med, og rygtet siger at den har lidt mere headroom end Princeton modellen. :wtf:

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Snake Boots »

Rasmus, min erfaring med små tweed amps (1x8, 1x10" og selv nogle lavtspillende, gammeldags 1x12") er, at de i ethvert praktisk henseende ikke kan spille noget som helst op. Lidt headroom og/eller bund fra eller til betyder ikke en skid.... for på en scene vil forstærkeren alligevel fremstå som for lavtspillende, tynd og med manglende bund og manglende punch. De her forstærkere kræver et godt PA-anlæg for at lyde stort og lækkert i en live-sammenhæng. I studiet er det efter min mening en fordel at forstærkeren spiller så lavt som muligt.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Snake Boots"]Rasmus, min erfaring med små tweed amps (1x8, 1x10" og selv nogle lavtspillende, gammeldags 1x12") er, at de i ethvert praktisk henseende ikke kan spille noget som helst op. Lidt headroom og/eller bund fra eller til betyder ikke en skid.... for på en scene vil forstærkeren alligevel fremstå som for lavtspillende, tynd og med manglende bund og manglende punch. De her forstærkere kræver et godt PA-anlæg for at lyde stort og lækkert i en live-sammenhæng. I studiet er det efter min mening en fordel at forstærkeren spiller så lavt som muligt.[/quote]

Jeg er stort set enig med Andreas. Jeg vil dog sige, at en lillebitte forstærker kan være helt fin, hvis instrumenteringen i øvrigt er sparsom. Handler det om et duojob med en westernguitar, kan det være helt fint. Så snart der er trommesæt med, bliver det svært.
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

Ja, det har I nok ret I, men nu har jeg jo sådan en Blues Junior, og den klarer sku' jobbet de fleste steder.

Jeg har prøvet Billy Cross' Harvard med en 10" og min fornemmelse er den spiller ligeså højt som min Blues Junior. Rygtet siger at Harvard'en har mere headroom end en Princeton, så det skal jeg lige have fulgt op på.

De er dog lidt sværere at finde end princetons, især hvis de ikke skal koste spidsen af en jetjager.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af VilhelmNielsen »

NG: Neunaber WET Stereo Reverb. 2k er meget for en reverb, men nøj hvor ku den være lækker at have på brættet!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"]NG: Neunaber WET Stereo Reverb. 2k er meget for en reverb, men nøj hvor ku den være lækker at have på brættet![/quote]
Meget for en reverb er jo relativt, jeg købte sidste år en Fender Reverb Tank til noget mere(BRUGT). :)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Swampthing »

NG : En Mac af en art, nu hvor pc'en er brændt sammen og kasseret.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Dannyboy"]Hold kæft hvor er jeg færdig med at handle guitarer![/quote] ...

NG: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/1976-Ibanez-2 ... 6-Ibanez-2 ... 0625220566</a><!-- m -->

NG2: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.de/itm/Fender-USA-62-Ja ... -USA-62-Ja ... 1084800798</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen