Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Dannyboy"][quote="Dannyboy"]Hold kæft hvor er jeg færdig med at handle guitarer![/quote][/quote] ...

NG: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/1976-Ibanez-2 ... 6-Ibanez-2 ... 0625220566</a><!-- m -->

Der var en på DBA for ikke vildt lang tid siden. Jeg havde kigget lidt på den, men den var også med bolt-on hals, så jeg sprang over.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="DarkoPage"][quote="Dannyboy"][quote="Dannyboy"]Hold kæft hvor er jeg færdig med at handle guitarer![/quote][/quote] ...

NG: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/1976-Ibanez-2 ... 6-Ibanez-2 ... 0625220566</a><!-- m -->

Der var en på DBA for ikke vildt lang tid siden. Jeg havde kigget lidt på den, men den var også med bolt-on hals, så jeg sprang over.[/quote]


WHOOOOAA INSTANT STAIRWAY TO HEAVEN!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Jeg ku sgu godt gasse lidt over den her Gibson J-35 <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/westernguitar ... ternguitar ... tural.html</a><!-- m -->
¨
Jeg ved ikke, hvad det er, men der er et eller andet ved den, der virker dragende på mig :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af FunkyValle »

NG: Selvom jeg ikke får spillet særligt meget for tiden, så jagter jeg alligevel et minisetup, der kan det basale og måske lidt til. Nu er iRig lige kommet med et Bluebord til brug med iPad og f.eks. Amplitube.
So ein ding muss ich haben...
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/ios-i-o-enhed ... -i-o-enhed ... board.html</a><!-- m -->

Så er jeg får alvor nede, hvor jeg kan have alt i hånden. En ipad, en guitar og boardet og så afsted...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Fedt - kombineret med den iPad, man alligevel bruger til at styre mixeren, så kører det jo bare.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

NG. Woodstock guitars i Århus får en 68 Marshall Bluesbreaker combo hjem på mandag. Men den skal koste 50 k. Fuck det er mange penge, eller ? for sådan en.
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]NG. Woodstock guitars i Århus får en 68 Marshall Bluesbreaker combo hjem på mandag. Men den skal koste 50 k. Fuck det er mange penge, eller ? for sådan en.[/quote]

Det er dyrt, specielt da der findes billigere alternativer, antagelig i højere byggekvalitet og af bedre stumper. Men Håndbyg er dyrt:
http://plexireplicas.com/metropoulos-am ... -45-combo/

Men der står jo heller ikke Marshall på, så: Halv pris.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Ja, man kunne købe mange "open back" 2x12 kabinetter (samt evt. tremolo-pedaler) til at sætte under sin nuværende 50 watts Marshall-top for de samme penge. Det ville et langt stykke henad vejen give det samme. De "Bluesbreakere", jeg har set fra denne periode, har ikke været andet end en Marshall 1987T, som er sat i et combo-kabinet med et par 25 watts Greenbacks - i mine øjne et pænt stykke vej fra, hvad jeg ville betegne som en "Bluesbreaker" ("Bass" kredsløb, rørensretning, KT66, Alnico-enheder osv. osv). Så jeg tror, at jeg ville beholde de 50.000 i lommen...

Hvis man ellers kan holde tanken om "vandalisme" ud, er en langt billigere vej til noget, der i høj grad er det samme som den beskrevne forstærker, at finde sig en 2104-combo og så bygge dens forforstærker lidt om. Men jeg tror stadig, at jeg i dit sted ville købe mig et godt 2x12 kabinet istedet - enten et af Tube Town´s med "Flex back" eller måske et ældre Marshall 2x12 (fra JCM800-serien), som man så evt. kunne få én eller anden tilpas fingersnild håndværker til at snedkerere en "flex back" til...

Edit: Og Tube Town-kabinettet kan endda fås i rød, så det matcher til topppen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Ja, man kunne købe mange "open back" 2x12 kabinetter (samt evt. tremolo-pedaler) til at sætte under sin nuværende 50 watts Marshall-top for de samme penge. Det ville et langt stykke henad vejen give det samme. De "Bluesbreakere", jeg har set fra denne periode, har ikke været andet end en Marshall 1987T, som er sat i et combo-kabinet med et par 25 watts Greenbacks - i mine øjne et pænt stykke vej fra, hvad jeg ville betegne som en "Bluesbreaker" ("Bass" kredsløb, rørensretning, KT66, Alnico-enheder osv. osv). Så jeg tror, at jeg ville beholde de 50.000 i lommen...

Hvis man ellers kan holde tanken om "vandalisme" ud, er en langt billigere vej til noget, der i høj grad er det samme som den beskrevne forstærker, at finde sig en 2104-combo og så bygge dens forforstærker lidt om. Men jeg tror stadig, at jeg i dit sted ville købe mig et godt 2x12 kabinet istedet - enten et af Tube Town´s med "Flex back" eller måske et ældre Marshall 2x12 (fra JCM800-serien), som man så evt. kunne få én eller anden tilpas fingersnild håndværker til at snedkerere en "flex back" til...[/quote]


Jeg har selv tænkt tanken om en jcm 800 combo på et tidspunkt.Jeg var ude at lege med kuli herinde fra i fredags og han spillede på en gammel jtm 45 fra 60erne.Jeg mener det var en PA som var lavet om til en almindelig Jtm45. Den lød sku fedt. Men det gør min røde superlead nu også. Rigtig fedt endda med min Lovepedal plexi 800 foran. Jeg kan stadig ikke få min superlead til at brække uden at ørerne bløder, så jeg har pedal foran. Har solgt min hotplate da det ikke fungerede for mig.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

- Øøøhh..?

Jeg har da vist ikke skrevet noget om nogen JCM800-combo..?

FWIW er jeg holdt op med at drømme om JTM45 og deslige, efter jeg fik fundet frem til opskriften på "verdens bedste"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]- Øøøhh..?

Jeg har da vist ikke skrevet noget om nogen JCM800-combo..?

FWIW er jeg holdt op med at drømme om JTM45 og deslige, efter jeg fik fundet frem til opskriften på "verdens bedste"... :-)[/quote]

Nå jeg troede at en 2104 var en jcm 800.Det er sikkert en superlead så (måske) ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"]- Øøøhh..?

Jeg har da vist ikke skrevet noget om nogen JCM800-combo..?

FWIW er jeg holdt op med at drømme om JTM45 og deslige, efter jeg fik fundet frem til opskriften på "verdens bedste"... :-)[/quote]

Nå jeg troede at en 2104 var en jcm 800.Det er sikkert en superlead så (måske) ;) [/quote]

Næh. Det er en 2104.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

Har jeg misforstået noget så ? Jeg har haft en Jcm 800 model 2103 på et tidspunkt mener jeg.
Og Søren er den du beskriver som den "perfekte" Marshall noget du vil dele med os.Er det en Park eller en du selv har bygget ?
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Har jeg misforstået noget så ? Jeg har haft en Jcm 800 model 2103 på et tidspunkt mener jeg.
Og Søren er den du beskriver som den "perfekte" Marshall noget du vil dele med os.Er det en Park eller en du selv har bygget ?[/quote]

Model 2103 og 2104 startede i JMP-serien i 1976. JCM800-serien kom i ´81. Kredsløbene er de samme indtil ´84, så pillede de i dem.
Indtil da er forskellen groft sagt kosmetisk. En JCM 800 2103 Combo har f.eks. alle knapperne foran, den tilsvarende JMP har dem i toppen som den BB du kiggede på. JCM 800 toppende havde frontpaneler der gik heler vejen over forsiden.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]Har jeg misforstået noget så ? Jeg har haft en Jcm 800 model 2103 på et tidspunkt mener jeg.
Og Søren er den du beskriver som den "perfekte" Marshall noget du vil dele med os.Er det en Park eller en du selv har bygget ?[/quote]

Jamen, jeg har på intet tidspunkt lagt skjul på, at det drejer sig om dén ombyggede Park, som jeg i første omgang "byggede" til en anden, men som jeg i et par år nu selv har været den særdeles lykkelige ejer af. Det er ifølge min opfattelse dén Marshall, hvor "I bare kan komme med hvad det skal være og stille op ved siden af". Siden har jeg så (om)bygget en håndfuld andre Parks og Marshalls efter samme opskrift. Og det holder bare!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Det er da i øvrigt højst tænkeligt, at sådan en ´68 "Bluesbreaker" fint kunne ombygges på denne måde... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]NG. Woodstock guitars i Århus får en 68 Marshall Bluesbreaker combo hjem på mandag. Men den skal koste 50 k. Fuck det er mange penge, eller ? for sådan en.[/quote] I øvrigt er en 1962 (Marshall´s betegnelse for en 2 X 12 combo) fra 1968 jo ikke en "Bluesbreaker", som Sasha gør opmærksom på. Den udgave, der har fået kælenavnet "Bluesbreaker" er en 162 Type 2 fra 65/66. Og den findes i en HW udgave:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.marshallamps.com/product.asp ... roduct.asp ... ode=1962LE</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"][quote="Pluto"]Har jeg misforstået noget så ? Jeg har haft en Jcm 800 model 2103 på et tidspunkt mener jeg.
Og Søren er den du beskriver som den "perfekte" Marshall noget du vil dele med os.Er det en Park eller en du selv har bygget ?[/quote]

Model 2103 og 2104 startede i JMP-serien i 1976. JCM800-serien kom i ´81. Kredsløbene er de samme indtil ´84, så pillede de i dem.
Indtil da er forskellen groft sagt kosmetisk. En JCM 800 2103 Combo har f.eks. alle knapperne foran, den tilsvarende JMP har dem i toppen som den BB du kiggede på. JCM 800 toppende havde frontpaneler der gik heler vejen over forsiden.[/quote]

Og skal vi blive helt pedantiske - faktisk en udmærket ting at holde i hævd, når det gælder Marshall´s betegnelser, idet disse jo som bekendt er genstand for mange fejltolkninger udi den allestedsnærværende, hjemmestrikkede guitarist-folklore - er der faktisk ikke noget, som hedder en "2103" eller "2104" i JCM800-serien. Med JCM800-seriens introduktion (og den kosmetiske forvandling, hvor betjeningspanelerne rykkede ned på fronten) blev disse tidligere modeller omdøbt til henholdsvis 4103 og 4104. Indmaden var dog stadig den samme nogle år frem til omkring midten af 80´erne, hvor der indtræffer visse "besparende foranstaltninger".
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

[quote="MacG"][quote="Pluto"]NG. Woodstock guitars i Århus får en 68 Marshall Bluesbreaker combo hjem på mandag. Men den skal koste 50 k. Fuck det er mange penge, eller ? for sådan en.[/quote] I øvrigt er en 1962 (Marshall´s betegnelse for en 2 X 12 combo) fra 1968 jo ikke en "Bluesbreaker", som Sasha gør opmærksom på. Den udgave, der har fået kælenavnet "Bluesbreaker" er en 162 Type 2 fra 65/66. Og den findes i en HW udgave:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.marshallamps.com/product.asp ... roduct.asp ... ode=1962LE</a><!-- m -->[/quote]


Og den handwired udgave koster svimlende 40285,00 kr ved Thomann. Det er ikke realistisk IMO. Men der er lavet 100 og de skal jo nok blive solgt.
Min Jcm 800 jeg havde kort, var fra 81 og der stod 2103 bagpå. Iøvrigt sindssyg skinger.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Det var ikke en 2203-top?

Det skingre islæt kan som regel med et vist held demonteres, selv om det til tider kræver probate midler.

Men ellers brugte Marshall så sent som ihvertfald 1984 stadig af og til "old stock" fra den tidligere JMP-produktion i slutningen af 70´erne. Så selv om de officielt ikke eksisterer fra denne periode, har jeg set adskillige eksempler på Marshalls fra starten af 80´erne i "JMP-forklædning". Om disse så blev sneget ud ad bagdøren om natten, og mange af dem blev skibet afsted til Danmark og Sverige (mange af dem, jeg har set, har været gennem Sverige), hvor "bønderne alligevel ikke ved bedre", melder historien så ikke noget om...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen