Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Den der Telecaster 52 HotRod er en af de fedeste teler, jeg nogensinde har prøvet. Den der minihumbucker i neck sidder bare helt rigtigt - Men når det er sagt, så skal det understreges, at teler jo grundlæggende er noget skrald :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Kimling »

Ja, den er måske lidt morfar, men fuck den ser lækker ud!
Billede
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Dette par
Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Johannes »

[quote="Smittefar"]Dette par
Billede[/quote]

Kunne også godt bruge nogle moniters... Dog lidt mindre dag jeg bare skal bruge hjemme.
Tænker lidt dem her.
http://www.aage.dk/shop/studiehoejttale ... black.html
Billede

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Hæhæ - jeg har allerede et sæt KRK Rokit RP6 G2 - Det er nu også nogle dejlige monitors, men du ved "mere vil ha mere". Faktisk er K+H'erne jo mindre end RP6, men jeg tror til gengæld, de lyder (endnu) mere rent/lineært/ufarvet.

Jeg har en tendens til at mixe sang og guitar for højt på mine KRK'ere - måske er de lidt mellemtonesvage.
Modded guitars were crap right out of the factory

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Johannes »

Kender det godt. Derfor jeg har så mange basser. :)
Så må jeg få nogle mindre end Rp6 modellen. Jeg er bare bange for hvis jeg går ned i serien under at det går meget ud over lyden.
http://www.aage.dk/shop/studiehoejttale ... -saet.html
Må tage ind og lytte til dem her. Mindre og lidt dyrere, så med da lyde ok.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Altså - Mine RP6'ere er jo rigtig fine monitors, og de lyder godt - jeg skal bare huske at vænne mig til at mixe sang og guitar lidt lavere, end jeg umiddelbart føler for. Hvis du er bassist og gerne vil kunne lytte grundigt til bunden, så kommer du ikke langt med et par 4" monitors, selv om VXT'erne skulle være rigtig gode - Turtle har vist haft de der VXT4 på prøve i en periode.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Altså - Mine RP6'ere er jo rigtig fine monitors, og de lyder godt - jeg skal bare huske at vænne mig til at mixe sang og guitar lidt lavere, end jeg umiddelbart føler for. Hvis du er bassist og gerne vil kunne lytte grundigt til bunden, så kommer du ikke langt med et par 4" monitors, selv om VXT'erne skulle være rigtig gode - Turtle har vist haft de der VXT4 på prøve i en periode.[/quote]

Ja, jeg har haft en mindre samling af KRK-monitors, men jeg har aldrig rigtigt fået brugt de små til noget i praksis. Jeg har et par VXT8 stående nu, som jeg er ret glad for, men de fylder jo ret voldsomt...

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af VilhelmNielsen »

Efter jeg lagde mærke til at Kasper Eistrup brugte et på Roskilde, og jeg har været lidt irriteret på mit Shubb:

NG: G7th Performance capo.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jackie van Hippie »

Now G.A.S.: Pedaler..
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

NG: Tja, jeg kunne stadig godt finde plads til en Sunburst Tele (Fender, Tokai whatnot) med bindings i samlingen. Men da den jeg havde for øje smuttede dukkede en gammel GAS-kending pludselig op igen. Sådan en her synes jeg altså er pivfræk:

Billede

Charvel Surfcaster. Evt. modificeret med en humbucker i broen. Super original og flot guitar - ligner lidt en Rickenbacker bare uden at være grim ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

Dear lord ...

Billede

"PRS guitars has unveiled its new, high-spec, Hollowbody model 12-string guitar.

The guitar was designed after a request from Rush guitarist Alex Lifeson, who was impressed by PRS's previous Solidbody 12-string.

The PRS Hollowbody 12 is based around a body with mahogany back and sides with maple top. The 22 fret neck has a Wide Fat carve and rosewood fingerboard. Pickups are a pair of Archtop with volume and tone controls and a three-way selector.

In case you can't tell the Hollowbody 12 is no budget model, with a recommended retail price of £3995. Does look nice though…"

Music-Radar

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

Suhr fl pups i min blå strat og en ny god strømforsyning
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

<a href="http://cgi.ebay.de/FENDER-STRATOCASTER- ... 1c13d0a8c9" rel="nofollow">http://cgi.ebay.de/FENDER-STRATOCASTER- ... 3d0a8c9</a>

Den er lidt fed på sin egen måde >IMO- Og en god pris ,sådan da
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

Det får aldrig ende ...

NG: Ny forstærker. Jeg har (igen) måtte konkludere, at Marshall bare ikke er dét, jeg skal spille over. Det er simpelthen for svært at klemme en fornuftig ren lyd ud af sådan én. Jeg tænker jeg måske skulle kigge efter noget Orange? Men jeg kan ikke helt finde rundt i modellerne; Thunderverb er vist for meget i high gain-land, Tiny Terror er til soveværelset (hvis man vil spille clean), kunne en Rockerverb mon være noget?

Nogen der har så meget styr på Orange, at de ligefrem kunne lave en kort gennemgang af de forskellige modeller?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Bare et nysgerrigt spørgsmål (det lader til, at du har truffet din beslutning):

Hvad er det for en Marshall? Og hvad er det ved dens rene lyd, du ikke kan lide?

Okay, det var så to spørgsmål... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Bare et nysgerrigt spørgsmål (det lader til, at du har truffet din beslutning):

Hvad er det for en Marshall? Og hvad er det ved dens rene lyd, du ikke kan lide?

Okay, det var så to spørgsmål... :-) [/quote]

Det er en JCM 800 2203 ... tror jeg? Den er på 50 W? Det er 2203 eller 2204, i hvert fald.

Arhhh, jamen det er lidt svært at forklare. Det virker bare som om alle kræfterne hos Marshall er sat ind på at den skal lyde Marshall-rock'n'roll-agtigt, og clean-delen er blevet overladt lidt til tilfældighederne. Flad, kedelig, ligegyldig, kold, er ord, der popper op, men lyd er svær at beskrive, som du nok ved.

Problemet er, at "min lyd" bygger på clean. Ofte(st) med effekter ovenpå, men med clean som en vigtig grundsten. Og de to Marshall's jeg har haft i min besiddelse (plus de øvrige jeg har spillet over gennem tiderne) har lydt fantastisk med godt med drive på, men så snart den stod på en sart ballade, eller måske ligefrem et pænt popnummer, så kunne jeg lige så godt have sparet kronerne, og købt en billig transistor-forstærker.

Du kan sikker foreslå mig en masse andre bud på, hvad Marshall også kan være, men så er vi ude i sådan noget pre-Holger Danske, og det er heller ikke hvad jeg kigger efter. Med fare for at forarge nogen, så må det godt lyde som om, jeg er fulgt med ind i det 21. århundrede.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg spørger såmænd kun for lige at spore mig ind på, om det var noget, man med få og enkle midler kunne gøre noget ved.

Ved du, om din 2204 (som det så må være) er "stock", eller om der er pillet i den? For jeg kan kun give dig ret i, at disse forstærkeres force er deres overdrive. Men hvis den er "stock", kan de renere gangarter fra den nu sagtens forbedres væsentligt - også uden at det nødvendigvis koster ret meget. Men hvis idealet f.eks. er dén rene lyd, som dukker ud af en Fender Super Reverb eller en Vox AC30 eller noget helt tredje, ville det være halsløs gerning at forsøge at lokke det ud af sådan en Marshall som din.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

NG: En gammel Les Paul Junior single cut med en enkelt p90'er. Men de er vidst gået ret meget op i pris på det sidste - øv!

NG: Den Les Paul goldtop R4 med bigsby der er på DBA.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Nej, jeg spørger såmænd kun for lige at spore mig ind på, om det var noget, man med få og enkle midler kunne gøre noget ved.

Ved du, om din 2204 (som det så må være) er "stock", eller om der er pillet i den? For jeg kan kun give dig ret i, at disse forstærkeres force er deres overdrive. Men hvis den er "stock", kan de renere gangarter fra den nu sagtens forbedres væsentligt - også uden at det nødvendigvis koster ret meget. Men hvis idealet f.eks. er dén rene lyd, som dukker ud af en Fender Super Reverb eller en Vox AC30 eller noget helt tredje, ville det være halsløs gerning at forsøge at lokke det ud af sådan en Marshall som din.[/quote]

Det er lidt nemmere bare at citere sælger, fra da jeg købte den:

"Ét stk. Marshall JCM800 2204 fra 1985 på 50W samt Marshall 1960 kabinet sælges. Der er tale om en af de RIGTIGE Marshalls, før der blev sparet til højre og venstre. Det betyder, at transformatorer og komponenter er i topkvalitet - det man betaler dyre kroner for at få fra boutique-fabrikanterne i disse dage.

Forstærkeren er blevet istandsat af tekniker, hvor flere af forstærkerens "børnesygdomme" er blevet ordnet, således at driftsikkerheden og rørenes levetid forbedres, uden at dette går ud over den fede rock-lyd. Højtalerkabinettet er desuden også blevet efterset af samme tekniker, hvor højtalerkablet er udskiftet fra det tynde "hovedtelefonledning", til Van den Hul højtalerkabel af fineste kvalitet. Kabinettet indeholder 4 x Celestion G12T75 - de rigtige engelske, modsat de nye der er fra Kina. Opgraderingen af kabinettet gør, at dette lyder LANGT bedre end de gængse Marshalls. Rørene er relativt nye, og hele sættet spiller fedt og HØJT."


Desuden fortalte han, ved afhentningen, at bright-cap'en er fjernet.

Idealet jeg vil opnå, er sådan set ikke særlig fast. Jeg synes begge dine to eksempler (Fender og Vox) lyder fedt på clean, og det er der alle mulige andre forstærkere der også gør. De Marshall's jeg har haft nallerne i har bare ikke gjort. Men kan der fifles med den, så den ikke lyder "flad, kedelig, ligegyldig og kold", så var det måske en idé ... men på den anden side, når jeg ikke engang selv formår at beskrive lyd bedre end dét, bliver opgaven nok rimelig svær :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen