Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"]Min GAS antager absurde proportioner ...

Billede[/quote]

Bare et vildt gæt: Gearfreak-tørken har drevet dig ud i afkroge af warmoth.com, du ikke selv troede eksisterede?

NG: Sådan en kampsmadret Hansen-sag kunne jeg stadig godt tænke mig. Desværre er jeg ca. 25.000,- fra at have 25.000,- til sådan én :(
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Funktion
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Funktion »

Jeg gasser rimelig much efter noget tele-værk.
Billede

Eller en Road Worn
Billede
Min funktion er at spille guitar.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

[quote="Førslev"]... nu er var 335'eren vist heller ikke ligefrem innovativ i sin udformning så mon ikke man kunne sige at den udseendemæssigt i sig selv er en knock off ar de mange archtops der kom før den. ...[/quote]

Jeg tror faktisk nok, at 335'eren centerblok er ret innovativ - mener det er første guitar med det design, men helt sikker er jeg ikke
Modded guitars were crap right out of the factory

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="Smittefar"]

Jeg tror faktisk nok, at 335'eren centerblok er ret innovativ - mener det er første guitar med det design, men helt sikker er jeg ikke[/quote]

Yup: <!-- m --><a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Gibson_ES- ... _ES-335</a><!-- m -->

The Gibson ES-335 is the world's first commercial thinline arched-top semi-acoustic electric guitar.

Men ud over det er den diskussion (knock off eller original) temmelig tåbelig for alle andre end dem, der tror mojo kan købes for penge.


Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Førslev »

[quote="Smittefar"][quote="Førslev"]... nu er var 335'eren vist heller ikke ligefrem innovativ i sin udformning så mon ikke man kunne sige at den udseendemæssigt i sig selv er en knock off ar de mange archtops der kom før den. ...[/quote]

Jeg tror faktisk nok, at 335'eren centerblok er ret innovativ - mener det er første guitar med det design, men helt sikker er jeg ikke[/quote]

Nu mente jeg godt nok rent visuelt men point taken. jeg blev måske bare lidt irriteret over kommentaren og den underliggende "Hvis-det ikke-er-en-gibson-er-det-ikke-godt-nok"tone.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af CobraPizza »

NG: en EMMA Pisdiyauwot
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Kimling »

[quote="SustainerPlayer"]Min GAS antager absurde proportioner ...

Billede[/quote]


Sådan en vil jeg også have! Eller en ordentlig klump elletræ!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

Nu er jeg sådan set ved at anskaffe mig en Cornford Hellcat og et TubeTown kabinet med Eminence enheder, så det er vel egentlig ikke GAS. Til gengæld kunne jeg overdrevet godt tænke mig at prøve en gammel Fender Deluxe Reverb. Sådan en Blackface fra 64-66. Nogen der kender noget til sådan nogle her i DK? Er der mange problemer med dem i forhold til vedligeholdelse og at få dem til at køre ordenligt i længere tid af gangen?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Barf"]Nu er jeg sådan set ved at anskaffe mig en Cornford Hellcat og et TubeTown kabinet med Eminence enheder, så det er vel egentlig ikke GAS. Til gengæld kunne jeg overdrevet godt tænke mig at prøve en gammel Fender Deluxe Reverb. Sådan en Blackface fra 64-66. Nogen der kender noget til sådan nogle her i DK? Er der mange problemer med dem i forhold til vedligeholdelse og at få dem til at køre ordenligt i længere tid af gangen?[/quote]

Ikke flere problemer end med alle andre forstærkere i samme alder. At den så kører rør, som er designet til max. 360 volt, på 410-420 volt udvider ikke udvalget af egnede 6V6-rør til at sætte i den. Men de findes dog.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af shm »

[quote="Barf"]Nu er jeg sådan set ved at anskaffe mig en Cornford Hellcat og et TubeTown kabinet med Eminence enheder, så det er vel egentlig ikke GAS. Til gengæld kunne jeg overdrevet godt tænke mig at prøve en gammel Fender Deluxe Reverb. Sådan en Blackface fra 64-66. Nogen der kender noget til sådan nogle her i DK? Er der mange problemer med dem i forhold til vedligeholdelse og at få dem til at køre ordenligt i længere tid af gangen?[/quote]

Jeg har en fra 66. Uoriginal højtaler eller i pæn stand. Den har aldrig brække ned, hverken på job eller andet. Jeg har haft den i ca. 12 år og den har spillet en del. Som det nævnes, så spiser den rør lidt hurtigere end andre forstærkere og har fået nye udgangsrør nogle gange. Det er dog ikke noget jeg har oplevet som et problem. Den lyder fedt, syntes jeg. Spiller højt nok til de jobs jeg spiller. Rigtig fed trem, men om reverben ligefrem kan kaldes deluxe, vil jeg stille spørgsmålstegn ved. Der er lavet et mellemtoneboost i den, som kan slås til og fra, hvis man vil have ledt mere kerne i lyden end Fender eller gir. Så vidt jeg er orienteret, lavede Fender ikke om på forstærkeren fra Vibrolux og nedefter da de gik over til silver face. De silverface Deluxe jeg har hørt har lydt godt.


Vh

Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Det er vist lidt et spørgsmål om, hvad man lægger i begrebet "lavede om på" - om det kun gælder selve kredsløbet (hvor de altså også på de fleste mindre modeller lavede små, men nok så betydningsfulde ændringer), eller om man også regner kvaliteten af stumperne og dét håndværk, der blev brugt til at samle disse, med...

Så kan man jo med samme ret påstå, at f.eks. en Marshall fra 60´erne og en reissue er det samme.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af shm »

[quote="Sasha"]Det er vist lidt et spørgsmål om, hvad man lægger i begrebet "lavede om på" - om det kun gælder selve kredsløbet (hvor de altså også på de fleste mindre modeller lavede små, men nok så betydningsfulde ændringer), eller om man også regner kvaliteten af stumperne og dét håndværk, der blev brugt til at samle disse, med...

Så kan man jo med samme ret påstå, at f.eks. en Marshall fra 60´erne og en reissue er det samme.[/quote]

Ok, det skal jeg ikke kloge mig ud i...Jeg har bare hørt at det var samme indmad fra 67 til 72-73 stykker, men hvad ved jeg i virkeligheden om det :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Ja, det sidste ved du nok bedre end jeg...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

@ shm: Hvad bruger du din Fender Deluxe Reverb til, genremæssigt? Og skal de forståes sådan, at rumklangen ikke er særlig fed? Fenders rumklange plejer jo at være ubrugelige efter en 2-3 stykker men indtil da er det da fint. Det er måske ikke eksemplet med din og andre DR's?
Og hvor meget clean headroom er der i sådan en? Jeg har aldrig helt kunne forene mig med de drive-lyde Fender har kunnet præstere (bortset fra Tweed), så er kun ude efter den lækre, rene lyd.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Sasha"]Hvilken effekt påtænker du at bruge Voodoo Vibe´n til?[/quote]

Mest tremolo og så Uni-Vibe-ish lyde engang i mellem.. Vibratoen har jeg ikke rigtigt fået leget så meget med, men måske jeg også kunne finde noget brugbart i den :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

@Søren Hammer: Sådan en har vi i øvelokalet, og der er den rigtig fin. Vi har også brugt den til at optage demo med: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.myspace.com/pailinrocks">htt ... inrocks</a><!-- m -->

@Barf: Uha dit Marshall setup lyder ellers godt.

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af shm »

[quote="Barf"]@ shm: Hvad bruger du din Fender Deluxe Reverb til, genremæssigt? Og skal de forståes sådan, at rumklangen ikke er særlig fed? Fenders rumklange plejer jo at være ubrugelige efter en 2-3 stykker men indtil da er det da fint. Det er måske ikke eksemplet med din og andre DR's?
Og hvor meget clean headroom er der i sådan en? Jeg har aldrig helt kunne forene mig med de drive-lyde Fender har kunnet præstere (bortset fra Tweed), så er kun ude efter den lækre, rene lyd.[/quote]

Jamen genremæssigt er det vel Blues/rock/jazz. Rumklangen er som du beskriver det og absolut anvendelig. Jeg vil sige, at min spiller op til 3-4 stykker og derfra bliver det ikke væsenligt højere, bare mere forvrænget. Den har headroom nok til mig, men vi spiller ikke meget højt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Jackie van Hippie"][quote="Sasha"]Hvilken effekt påtænker du at bruge Voodoo Vibe´n til?[/quote]

Mest tremolo og så Uni-Vibe-ish lyde engang i mellem.. Vibratoen har jeg ikke rigtigt fået leget så meget med, men måske jeg også kunne finde noget brugbart i den :) [/quote]

Ja, dens tremolo er rigtigt fed! Men hvis det er Univibe, du er ude efter, findes disse langt bedre i andre pedaler, hvis du spørger mig...

Voodoo Vibe´ns (ihvertfald hvis vi snakker den store, gamle version - den nye kender jeg ikke) bypass-funktion lader også en stor del tilbage at ønske. Meget kan man sige om den gode mr. Mayer, men at lave blot en anstændig buffer er altså ikke lige hans specialitet. Men man kan dog ret nemt f.eks. bygge pedalen om til true bypass.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen