Hvilken midi foot controller?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hvilken midi foot controller?

Indlæg af Asser »

Hej

Jeg leder efter en midi foot controller, som skal kunne skifte mellem mine kanaler på min forstærker. Den skal intet andet kunne udover det.
Jeg har i forvejen et Korg FC6, som jeg ikke er tilfreds med, da jeg har svært ved at føle, om jeg får trykket den korrekte switch ned, når jeg har sko på, og det har jeg jo for det meste. Der sker (for) ofte dét, at jeg trykker på én af switch'ene men ikke får den trykket ordenligt ned, og så skriver den på boardets display, at jeg er ovre på den valgte kanal, men det er den altså ikke, og prøver jeg at trykke igen på switchen, går den bare automatisk over på kanal 1 uanset hvad. Det er lige til få grå hår over!
Jeg leder derfor, som sagt, efter en ny foot controller. Den skal bare kunne skifte mellem mine fire kanaler på forstærkeren, og den skal have nogle ordenlige switches, og det er sådan set det. Er der nogle gode forslag til, hvad man skal gå efter?


Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken midi foot controller?

Indlæg af Ingstrup »

Jeg har selv en Diezel Columbus.
Den har nok lidt rigeligt med knapper til det du efterlyser, men den er meget solidt bygget og med virkeligt kraftige switches.

Hvilken forstærker er der tale om?

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken midi foot controller?

Indlæg af Asser »

Der er tale om en Diezel VH4.

Jeg har også tjekket Columbus ud, men den er bare så dyr, og jeg kommer ikke til at bruge halvdelen, af hvad den kan.
Men det er lige netop switches, som dem magen til Columbus'ens, jeg søger.

bastion
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: 82føøøør´
Kontakt:

Re: Hvilken midi foot controller?

Indlæg af bastion »

Jeg tog en chance og købte denne her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.peak2005.com/j/midi-foot-con ... i-foot-con ... ver20.html</a><!-- m -->

Den kan køre på 9v fra en PP2+ og virker som den skal. Den kan skifte 4 PC og 8 CC per preset, men det lyder ikke som om du får brug for det. Jeg har selv brugt den til at skifte de 4 kanaler på min Egnater-top.

Jeg betalte i øvrigt 400,- ekstra i told, så den endte på ca 1400 i alt.

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken midi foot controller?

Indlæg af Asser »

[quote="bastion"]Jeg tog en chance og købte denne her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.peak2005.com/j/midi-foot-con ... i-foot-con ... ver20.html</a><!-- m -->

Den kan køre på 9v fra en PP2+ og virker som den skal. Den kan skifte 4 PC og 8 CC per preset, men det lyder ikke som om du får brug for det. Jeg har selv brugt den til at skifte de 4 kanaler på min Egnater-top.

Jeg betalte i øvrigt 400,- ekstra i told, så den endte på ca 1400 i alt.[/quote]

For at det ikke skal være helt løgn, kiggede jeg også ganske kort på den svend, du linker til, tidligere i dag. Jeg aner dog ikke, hvad det vil sige, at den kan skifte 4 PC og 8 CC, men den kan så åbenbart godt bruges, hvis man bare gerne vil kunne skifte mellem sine kanaler?

bastion
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: 82føøøør´
Kontakt:

Re: Hvilken midi foot controller?

Indlæg af bastion »

[quote="Asser"]For at det ikke skal være helt løgn, kiggede jeg også ganske kort på den svend, du linker til, tidligere i dag. Jeg aner dog ikke, hvad det vil sige, at den kan skifte 4 PC og 8 CC, men den kan så åbenbart godt bruges, hvis man bare gerne vil kunne skifte mellem sine kanaler?[/quote]
4 P(rogram) C(hanges) betyder at den kan skifte preset/program på 4 forskellige midi-enheder. 8 C(ontinuous) C(ontroller) betyder at den kan slå 8 forskellige effekter til og fra (fx tænde for delay samtidig med at flanger og reverb slåes fra).

I princippet er det ret ligegyldigt når man blot skal skifte kanal på sin top, og det håndterer den helt fint.

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken midi foot controller?

Indlæg af Asser »

[quote="bastion"][quote="Asser"]For at det ikke skal være helt løgn, kiggede jeg også ganske kort på den svend, du linker til, tidligere i dag. Jeg aner dog ikke, hvad det vil sige, at den kan skifte 4 PC og 8 CC, men den kan så åbenbart godt bruges, hvis man bare gerne vil kunne skifte mellem sine kanaler?[/quote]
4 P(rogram) C(hanges) betyder at den kan skifte preset/program på 4 forskellige midi-enheder. 8 C(ontinuous) C(ontroller) betyder at den kan slå 8 forskellige effekter til og fra (fx tænde for delay samtidig med at flanger og reverb slåes fra).

I princippet er det ret ligegyldigt når man blot skal skifte kanal på sin top, og det håndterer den helt fint.[/quote]

Ahh, okay. Tak for den instruktion i dens muligheder :-)
Den virker bestemt meget interessant! Jeg vil dog lige tjekke, hvad der ellers kunne være spændende, inden jeg køber.
Kan du sige noget om dens holdbarhed? Kan den tåle nogle tæsk?

bastion
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: 82føøøør´
Kontakt:

Re: Hvilken midi foot controller?

Indlæg af bastion »

[quote="Asser"]Den virker bestemt meget interessant! Jeg vil dog lige tjekke, hvad der ellers kunne være spændende, inden jeg køber.
Kan du sige noget om dens holdbarhed? Kan den tåle nogle tæsk?[/quote]
Jeg kunne ikke finde noget andet der havde den størrelse jeg partout ville have (ca 2/3 bredden på et Pedaltrain Jr), flere banker og nem at bruge. Der er masser af spændende ting, men ikke noget som jeg kunne bruge når nu bredden var afgørende for mig.

Nu er jeg ikke typen der tæver sit grej, og jeg har kun brugt den til et enkelt gig. Det er ikke den tykkeste alu-plade den er lavet af, men jeg tror ikke den ligefrem bliver knust ved almindeligt brug.

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken midi foot controller?

Indlæg af Asser »

Det lyder simpelthen til at være det rigtige valg med den Peak. Jeg har heller ikke selv kunnet finde andre alternativer, som har passet størrelsesmæssigt, og som har passet til mine behov. Så det må blive den.
Tak for hjælpen til alle :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen