Pine Thinline La Cabronita Projekt

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Starcaster »

Hej Freaks,
Jeg er startet på research med henblik på at bygge en La Cabronita ala denne:
Billede

Den bliver i Sugar Pine med f-hul og så skal den have et sæt Firebird pickupper i. Jeg har sendt en mail til Marc Rutters, som får meget ros inde på tdpri.com, for at han kan give mig en pris på krop og hans "half bridge" bro. Jeg skal så bare finde en hals. Her ville en Baja være fed, da jeg kender den i forvejen og synes den er super fed.
Jeg kan ikke helt beslutte om jeg vil have kun vol og switch (som ovenfor) eller vol, tone og toggle switch eller om jeg skal vælge en traditionel tele control plate med standard konfiguration. Hvad synes I?

Takker,
Claus

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af kasperploug »

Jeg synes det ser røvfedt ud uden telepladen - undskyld Telefans ;) Men jeg ville selv personligt foretrække et tonepot - man ved aldrig hvornår man får brug for at lægge en dyne over forstærkeren, så at sige :)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af shm »

Nu lyder du meget fast besluttet i forhold til pickupper, men jeg ville sætte TV Jones, filtertrons i.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Starcaster »

Jeg har et sæt liggende som jeg ikke har fået brugt. Og jeg kan rigtig godt lide lyde af dem. Men Filtertrons kunne også være fede, desværre er det svært at lave sådan et projekt uden slagplade så flexibelt at begge muligheder er åbne :(

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Anonym »

Jeg synes også, at La Cab designet uden "telekontrolplade" ser supersejt ud. Og til kontroller kan man måske overveje en blend-pot og en tonekontrol? Men det afhænger jo også af, hvordan sådan nogle Firebird-pickupper arter sig eller ej med/uden den mulighed?

Men F-hul i en La Cab? :?

Og hvad er det der sker på øverste horn?

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Starcaster »

[quote="SustainerPlayer"]Jeg synes også, at La Cab designet uden "telekontrolplade" ser supersejt ud. Og til kontroller kan man måske overveje en blend-pot og en tonekontrol? Men det afhænger jo også af, hvordan sådan nogle Firebird-pickupper arter sig eller ej med/uden den mulighed?

Men F-hul i en La Cab? :?

Og hvad er det der sker på øverste horn?[/quote]

Mht. f-hul er det bare for at få en lidt mere "hollow" lyd, men jeg ved ikke om det er en god ide?
Ja jeg lurede også på om ham relic manden havde tabt en centersliber ned på den? :s hock:

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Anonym »

[quote="Starcaster"]
Mht. f-hul er det bare for at få en lidt mere "hollow" lyd, men jeg ved ikke om det er en god ide?
Ja jeg lurede også på om ham relic manden havde tabt en centersliber ned på den? :s hock:[/quote]

F-hul alene giver næppe meget anderledes lyd. Så skal du nok have dig en thinline eller alternativt en chambered krop. Men så har vi vist sagt farvel til La Cab-ideen :D
Ikke at det skal man jo bare gøre, som man synes er fedt!

Ok - det var ikke engang for at være wiseguy mht relicen (denne gang). Jeg troede "der var et eller andet". :D

P.Brorsen
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af P.Brorsen »

[quote="Starcaster"]Hej Freaks,
Jeg er startet på research med henblik på at bygge en La Cabronita ala denne:
Billede

Den bliver i Sugar Pine med f-hul og så skal den have et sæt Firebird pickupper i. Jeg har sendt en mail til Marc Rutters, som får meget ros inde på tdpri.com, for at han kan give mig en pris på krop og hans "half bridge" bro. Jeg skal så bare finde en hals. Her ville en Baja være fed, da jeg kender den i forvejen og synes den er super fed.
Jeg kan ikke helt beslutte om jeg vil have kun vol og switch (som ovenfor) eller vol, tone og toggle switch eller om jeg skal vælge en traditionel tele control plate med standard konfiguration. Hvad synes I?

Takker,
Claus[/quote]

Hej Claus. Jeg kan lige smide nogle billeder op senere på dagen. Jeg har netop hentet min La cabronita klon hos Solle. Den er med Vol, Tone og Toggle.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Starcaster »

P. Brorsen: Fedest! Den vil jeg glæde mig til at se!

Ja ok, Hans du har nok ret i at lave den som Thinline ikke rigtig giver mening med sådan en spade. Jeg tror jeg ændrer spec til alm. krop så. Hmpf! :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af GodSpeedDK »

Personligt ville jeg undlade tonekontrollen. Med mindre man spiller gammelmands-jazz skal man jo ikke bruge den til noget alligevel, så den er jo bare i vejen.

Men ellers ser den da lækker ud. Skal din også relic'es?

(Hvad skal man egentlig lægge i det dér "La Cabronita"? Er det en bestemt model, eller hvad?)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]Personligt ville jeg undlade tonekontrollen. Med mindre man spiller gammelmands-jazz skal man jo ikke bruge den til noget alligevel, så den er jo bare i vejen.
[/quote]

???
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Pluto »

[quote="GodSpeedDK"]Personligt ville jeg undlade tonekontrollen. Med mindre man spiller gammelmands-jazz skal man jo ikke bruge den til noget alligevel, så den er jo bare i vejen.

Nu bruger jeg mine tonecontroller en del ,og jeg har enda fået loddet en lus i så jeg kan styre bridge pick upen også.
Så jeg spørger mig selv om det er gammelmands jazz jeg spiller ;)
Sorte strater lyder bare bedst..


Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Skestork Ultra »

[quote="GodSpeedDK"]

(Hvad skal man egentlig lægge i det dér "La Cabronita"? Er det en bestemt model, eller hvad?)[/quote]

La Cabronita er en forvanskning af La Cabroncita, som vel egentlig betyder "lille hun-ged"... Men der er ikke nogen, som kalder et gedekid af hunkøn La Cabroncita, med mindre det er en landmand med et meget specielt forhold til sine dyr, for i daglig tale er det brugt som en fornærmelse og betyder noget i stil med lille luder - Dog også brugt som noget i stil med beskidte lille svin - (jævnfør filmen Machete, hvor de konstant kalder hinanden Cabron - Her er vi ude i den fuldvoksne udgave af hankøn).

Jeg tror den betydning, Fender har sigtet efter er "beskidte lille svin" - Tanken er en skraldet telecaster uden så meget pis, som er en nasty little fucker - eller en cabroncita, om man vil. Et eller andet sted er det vel en bestemt model, men i mine øjne er det nu bare en telecaster for folk, som er bange for at komme til at spille country, hvis de samler en rigtig en af slagsen op. Hvorfor Fender så ikke kan stave til Cabroncita, skal jeg ikke gøre mig klog på.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Pluto"][quote="GodSpeedDK"]Personligt ville jeg undlade tonekontrollen. Med mindre man spiller gammelmands-jazz skal man jo ikke bruge den til noget alligevel, så den er jo bare i vejen.

Nu bruger jeg mine tonecontroller en del ,og jeg har enda fået loddet en lus i så jeg kan styre bridge pick upen også.
Så jeg spørger mig selv om det er gammelmands jazz jeg spiller ;) [/quote][/quote]

Ja, det må det jo så i sagens natur være ...

Edit: Og tak for opklaringen, Skestork :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Starcaster »

P. Brorosen: Den er saftsusemig fed! Havde også den farve i tankerne. Og wow, matching head stockt!

Og nej min skal ikke relices, Mikkel. Jeg satser på selv at lave slid (fyrretræ m. nitro skulle give rig mulighed for det ;) )

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af MacG »

[quote="P.Brorsen"]Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede[/quote]

Fortæl lidt mere om den.

P.Brorsen
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af P.Brorsen »

[quote="MacG"]

Fortæl lidt mere om den.[/quote]

elletræ krop og ahorn hals fra guitarmill. Halsen er det de kalder Chunky C med 6130 bånd og 9,5 radius

TV jones classic pickups

CTS pots og jensen capacitors

Solle har lakeret den i en ultratynd sonic blue nitro lakering. Guitaren er ikke lavet relic, men lakken er allerede ved at krakkelere.

Båndene blevet planet og ellers er guitaren justeret og sat op så fuglene synger. Glæder mig til at prøve den i øvelokalet i nærmeste fremtid.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Anonym »

Gennemført flot La Cab P. Brorsen! :thumbup:

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pine Thinline La Cabronita Projekt

Indlæg af Jacob »

Den kunne jeg godt leve med at have stående her i huset!

Meget flot guitar! :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen