Now Dilemma

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af Pluto »

Brun sæbe duer kun til vandbaserede maling og der er det effektivt ,hvis man smører det der tyktflydende på et emne og pakker det ind i plastic.Hvis
det er nitro så kan man med stor forsigtig varme det af ,men pas på der går let ild i malingen ,ellers skal man have fat i det gamle bums(flugger kalder det skrab).
Og hvis det heller ikke virker så er det sandpapir.
Jeg har også prøvet at maile til Hansen og der er ikke noget svar.Men man kan så ringe til ham ,men man skal have god tid for han elsker at snakke.Har en 77 strat krop dernede til omlakering nu
og det tog omkring 2 timer at komme derfra igen fordi han gerne vil snakke ,og ja guitarer kan man jo altid snakke om.Sindsyg flink mand ,som IMO bliver bedre og bedre til
at male og særligt relicere guitarer.Han er også begyndt at lave værkstøj til basser ,da han har fået bestillinger på dem også.
Men hvis man regner med at ting foregår på mail er det nok ikke ham man skal bruge.
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af Telemaster »

Hey, lige en strøtanke: ville guitaren ikke se ti gange federe ud med en hvid slagplade og mere almindelige pick up covers?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af udepost »

[quote="Telemaster"]Hey, lige en strøtanke: ville guitaren ikke se ti gange federe ud med en hvid slagplade og mere almindelige pick up covers?[/quote]

Jeg skulle præcis til at sige det. En slagplade i parchment white, vil da gøre tricket...

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]Hey, lige en strøtanke: ville guitaren ikke se ti gange federe ud med en hvid slagplade og mere almindelige pick up covers?[/quote]

Narh, jeg tvivler. Sorte pickup-covers og knapper KUNNE måske gøre tricket...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af GodSpeedDK »

Nahh ... for det første bryder jeg mig slet ikke om hvide slagplader på strats. Sådan helt generelt. Og for det andet ændrer det ikke rigtig noget på selve lakeringen, som er dén, der irriterer mig.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af GuitaRasmus »

Hvorfor ikke bare flå lakken af den, og få den omlakeret i den farve du helst vil have? Den er jo, som du selv har erfaret, ret svær at sælge i sin nuværende stand, og så kan du nemmere skyde den af, når du engang er træt af den?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"]Hvorfor ikke bare flå lakken af den, og få den omlakeret i den farve du helst vil have? Den er jo, som du selv har erfaret, ret svær at sælge i sin nuværende stand, og så kan du nemmere skyde den af, når du engang er træt af den?[/quote]

Det er også konklusionen jeg kommet frem til. Men som sagt vil jeg gøre det selv, og det kræver lige lidt luft kalenderen, inden jeg har overskud til det.

Jeg vender tilbage, når projektet (og testen af forskellige lakfjerningsmidler) starter :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Dilemma

Indlæg af Dannyboy »

Problemet er jo (som jeg husker det) lidt at gribebrættet på din hmh er ret lyst rosewood, hvilket aldrig kommer til at se sejt ud ligemeget hvor sort eller hvid du maler kroppen. Skal det være rosewood, så skal det fandme også være mørkt - ligesom maple hverken skal være for lyst eller for mørkt heller. Så du er i virkeligheden nødt til at finde en anden strat. Det er jo udseendet det handler om


Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Dannyboy"](...) Det er jo udseendet det handler om[/quote]

Jeg er ikke helt sikker på, hvor meget ironi jeg tolke udfra ovenstående?

Men hvorom alting er, så vil jeg til hver en tid hellere vænne mig til en guitar, der ikke ligger 100% i hænderne fra dag 1, men ser fed ud, end jeg vil vænne mig til at ligne en idiot.

Det er muligt der findes en enkelt eller to guitarister derude, der en komplet ligeglade med, hvordan deres instrument ser ud, men det er jeg ikke. Jeg stiller mig heller ikke op og spiller foran et publikum, iført pyjamas-bukser og sutsko, bare fordi det er mest behageligt at have på ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af udepost »

Altså for en del år siden spillede jeg nogle koncerter med en VRI strat i netop den farvekombi, og det kan man altså sagtens. I kan ikke sige at dette ikke ser max. fedt ud :D

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af Sasha »

Well, jeg kan nu ikke lade være med at tænke, at havde det været mig, ville jeg ikke have tøvet ét sekund med at stjæle den dér juletræs-boatingest og tage den om halsen. Og så skulle der langt mere gang i spejlkuglen..!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Dannyboy"](...) Det er jo udseendet det handler om[/quote]

Jeg er ikke helt sikker på, hvor meget ironi jeg tolke udfra ovenstående?

Men hvorom alting er, så vil jeg til hver en tid hellere vænne mig til en guitar, der ikke ligger 100% i hænderne fra dag 1, men ser fed ud, end jeg vil vænne mig til at ligne en idiot. Det er muligt der findes en enkelt eller to guitarister derude, der en komplet ligeglade med, hvordan deres instrument ser ud, men det er jeg ikke. Jeg stiller mig heller ikke op og spiller foran et publikum, iført pyjamas-bukser og sutsko, bare fordi det er mest behageligt at have på ...[/quote]
Og så er den ikke engang taget ud af sammenhæng.. :lol:

Martin K
Smoke On The Water
Indlæg: 55
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Dilemma

Indlæg af Martin K »

Er jeg den eneste der synes at din HMH ser fed ud i den nuværende farve kombinationen? Den skulle nok lige have nogle nye hvide pickup covers og knapper, men så er din sgu da også toppen af poppen. IMHO ville det da være synd at begynde at rode med lakeringen...
--Martin

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af Jens H »

Hvis først tonerne flyder, er der ingen mere der ligger mærke til hvordan den ser ud.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Jens H"]Hvis først tonerne flyder, er der ingen mere der ligger mærke til hvordan den ser ud.[/quote]

Hvis du havde hørt mig spille vil du vide, at det ikke er de labre toner, der tryllebinder folk. Der skal være lidt til øjnene også, for at distrahere fokus :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af Swampthing »

Jeg har altid syntes den HMH strat er lækker(med den nye slagplade).
Surt den er så dyr. :/
Anyway, det er din guitar og hvad du evt gør ved den er jo kun dit ansvar.
Hvis den får en farve, der gør at du bliver rigtig glad for den, er det bare at komme i gang.

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af Martin60 »

Har lånt en 76 Fender Strat hjem, som er super fed! Jeg overvejer meget at købe den, men jeg flyder frem og tilbage mellem ja og nej.
Jeg er nemlig ret bange for at den får for lidt spille tid, men på den anden siden er det en udmærket handel.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af Starcaster »

Wow, det var da en ret sjov genoplivning af en tråd! Her sad jeg og ventede på billeder af Mikkel med Bums og skrabejern og jeg skal gi' dig.... :D Men hvis det var min ville den få en refinish lige med det samme! Enten hjemmegjort ellerhos en autoriseret... ;)

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Dilemma

Indlæg af Martin60 »

Problem solved. Købte den sgu! Og jeg har ikke fortrudt det endnu hehe :) Men det tror jeg nu bestemt heller ikke jeg kommer til foreløbig!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen