Treble booster?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Treble booster?

Indlæg af Rasmus »

Hey folkens, jeg overvejer en treble booster til min AC30.

Nogle gode bud?

Jeg har kigget lidt på en Beano Boost fra Analogman eller en BYOC tri-boost?

:s ad-roulette:

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Treble booster?

Indlæg af Pluto »

Den her er virkelig fed om man kan lide Gallagher eller ej.Jeg bruger min tændt hele tiden og det duer bare (for mig)
Jeg købte den direkte fra Flynn aps og den kostede alt i alt 1920 kr.Dyr for en booster men er virkelig pengene værd.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.flynnamps.co.uk/hawk.html">h ... wk.html</a><!-- m -->
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Treble booster?

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]Den her er virkelig fed om man kan lide Gallagher eller ej.Jeg bruger min tændt hele tiden og det duer bare (for mig)
Jeg købte den direkte fra Flynn aps og den kostede alt i alt 1920 kr.Dyr for en booster men er virkelig pengene værd.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.flynnamps.co.uk/hawk.html">h ... wk.html</a><!-- m -->[/quote]

Aha! jeg tror den har lidt for mange knapper :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Treble booster?

Indlæg af Pluto »

[quote="Rasmus"][quote="Pluto"]Den her er virkelig fed om man kan lide Gallagher eller ej.Jeg bruger min tændt hele tiden og det duer bare (for mig)
Jeg købte den direkte fra Flynn aps og den kostede alt i alt 1920 kr.Dyr for en booster men er virkelig pengene værd.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.flynnamps.co.uk/hawk.html">h ... wk.html</a><!-- m -->[/quote]

Aha! jeg tror den har lidt for mange knapper :) [/quote]


Det er vel bare at finde en indstilling og spille. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Treble booster?

Indlæg af Rasmus »

Det er selvfølgelig sandt, men den er også i den lidt dyre ende ;)

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Treble booster?

Indlæg af andkrup »

jeg er meget glad for min hbe germanium 44 - har dog ikke prøvet den over en ac30
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Treble booster?

Indlæg af fortytwo »

[quote="andkrup"]jeg er meget glad for min hbe germanium 44 - har dog ikke prøvet den over en ac30[/quote]

Jeg har til gengæld prøvet sådan en sammen Allan Gade, og hans '63 AC30'er, og det var ikke et hit i hans signalkæde..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Treble booster?

Indlæg af andkrup »

[quote="fortytwo"][quote="andkrup"]jeg er meget glad for min hbe germanium 44 - har dog ikke prøvet den over en ac30[/quote]

Jeg har til gengæld prøvet sådan en sammen Allan Gade, og hans '63 AC30'er, og det var ikke et hit i hans signalkæde..[/quote]

hvorfor ikke? :)
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Treble booster?

Indlæg af fortytwo »

Den fik hans rigtig godt lydende setup til, at lyde mindre godt.. ;-)

Altså på den måde, at lyden blev grumset, og grynet, sådan lidt som en Boss Fuzz pedal..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Treble booster?

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"]Den fik hans rigtig godt lydende setup til, at lyde mindre godt.. ;-)

Altså på den måde, at lyden blev grumset, og grynet, sådan lidt som en Boss Fuzz pedal..[/quote]
Det er vist også essentielt den sidder først i kæden, på samme måde som en fuzzy...

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Treble booster?

Indlæg af andkrup »

[quote="Rasmus"][quote="fortytwo"]Den fik hans rigtig godt lydende setup til, at lyde mindre godt.. ;-)

Altså på den måde, at lyden blev grumset, og grynet, sådan lidt som en Boss Fuzz pedal..[/quote]
Det er vist også essentielt den sidder først i kæden, på samme måde som en fuzzy...[/quote]

Det er ihvertfald ikke en pedal jeg ville sætte i et setup der sku bruges, hvis jeg havde de gigs Allan Gade har, men jeg syns ikke at have oplevet dens lyd som dårlig. Grumset, grynet og lo-fi, ja - men ikke på en dårlig måde (igen - har ikke prøvet den på en ac30).

Har kun oplevet at den kommer til sin ret når man bygger et setup op med henblik på at få 1 lyd ud af setuppet - den er meget lidt alsidig
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen