Marshall og indgangsrør

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
MrDjensen
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Marshall og indgangsrør

Indlæg af MrDjensen »

Hej,

Jeg er ikke den store amp-ekspert (spiller bare på skidtet), så jeg kunne godt bruge lidt assistance.

Min Marshall top (2203x) er begyndt at "ringe" når den får noget at leve af. Jeg troede faktisk det var trommeslagerens tamburin der drillede, men jeg afmonterede bagpladen, og prøvede forsigtigt at tappe på den alufætter der sidder ude på røret, og den ringer ved det mindste tap.

Kunne det være tegn på, at rørene trænger til en udskiftning?


--
Morten

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall og indgangsrør

Indlæg af Sasha »

Ja, det lyder som et skoleeksempel på et mikrofonisk rør. Så det pågældende rør kunne nok godt tåle en udskiftning. Om de andre så også gør, er svært at sige pr. korrespondence...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MrDjensen
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall og indgangsrør

Indlæg af MrDjensen »

Tak for svar.
Kan man selv skifte rørene, eller kræver det en justering oven i?

Hvilke rør kan anbefales? Jeg er ikke ude efter high-gain, men nærmere en svampet crunch (giver det mening?)...:-)

--
Morten

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall og indgangsrør

Indlæg af Sasha »

De små forforstærkerrør kan du godt selv skifte. Det er kun de store udgangsrør, som kræver justering og fiflen rundt med højspænding mellem hænderne. Jeg tror, at jeg personligt ville købe dette:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://cgi.ebay.de/Valvo-Philips-Rohre- ... ips-Rohre- ... 4158a466e8</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen