Pickup til western guitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
NBN
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Pickup til western guitar

Indlæg af NBN »

Hej Folkens!

Jeg har lige fået en lækker western guitar, og den kan ikke sættes til strøm, men kan man godt sætte en pickup i alligevel, selvom det ikke er indbygget? Hvis ja hvor dyrt er sådan noget?

Peace!
Nicolaj

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Pickup til western guitar

Indlæg af kraen »

Kig her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.akustikken.dk/lrbaggs/Akusti ... ggs/Akusti ... 280411.pdf</a><!-- m -->

h@ssing
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pickup til western guitar

Indlæg af h@ssing »

Jeg kan anbefale pickupperne fra K&K. Og hvis du oven i købet lader Reitz installere den, er du er trygge hænder...

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.reitzguitars.dk/K&K.htm">htt ... K&K.htm</a><!-- m -->

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pickup til western guitar

Indlæg af Morten M »

A. Andersen, Odense, har stor erfaring og rutine i at installere LR Baggs. Meget populært mod til Martin guitarer.

Personligt finder jeg den akustiske pu fra EMG bedre, da den spændes fast på lydhullet i guitaren og således IKKE kræver boring af huller eller lign.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pickup til western guitar

Indlæg af Sasha »

Jamen, nu vi er i gang, skal jeg da ikke tøve med at anbefale Headway´s pickup-system. Absolut ikke det billigste. Men måske det bedste?

Som de andre mere end antyder, er korrekt montering af ethvert pickup-system alfa og omega for, om det efterfølgende kommer til at udspille sit fulde potentiale.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pickup til western guitar

Indlæg af Rasser »

Det bedste pickup system jeg har hørt på akustisk guitar, er L.R. Baggs' Anthem.

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pickup til western guitar

Indlæg af Sasha »

Nu har jeg altid været helt vild med ting, som definitivt er "det bedste"...

Jeg skulle mene, at en vis synergieffekt er på banen, sådan at det er det samlede billede, der tæller. Ifølge min ydmyge opfattelse er det ikke nødvendigvis det samme pickup-system, som fungerer bedst på forskellige guitarer. Man kunne måske også indvende, at personligt lydideal var en faktor, man måske kunne tage med i betragtning.

Men alt dette "set aside", hvilke kandidater var så med i spil, da du konkluderede, at L.R. Baggs´ Anthem var det bedste?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pickup til western guitar

Indlæg af Rasser »

[quote="Sasha"]Nu har jeg altid været helt vild med ting, som definitivt er "det bedste"...

Jeg skulle mene, at en vis synergieffekt er på banen, sådan at det er det samlede billede, der tæller. Ifølge min ydmyge opfattelse er det ikke nødvendigvis det samme pickup-system, som fungerer bedst på forskellige guitarer. Man kunne måske også indvende, at personligt lydideal var en faktor, man måske kunne tage med i betragtning.

Men alt dette "set aside", hvilke kandidater var så med i spil, da du konkluderede, at L.R. Baggs´ Anthem var det bedste?[/quote]

Jeg ved heller ikke hvor definitivt min mening skal opfattes. Jeg synes du skal prøve at læse mit indlæg igen, og se om du ikke kan få øje på, det er min subjektive mening, der kommer til udtryk. Hvis du ikke kan det, skal jeg nok rette indlæget og lave en understregning, så det fremgår mere tydeligt.

Jeg skal da gerne indrømme, at jeg ikke har prøvet alle systemer i alle guitarer. Jeg har dog prøvet mere end et par systemer, og kan der ud fra konkludere, at det system jeg synes lyder bedst, er L.R. Baggs' Anthem. Alle meninger er jo selvfølgelig subjektive, og alle er derfor ikke nødvendigvis enige. Jeg kender ikke det system du nævner, så derfor kan jeg ikke udtale mig om, hvorvidt jeg synes det lyder bedre eller dårligere end Anthem systemet.

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pickup til western guitar

Indlæg af Sasha »

Jo-jo, rolig nu... :-)

Men det kunne måske være fint lige at høre lidt om, hvilken guitar og spillestil, du baserer din konklussion på..?

Jeg har ikke prøvet netop dét LR Baggs-system, du nævner. Så jeg skal ikke kunne udtale mig om det. Jeg har dog prøvet en hel del af deres andre systemer. Og de laver absolut generelt fede ting!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pickup til western guitar

Indlæg af Rasser »

[quote="Sasha"]Jo-jo, rolig nu... :-)

Men det kunne måske være fint lige at høre lidt om, hvilken guitar og spillestil, du baserer din konklussion på..?

Jeg har ikke prøvet netop dét LR Baggs-system, du nævner. Så jeg skal ikke kunne udtale mig om det. Jeg har dog prøvet en hel del af deres andre systemer. Og de laver absolut generelt fede ting![/quote]
;)

Jeg har bl.a. prøvet Fishman natural 1 og 2, L.R. Baggs element, iBeam og M1 plus Matons indbyggede system. Dog ikke i samme guitar. Jeg har dog hørt en fishman og en Anthem i samme guitar, og Anthem lød betydeligt bedre.

Jeg har aldrig prøvet Headway, men det står da klart på min to do liste.

Mvh.
Rasmus.

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pickup til western guitar

Indlæg af strattitude »

[quote="h@ssing"]Jeg kan anbefale pickupperne fra K&K. Og hvis du oven i købet lader Reitz installere den, er du er trygge hænder...

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.reitzguitars.dk/K&K.htm">htt ... K&K.htm</a><!-- m -->[/quote]

Jeg er enig i dette udsagn.

Har en K&K pure mini installeret a reitz. Den er ikke specielt dyr (ca 1060,- incl montering).

Den lyder efter min mening mere naturligt end Fishman Matrix og LR Baggs M1 som jeg tidligere har haft.
Jeg kan generelt ikke ret godt lide lyden a piezo pickupper, de får en Western guitar til at lyde henad en dårlig spansk guitar.

Gad også godt at høre den Anthem...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen