2 singlecoils vs. 5-way switch

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

2 singlecoils vs. 5-way switch

Indlæg af ffsjake »

hello fellow freaks!

jeg fik lige øje på min første guitar ovre i skammekrogen (Squier Strat) og fik lyst til at montere elektronik i den igen, da jeg alligevel har pickupper, jackstick, switch mv. liggende.

Mit spørgsmål er så bare om det kan lade sig gøre at lodde 2 singlecoils sammen på en 5-way switch, så jeg får (gerne forskelligt) output på hvert trin?
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 singlecoils vs. 5-way switch

Indlæg af Sasha »

Nu kan alt jo i princippet lade sig gøre. Spørgsmålet er blot, hvor brugbart resultatet er. Men hvad mener du med "forskelligt output"..? Forskellige pickup-kombinationer? Eller er vi ude i mere eksotiske ting? Jeg kan lige helt gennemskue, hvad du mener...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: 2 singlecoils vs. 5-way switch

Indlæg af ffsjake »

Ja, jeg tænker pickupkombinationer og om der er nogle "sjove" sammensætninger man kan lave, uden at skulle indkøbe eks. et push-pull potmeter el. lign.?

Det skal osse siges at jeg ikke har meget erfaring eller viden inden for dette felt, så jeg slynger bare idéer ud.

Men altså, indtil videre tænkes det sådan:

1: Neck
2: ???
3: Neck + Bridge
4: ???
5: Bridge
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 singlecoils vs. 5-way switch

Indlæg af Smittefar »

Du kunne måske have neck+bridge i både serie og parallel - de giver i hvert fald to forskellige lyde - og så måske lige parallel med fasevending?
Modded guitars were crap right out of the factory

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: 2 singlecoils vs. 5-way switch

Indlæg af ffsjake »

Hvordan lodder man sig til det? :)
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 singlecoils vs. 5-way switch

Indlæg af Smittefar »

Se det er et godt spørgsmål
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen