Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Mikkelmusiker »

Så er der endnu engang blevet skiftet ud i flokken. Ind er kommet en lidt mere alsidig forstærker end min Tophat (som ellers var FANTASTISK) og forleden kom en ny dansker til. En rød Mørch som umiddelbart er helt vildt lækker. Jeg har lige nusset lidt om den og skiftet slagplade, loddet lidt og justeret en smule. Den har virkelig en flot clean lyd. De to supplerer hinanden rigtig fint og min Collings bliver lidt hjemme for tiden. Nu skal jeg bare have besluttet om min gamle 78´er tele skal ud eller beholdes. I får lige et billede af boardet- ved godt at det roder en del, men det ændres også en del for tiden.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Farverne er måske blevet en smule kitsch...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Smittefar »

YEAH sguda - Danish Dynamite for the win - Det ser rigtig dejligt ud :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Barf »

Flotte farver (og guitarer, men det er mindre vigtigt jo).

Hvorfor røg din Tophat? Med det board virker det da ellers til, at man sagtens kunne frembringe et fint arsenal af lyde.


Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Mikkelmusiker »

Tophatten lød supergodt, men manglede måske det sidste i forhold til alsidighed. Det den gjorde kan ikke gøres bedre, men jeg manglede mere. Jeg er lidt i tvivl om HRD´en bliver eller jeg skal prøve noget Super Reverb i stedet.

Jeg byttede lige over med Bjørn- Tophat for Tele!

Mikkel

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Loomer »

For better or for worse, så er det der nok det mest ballede setup jeg nogensinde har set :D

Ingen tvivl om at det er kvali gear, dog. Fedt med den røde tråd om at det er dansk det meste af det!

Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Mikkelmusiker »

Det er svært at bevise at jeg ikke spiller i rødt jakkesæt- ej heller dansktop.. :-)

Kom til Snogebæk havnefest, så vil jeg dog overveje at iklæde mig et rødt latex outfit....

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Morten M »

Nydeligt. Især forstærkeren.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Anonym »

Cool. Snogebæk har vist lækker guitarlyd i vente.

Martin K
Smoke On The Water
Indlæg: 55
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Martin K »

Hod Rod'en er en fed forstærker. Har selv haft min i en 4-5 års tid efterhånden - jeg får blot desværre ikke brugt den nok idet den simpelthen spiller for højt til lejlighedsbrug... :( Men spaderne ser 'dælme rare' ud...
--Martin

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Sasha »

Hvordan pokker man overtyder sig selv om, at man skal bytte en Tophat for en Fender Hotrod...??? Ja, det overgår godt nok min forstand...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

h@ssing
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af h@ssing »

Det var nu også Mørch telen, der er byttet for Top Hatten...

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af thomasrytter »

Jeg tror nu at det er telen der blev byttet for tophatten. Ellers er der én der har gjort sig en fornuftig byttehandel...

Edit: too slow

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Sasha »

[quote="h@ssing"]Det var nu også Mørch telen, der er byttet for Top Hatten...[/quote]

Jamen, lad os så kalde det "skifte ud til fordel for"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Mikkelmusiker »

Jeg har en evne til at gå i ring imellem det samme grej igen og igen, så jeg ender sikkert med en tophat igen en dag. Faktisk er det anden gang at jeg har en HRD. Første gang var jeg yderst tilfreds men den spillede alt for højt til hjemmebrug... Det er stadig min erfaring. Det er uden tvivl ikke verdens bedste forstærker, men den er superstabil, billig og så har den en grundlyd som virkelig er lækker til den pris. At der så kan siges meget negativt om dens dit og dat, rører mig ikke. Hvis min tophat døde, havde jeg ikke en chance på Bornholm for at finde en substitut... Nu kan jeg låne flere magen til min (ikke i den fine farve). I sidste ende handler det om den lyder godt og om den er holdbar... Det er jo en smagssag, men umiddelbart er den fin nok.. For nu ;-)

Jeg kan godt lide ideen om at jeg ikke er "unik" i mit setup. Hvis jeg kun kan lave min lyd med den og den guitar, de effekter og f.eks. Tophatten, så er jeg virkelig sårbar. Sådan var det før. Jeg er meget langsom til at vænne mig til andet grej. Derfor er det sgu meget rart at være standard. I sidste ende kan ingen i publikum høre forskel på om det er en Dumble eller en HRD. Nu kan jeg klare mig med en noget lånt hvis noget går galt. Det mest unikke er vel mit manglende talent- men det bliver ikke dårligere af en HRD.

Jeg vil 100% påstå at min lyd ikke er blevet ringere på nogen måde- dog er den anderledes!

/Mikkel

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af andkrup »

[quote="Mikkelmusiker"]Det er svært at bevise at jeg ikke spiller i rødt jakkesæt- ej heller dansktop.. :-)

Kom til Snogebæk havnefest, så vil jeg dog overveje at iklæde mig et rødt latex outfit....[/quote]

en capt. USA dragt ville osse matche strat/tele kombien
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes


Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Anonym »

Og i så fald vil vi gerne se billeder :-P

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af Sasha »

[quote="Mikkelmusiker"]Jeg har en evne til at gå i ring imellem det samme grej igen og igen, så jeg ender sikkert med en tophat igen en dag. Faktisk er det anden gang at jeg har en HRD. Første gang var jeg yderst tilfreds men den spillede alt for højt til hjemmebrug... Det er stadig min erfaring. Det er uden tvivl ikke verdens bedste forstærker, men den er superstabil, billig og så har den en grundlyd som virkelig er lækker til den pris. At der så kan siges meget negativt om dens dit og dat, rører mig ikke. Hvis min tophat døde, havde jeg ikke en chance på Bornholm for at finde en substitut... Nu kan jeg låne flere magen til min (ikke i den fine farve). I sidste ende handler det om den lyder godt og om den er holdbar... Det er jo en smagssag, men umiddelbart er den fin nok.. For nu ;-)

Jeg kan godt lide ideen om at jeg ikke er "unik" i mit setup. Hvis jeg kun kan lave min lyd med den og den guitar, de effekter og f.eks. Tophatten, så er jeg virkelig sårbar. Sådan var det før. Jeg er meget langsom til at vænne mig til andet grej. Derfor er det sgu meget rart at være standard. I sidste ende kan ingen i publikum høre forskel på om det er en Dumble eller en HRD. Nu kan jeg klare mig med en noget lånt hvis noget går galt. Det mest unikke er vel mit manglende talent- men det bliver ikke dårligere af en HRD.

Jeg vil 100% påstå at min lyd ikke er blevet ringere på nogen måde- dog er den anderledes!

/Mikkel[/quote]

Nej. Det er højst sandsynligt, at de færreste ville kunne høre forskel på en Hotrod og en Dumble. Men nu var det jo også en Tophat, vi snakkede om, ikke..? :-)

Men hvis du er tilfreds, så er det selvfølgelig fedt for dig! Jeg havde nok valgt at gøre det anderledes...

Jeg kan sagtens sætte mig ind i dét med, at der er visse ting, man ikke vil være alt for "eksotisk" omkring. Sådan har jeg det f.eks med strenge og plektre. Dér gider jeg ikke at bruge ét eller andet super-fantastisk, som så til gengæld skal skaffes hjem fra Timbuktu, hver gang man er løbet tør. Men dette hensyn skulle nu ikke komme mellem mig og en fed forstærker eller guitar.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JohnnyN
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Danish dynamite- Dansk balleflash :-)

Indlæg af JohnnyN »

Nydelig dansk duo du har der :)
Venligst
Johnny Nielsen

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen