Øre Vox

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Øre Vox

Indlæg af Pluto »

Lige et flash af min Vox familie.På fløjene mine ac 30 er og i midten min netop ankommet a 50 fra 1965 som står ovenpå et kabinet med 2 g12h-30 enheder.Har ikke fået den testet endnu men det gør jeg imorgen.

Billede

Billede

Billede
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Anonym »

Småt er godt :)

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af andkrup »

det sagde hun oss.... hov!
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Pluto »

Jeg ved ikke hvad der går galt men jeg kan ikke få dem størere herinde.Det plejer jeg elleres at kunne.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Morten M »

Tillykke. Håber du fik en god deal.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Pluto »

[quote="Morten M"]Tillykke. Håber du fik en god deal.[/quote]


Jo jeg syntes jeg fik den yderst rimelig og jeg tror sælger(Jacob) også var tilfreds så det er vist godt. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Barf »

Sådan! Kører du nogensinde med flere af dem på én gang?

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Funkis »

Det ser godt ud Claus.
Og tak for handlen - håber du bliver lige så glad for den som jeg har været.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Pluto »

[quote="Barf"]Sådan! Kører du nogensinde med flere af dem på én gang?[/quote]


Nej jeg har ikke gjort det endnu.Jeg mangler sådan et ysplit kabel.men jeg er lidt bange for at jeg måske kan lide det og skal til at slæbe mere udstyr når vi skal ud at spille.
Men jeg plejer at have kabinetet under en af ac 30erne når jeg spiller.Det giver lidt mere bund og fylde.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Pluto »

[quote="Funkis"]Det ser godt ud Claus.
Og tak for handlen - håber du bliver lige så glad for den som jeg har været.[/quote]


Selv tak Jacob.Jeg blev lidt nervøs igår da jeg fandt ud af at der sad et hanjack stik både på kabinet og fra ac 50eren ,men jeg lånte sådan et
hun/hun adapter stik af trommeslageren og håber det virker.Ellers skal jeg have loddet et hun stik i kabinetet ,og det har jeg jo ikke på lager.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Pluto »

Er der forresten nogen af jer rørnørder det ved hvilke preamp rør og udgangsrør den er født med(Normalt).?
Er det Brimar eller Mullard ,måske noget tredje.?
Jeg tror jeg vil finde nogle NOS rør engang inden vinter så den kan få den store tur.
Sorte strater lyder bare bedst..

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Funkis »

Vil tro de kom med Mullard rør fra fabrikken,
Men som med frontstoffet så brugte de vist hvad der var at få! :-)
Hmm det burde virke med en hunJack adapter, underligt at der sidder et han stik fra dit kabinet.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Anonym »

Så voxede de i størrelsen!

Cool. Så kan du jo snart lave Brian May-tricket ... eller måske endda David Howell Evans' ... så skal du bare lige have lidt flere delays. :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Pluto »

[quote="Funkis"]Vil tro de kom med Mullard rør fra fabrikken,
Men som med frontstoffet så brugte de vist hvad der var at få! :-)
Hmm det burde virke med en hunJack adapter, underligt at der sidder et han stik fra dit kabinet.[/quote]

Det lavede jeg da jeg skiftede enheder i kabinetet.Jeg smed et hanstik på kablet så jeg kunne smide det direkte i røven af ac 30eren ,hvor der sidder et hunstik i.

Smart :)
Sorte strater lyder bare bedst..


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Sasha »

Det er jo så JJ-rør i Groove Tubes-forklædning. Originalt har det nok været enten Mullard eller Brimar, som også ofte ses som originalrør i Vox. De har nok brugt, hvad de lige har kunnet få billigt på et givent tidspunkt - Begge er fede, klassiske engelske rør.

Tjek lige, om den har problemer med selvsving (hyler som en stukket gris), når man skruer helt op for den. Dette er et fænomen, jeg har oplevet på flere AC50´ere. Og det skyldes simpelthen, at højttaler-udgangene rent fysisk er placeret for tæt på forstærkerens inputs. Så står man med sådan en hyle-fætter, kan en løsning være - omend det selvfølgelig er et lille indgreb i originaliteten - at lave en lille plade med to jackbøsninger i "hullet" i kassen, sådan at man får tingene rykket længere fra hinanden.

Jeg ville personligt også - når nu det er én af dem uden ensretterrør - vælge at skifte den originale power-kontakt til en "tre-trins", som gav mulighed for en standby-funktion i den midterste stilling. Dette ville gøre udgangsrørenes liv længere og lykkeligere. Et sæt nye elektrolytkondensatorer var nok heller ikke af banen, når nu de fleste af dem har mere end 45 år på bagen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Det er jo så JJ-rør i Groove Tubes-forklædning. Originalt har det nok været enten Mullard eller Brimar, som også ofte ses som originalrør i Vox. De har nok brugt, hvad de lige har kunnet få billigt på et givent tidspunkt - Begge er fede, klassiske engelske rør.

Tjek lige, om den har problemer med selvsving (hyler som en stukket gris), når man skruer helt op for den. Dette er et fænomen, jeg har oplevet på flere AC50´ere. Og det skyldes simpelthen, at højttaler-udgangene rent fysisk er placeret for tæt på forstærkerens inputs. Så står man med sådan en hyle-fætter, kan en løsning være - omend det selvfølgelig er et lille indgreb i originaliteten - at lave en lille plade med to jackbøsninger i "hullet" i kassen, sådan at man får tingene rykket længere fra hinanden.

Jeg ville personligt også - når nu det er én af dem uden ensretterrør - vælge at skifte den originale power-kontakt til en "tre-trins", som gav mulighed for en standby-funktion i den midterste stilling. Dette ville gøre udgangsrørenes liv længere og lykkeligere. Et sæt nye elektrolytkondensatorer var nok heller ikke af banen, når nu de fleste af dem har mere end 45 år på bagen...[/quote]


Rørerne trænger til at blive skiftet og det lagde jacob heller ikke skjul på da jeg hentede den.Men så kan jeg jo også selv bestemme lidt hvad der skal i.Den sagde lidt mærkelig da jeg startede den her til morgen ,men det holdt heldigvis hurtigt op(det var før jeg begyndte at spille).Den lyder fedt ,og er en smule mere mellemtone agtig end ac 30er.men der sidder jo også andre rør i og sammen med mit g12h-30 kabinet som jo også er en del dybere i lyden end to blue alnico.Lysdioden virker heller ikke i den ,men den kan vel skiftes.Så hvis doktoren har tid på et tidspunkt og jeg lige får skaffet nogle fede NOS rør,
skal han være velkommen til at se den på klods hold.
Nu kan jeg jo selv se hvad rørerne hedder ,men jeg har samlet den igen og kan ikke huske hvad de hedder
Hvo.
der skal vist to El 34 rør og hvad med preamp.hvad skal de hedde og hvor mange.
Jeg tror jeg hvis jeg kan finde nogen vil prøve Brimar bare for at være anderledes.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Sasha »

Nu er det jo altså også en helt anderledes opbygget forstærker end en AC30. Så at de lyder forskelligt, er ikke så underligt. En AC50 er i mine ører lidt en - vellykket - mellemting mellem en AC30 og så noget mere Marshall-agtigt. M.h.t. "Lysdioden", er det blot en pære, som skal skiftes. Hvad angår forforstærkerrør, er det såmænd ikke så meget anderledes end din AC30, når det kommer til, hvad der er "det fede". Visse AC50´ere brugte originalt et ECC82 som indgangsrør. Men når jeg nu kender lidt til dig, vil jeg tro, at du gerne vil have dét lidt ekstra "gain" i forforstærkeren, det giver med et ECC83 her. Og mens jeg på ingen måde skal anbefale sådan universelt at "shoppe rundt" mellem forskellige forforstærker-rørtyper, så viser erfaringen nu, at et ECC83 virker fint her. Så jeg ville personligt køre med ECC83 over hele linjen.

Jeg sender dig lige et konkret bud på EL34 over PM.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Kuli »

Nu er jeg jo helt og aldeles uden vox-erfaring, men troede faktisk at en vox amp fra 1965 var udstyret med ensretterrør - hvornår stoppede vox med det (altså ex. reissue)?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øre Vox

Indlæg af Pluto »

[quote="Kuli"]Nu er jeg jo helt og aldeles uden vox-erfaring, men troede faktisk at en vox amp fra 1965 var udstyret med ensretterrør - hvornår stoppede vox med det (altså ex. reissue)?[/quote]


Som jeg har forstået det lavede de ac50 både med og uden ensretter rør(ac 30 var vist kun med) .Det kan være vi skal have Jacob Buch på banen.
Han har 2 mere og nørder vist i ac50
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen