Mørch Pickupper

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Mørch Pickupper

Indlæg af Mikkelmusiker »

Hej Guys.. Og forhåbentligt HR Vajhøj.

Nu har jeg jo fået min første Mørch guitar, og det er en fantastisk oplevelse. Der sidder en MT5 II i bridge og en MT4 I i neckpositionen. De lyder dæleme fedt sammen med den guitar. Jeg har en HMH strat, som jeg egentlig har være glad for med et sæt Suhr FH pickupper i. Den blegner en hel del ved siden af den nye mørch. Så tænker man jo straks.. hvilke Mørch pickupper vil bringe liv i den?

Det skal siges at det er en virkelig fed HMH guitar...

Mikkel

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Franklin »

HR Vajhøj ligefrem ;)
Jeg synes du skal ringe ned til Johnny og høre ham efter hvad der kunne være fedt :)
Ellers tager jeg ned til Johnny i morgen også kan jeg godt lige skrive hvad jeg synes lød rigtig fedt.

Danny
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Sasha »

Og så er der jo denne hersens evige ting med, at pickupper, som lyder fedt i én guitar, kan være en sand katastrofe i den næste "identiske" guitar...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Mikkelmusiker »

[quote="Sasha"]Og så er der jo denne hersens evige ting med, at pickupper, som lyder fedt i én guitar, kan være en sand katastrofe i den næste "identiske" guitar...[/quote]

Ja..damn you guitarer!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Anonym »

Du kunne jo prøve at hive, de Mørch-pickupper du har, over i din HMH, og lytte om det gør noget godt?

Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Mikkelmusiker »

Det bliver ikke så skide nemt.. tele-> stra.. men måske :-)

Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Mikkelmusiker »

[quote="Franklin"]HR Vajhøj ligefrem ;)
Jeg synes du skal ringe ned til Johnny og høre ham efter hvad der kunne være fedt :)
Ellers tager jeg ned til Johnny i morgen også kan jeg godt lige skrive hvad jeg synes lød rigtig fedt.

Danny[/quote]

Det vil være fedt med din mening..
Det er fint nok for mig at bytte lidt rundt imellem nogle indtil at det bliver de rigtige.
Kan man kun købe pickupperne hos ham direkte?

/Mikkel

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Anonym »

[quote="Mikkelmusiker"]Det bliver ikke så skide nemt.. tele-> stra.. men måske :-)[/quote]

Haha - nej ... og si' så lige til ham Mørch, at han skal give sine pickupper nogle sigende navne :roll:

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Mikkelmusiker"]Det bliver ikke så skide nemt.. tele-> stra.. men måske :-)[/quote]

Haha - nej ... og si' så lige til ham Mørch, at han skal give sine pickupper nogle sigende navne :roll:[/quote]

Det er nemt nok. M står vel for Mørch. T for T-style (tele), S for s-type (strat) og H for humbucker ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Anonym »

[quote="VilhelmNielsen"]

Det er nemt nok. M står vel for Mørch. T for T-style (tele), S for s-type (strat) og H for humbucker ;) [/quote]


Ja - det var det, jeg mente.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Morten M »

Sashas bemærkning, som jeg bare har prøvet SÅ mange gange på egne guitarer, kunne forlede mig til flg forslag:
- tag din guitar til Mørch, og lad ham give en løsning.
- tag begge guitarer hen til Henning, og lad ham få sit værk til at lyde mindst lige så godt som en Mørch.
- installer et sæt Rio Grande :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Michael Vajhøj »

Enig med Danny - det bedste er simpelthen at tage ned og besøge Johnny...

Der er selvfølgelig altid muligheden for at skrive en mail til Johnny og tage den den vej igennem - du skal bare lige huske på at Johnny ikke er en ung teenage-knøs som sidder foran computeren hele tiden, så der kan godt gå et stykke tid før han får svaret... :)

Der ligger en hel del lydklip af hans pickupper her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://morch-guitars.dk/samplerecording ... gs.html</a><!-- m --> - lydklip er jo aldrig sådan en god guide til hvordan det kommer til at lyde, men du kan få en idé om hvordan de lyder ift. hinanden... Ellers synes jeg faktisk også at Johnny's beskrivelser passer ret godt, men som Søren også er inde på - hvordan de lyder i din guitar er et godt spørgsmål...

Jeg har selv MS4/III'ere i min strat-kopi...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af KrænDyt »

[quote="Michael Vajhøj"]Enig med Danny - det bedste er simpelthen at tage ned og besøge Johnny...

Der er selvfølgelig altid muligheden for at skrive en mail til Johnny og tage den den vej igennem - du skal bare lige huske på at Johnny ikke er en ung teenage-knøs som sidder foran computeren hele tiden, så der kan godt gå et stykke tid før han får svaret... :)

Der ligger en hel del lydklip af hans pickupper her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://morch-guitars.dk/samplerecording ... gs.html</a><!-- m --> - lydklip er jo aldrig sådan en god guide til hvordan det kommer til at lyde, men du kan få en idé om hvordan de lyder ift. hinanden... Ellers synes jeg faktisk også at Johnny's beskrivelser passer ret godt, men som Søren også er inde på - hvordan de lyder i din guitar er et godt spørgsmål...

Jeg har selv MS4/III'ere i min strat-kopi...[/quote]

Lidt OT: Har dine nogensinde haft tilbøjeligheder til at feede nemt? Synes jeg har haft lidt bøvl med mine de sidste par jobs. Hvilken størrelse pots har du i din? (Kan det ikke godt have noget med det at gøre?).
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Sasha »

Nej, mikrofoni og potmeterstørrelser har vist ikke noget med hinanden at gøre. Få dem voksbehandlet istedet. Dét er der vist mere perspektiv i.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="KrænDyt"]

Lidt OT: Har dine nogensinde haft tilbøjeligheder til at feede nemt? Synes jeg har haft lidt bøvl med mine de sidste par jobs. Hvilken størrelse pots har du i din? (Kan det ikke godt have noget med det at gøre?).[/quote]
Hvad potmeter størrelse der sidder deri skal jeg være dig svar skyldig i... Men når det så er sagt trænger de til en voksning... :) Så det er også en af de ting der står på min "husk at bestille tid hos Johnny"-liste...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Barf »

OT: Nu var jeg lige inde og høre nogle af de lydklips, og jeg blev da godt nok afskrækket fra nogen sinde at købe Mørch-pickupper. Nu ved jeg godt, at der er en masse faktorer, der spiller ind, men lyder Mørch pickupper virkelig så kedeligt og "nosseløst"? Især Jens Varmløses demoer gjorde intet godt for mig.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Barf"]OT: Nu var jeg lige inde og høre nogle af de lydklips, og jeg blev da godt nok afskrækket fra nogen sinde at købe Mørch-pickupper. Nu ved jeg godt, at der er en masse faktorer, der spiller ind, men lyder Mørch pickupper virkelig så kedeligt og "nosseløst"? Især Jens Varmløses demoer gjorde intet godt for mig.[/quote]
Tja - jeg synes derimod at lytte til pickupper pakket fuldstændigt ind i drive er nytteløst... :)
De lydklip der ligger derinde er ærlige og hvis du lytter til detaljerne giver de også et OK billede - men igen intet slår at tage ned til Johnny og lytte til dem selv...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Sasha »

Der er intet - og intet så brugbart - som lydklip på nettet!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af VilhelmNielsen »

Jeg synes sgu heller ikke det lyder spændende, men så spiller jeg lidt på min Tele med Mørch's PU'er, og så bliver jeg helt lykkelig indeni.

Lyt til Sørens gyldne sarkasme.

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Franklin »

[quote="Barf"]OT: Nu var jeg lige inde og høre nogle af de lydklips, og jeg blev da godt nok afskrækket fra nogen sinde at købe Mørch-pickupper. Nu ved jeg godt, at der er en masse faktorer, der spiller ind, men lyder Mørch pickupper virkelig så kedeligt og "nosseløst"? Især Jens Varmløses demoer gjorde intet godt for mig.[/quote]

Er da gladfor min demo derinde ikke får en "sviner" hehe ;)
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen