Har I én eller flere 'always on' pedaler?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Har I én eller flere 'always on' pedaler?

Indlæg af Jacob »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="Morten_Lyse"]Nej. For jeg kan grundlæggende li' både lyden af min forstærker og guitar(-er.)

Mvh;
Morten Lyse[/quote]
Her er jeg med på vognen... :-)[/quote]

Også her - jeg har altid haft den tanke at hvis jeg altid er nødt til at have en pedal tændt, så er det fordi der er noget galt med min grundlyd..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Har I én eller flere 'always on' pedaler?

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Jacob"][quote="Michael Vajhøj"][quote="Morten_Lyse"]Nej. For jeg kan grundlæggende li' både lyden af min forstærker og guitar(-er.)

Mvh;
Morten Lyse[/quote]
Her er jeg med på vognen... :-)[/quote]

Også her - jeg har altid haft den tanke at hvis jeg altid er nødt til at have en pedal tændt, så er det fordi der er noget galt med min grundlyd..[/quote]

Jeg synes som udgangspunkt at min Marshall lyder overdrevet godt uden pedaler foran. Specielt nu her efter jeg er begyndt at bruge attenuator..

Men til den stil jeg spiller for tiden er man simpelthen nødt til at smide en drive foran - også selvom man spiller tordnende højt.. Den får ligesom det sidste skub fra noget der ligner AC/DC og måske lidt tættere på Soundgarden og Alice In Chains

Det fungerer i hvert fald for mig. Men det er jo så den evige soundchase, for udover det så bliver der f.eks. i øjeblikket eksperimenteret lidt med forskellige soloboost pedaler som lidt forskellig fuzz, ts9/808 mfl

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Har I én eller flere 'always on' pedaler?

Indlæg af Funkis »

jeg har som regl min Timmy Overdrive tændt.
Og min TTE kan i princippet ikke slukkes. Delayet kan deaktiveres men selve bufferen kan ikke slukkes.
Så den er også tændt hele tiden.

Jeg synes min amp lyder fantastisk, men den har 1 kanal og kun poweramp gain. Tilgengæld lyder den langt bedre med pedaler end de fleste andre amps jeg har spillet på og med pedaler lyder den langt bedre end de fleste amps jeg har hørt uden pedaler! ;-)
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Har I én eller flere 'always on' pedaler?

Indlæg af Sasha »

[quote="Funkis"] ...og kun poweramp gain. Tilgengæld lyder den langt bedre med pedaler end de fleste andre amps jeg har spillet på og med pedaler lyder den langt bedre end de fleste amps jeg har hørt uden pedaler! ;-)[/quote]

"Poweramp gain"... Wass ist denn das für ein Ding?

Og hvad er det for en forstærker, som lyder bedre end alle andre? Sådan én må jeg da ha´... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Har I én eller flere 'always on' pedaler?

Indlæg af Funkis »

Poweramp gain = forvrængning af udgangs trinnet hvilket er ikke eksisterende da den spiller for højt til den slags.

Jeg har et par gamle AC50 toppe.
Statementet er mere et mod stykke til:

"Morten_Lyse skrev:Nej. For jeg kan grundlæggende li' både lyden af min forstærker og guitar(-er.)"

:D
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Har I én eller flere 'always on' pedaler?

Indlæg af Sasha »

- Øøøøhh..?

Nu har jeg læst sætningen "forvrængning af udgangstrinnet hvilket er ikke eksisterende da den spiller for højt til den slags" nogle gange. Og jeg kan simpelthen ikke få det til at give mening..?

Hvori består modstykket? Kan du ikke li´ både lyden af din forstærker og guitar(er)..?

En én-kanalers AC50..? Sådan én har jeg vist aldrig set.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Har I én eller flere 'always on' pedaler?

Indlæg af Funkis »

Ja ja min amp spiller for højt til at forvrænge ved menneskelig volume.
Og min amp lyder fedt om jeg bruger pedaler eller ej.
Jo 2 kanaler har den da i en vis forstand. En brilliant og en normal kanal. At disse så stadig forvrænger ved meget høj volume er en anden sag.

Modstykket ligger i at det ene ikke udelukker det andet. Den gode Hr. Lyse skriver mellem linjerne ikke har pedaler tændt fordi han ikke mener det gavner hans lyd. For nu har han jo brugt lang tid på at finde spader og en amp som lyder som det skal.
Måske i virkeligheden det som Jacob pænsler ud i hans kommentar til Hr. Lyses.

Hvad nu hvis lyden af en Guitar, en pedal og en forstærker giver det resultat som man leder efter.
Hvorfor er der så noget galt med guitaren og forstærkeren?

Det var nu den holdning som jeg skød efter. Men selvfølgeligt skal man formulere sig ordenlig og det har nu aldrig været min stærke side.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Har I én eller flere 'always on' pedaler?

Indlæg af Nicolai »

Jeg bruger tit min TS9, men her de senere dage har jeg været "tvunget" til at spille uden pedaler grundet et dødt kabel. Og dette har faktisk været en øjenåbner af de bedre. Strat direkte i Vox og så bare regulere volumen på guitaren er sgu også fedt!
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

alexander
Himmelhund
Indlæg: 16
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Har I én eller flere 'always on' pedaler?

Indlæg af alexander »

Jeg har næsten altid min Danelectro TOD tændt. Så booster jeg den indimellem med en Møller for at få mere gain. TOD'en er kun slukket når jeg bruger min Rat til det meget støjende.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen