Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Runem »

Står med et lille issue, jeg tænkte, der sikkert var kreative Gear-freaks, som har et bud på, hvordan kan løses.

Har en slagplade i metal, hvor der er boret et ekstra hul, som jeg ikke får brug for. En ny tilsvarende slagplade koster dog 750 kr. Så i første omgang kan jeg egentlig godt leve med, om man lavede en lille kreativ løsning i stedet. En mulighed er jo at sætte et klistermærke af en art henhover hullet. Men der kunne jo også være alternative løsninger.


Nogen gode bud?

Billede

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Rasmus »

e.v.t et klistermærke der matcher dine sokker? ;)

Edit: E.v.t en dymostrimmel med et god udråb.. som "pik" eller "AC/DC"... :D

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Runem »

[quote="Rasmus"]e.v.t et klistermærke der matcher dine sokker? ;)

Edit: E.v.t en dymostrimmel med et god udråb.. som "pik" eller "AC/DC"... :D [/quote]


Ha... Dymostrimmel er en kreativ mulighed ja. Dog ikke skide diskret :)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af GuitaRasmus »

Ignorér det - du kan vist ikke rigtig gøre noget ved det, der ikke vil påkalde sig mere opmærksomhed.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Anonym »

En lille maskinskrue/møtrik og et par spændskiver er en mulighed.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Dannyboy »

[quote="SustainerPlayer"]En lille maskinskrue/møtrik og et par spændskiver er en mulighed.[/quote]

+1

Ligesom jeg havde på Les Paulen her. Det bliver selvfølgelig bare mere diskret på din Duesenberg, da det er sølv på sølv og ikke guld på vinrød

Billede

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Rasmus »

Hvad med et lille stykke af det der sølv-tape man kan få, som vist normalt bruges til skærmning?

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Runem »

[quote="Dannyboy"][quote="SustainerPlayer"]En lille maskinskrue/møtrik og et par spændskiver er en mulighed.[/quote]

+1

Ligesom jeg havde på Les Paulen her. Det bliver selvfølgelig bare mere diskret på din Duesenberg, da det er sølv på sølv og ikke guld på vinrød

Billede[/quote]


Det kunne være løsningen. Det bliver da nogenlunde diskret. Er godt klar over, at det ikke får hullet til at "forsvinde", men hvis det går i et med resten af guitaren, er jeg glad og tilfreds. Lige nu skriger det dog til himlen :) I mine øjne i hvert fald.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Dannyboy »

Som Rasmus også er inde på, kunne et klistermærke også være en mulighed. Man kan faktisk få sådan nogle små runde sølvklistermærker på ca 8-10mm. Det kunne være en måske endnu mere diskret mulighed


Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Runem »

[quote="AnotherDan"]Et hello kitty klistermærke...[/quote]

På en Outlaw :) Det ville jo være ren blasfemi...

Hehe. Vil godt holde det diskret, da guitaren i sig selv er ret bling... Så det skal helst ikke tippe over og blive kikset :D

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Skestork Ultra »

En switch til de røde led'er, du samtidig smider i f-hullet?
Eller måske bare en switch til at splitte humbuckeren i broen... Man kan da lige så godt udnytte, at der er et tilgængeligt hul (en lille en til taget ud af sammenhæng).

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Runem »

[quote="Skestork Ultra"]En switch til de røde led'er, du samtidig smider i f-hullet?
Eller måske bare en switch til at splitte humbuckeren i broen... Man kan da lige så godt udnytte, at der er et tilgængeligt hul (en lille en til taget ud af sammenhæng).[/quote]

Jeps. Tanken er også at jeg på et tidspunkt sætter en piezo-bridge på og således sætter en switch i. Men Duesenberg kommer med en ny replacement piezo inden for et par måneder, så jeg venter på den.

De har lavet det så smart, at man få et potmeter, som kan blende piezo med pickupperne. Det lyder faktisk ret fedt. Den erstatter naturligvis ikke en akustisk, men det er fandme en guitar med mange muligheder i så.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Telemaster »

[quote="Runem"]

Jeps. Tanken er også at jeg på et tidspunkt sætter en piezo-bridge på og således sætter en switch i. Men Duesenberg kommer med en ny replacement piezo inden for et par måneder, så jeg venter på den.

De har lavet det så smart, at man få et potmeter, som kan blende piezo med pickupperne. Det lyder faktisk ret fedt. Den erstatter naturligvis ikke en akustisk, men det er fandme en guitar med mange muligheder i så.[/quote]

Hvis den lyder lige så godt som den piezo, der er monteret i en af mine Teler, kan den fint erstatte en akustisk til live-brug. Jeg kan seriøst ikke høre på den Tele, at den ikke er en akustisk guitar med piezo. Det føles ikke som en western, og der er pick up-systemer, der lyder mere autentisk end piezo, men hvis ikke man er vildt optaget af, at det skal lyde præcis som en western - bare højere - så er en piezo i en elspade altså helvedes overbevisende.
So many assholes, so few bullets

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Runem »

[quote="Telemaster"][quote="Runem"]

Jeps. Tanken er også at jeg på et tidspunkt sætter en piezo-bridge på og således sætter en switch i. Men Duesenberg kommer med en ny replacement piezo inden for et par måneder, så jeg venter på den.

De har lavet det så smart, at man få et potmeter, som kan blende piezo med pickupperne. Det lyder faktisk ret fedt. Den erstatter naturligvis ikke en akustisk, men det er fandme en guitar med mange muligheder i så.[/quote]

Hvis den lyder lige så godt som den piezo, der er monteret i en af mine Teler, kan den fint erstatte en akustisk til live-brug. Jeg kan seriøst ikke høre på den Tele, at den ikke er en akustisk guitar med piezo. Det føles ikke som en western, og der er pick up-systemer, der lyder mere autentisk end piezo, men hvis ikke man er vildt optaget af, at det skal lyde præcis som en western - bare højere - så er en piezo i en elspade altså helvedes overbevisende.[/quote]

Har også gode oplevelser med piezo, når det er af en vis kvalitet. Og Duesenberg er sgu ret skrappe omkring kvaliteten, så mon ikke at den også holder her.

Men ham fra Duesenberg, jeg skrev med, anbefalede mig at vente, da den nye bliver væsentlig federe end den gamle model...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Telemaster »

[quote="Runem"][quote="Telemaster"][quote="Runem"]

Jeps. Tanken er også at jeg på et tidspunkt sætter en piezo-bridge på og således sætter en switch i. Men Duesenberg kommer med en ny replacement piezo inden for et par måneder, så jeg venter på den.

De har lavet det så smart, at man få et potmeter, som kan blende piezo med pickupperne. Det lyder faktisk ret fedt. Den erstatter naturligvis ikke en akustisk, men det er fandme en guitar med mange muligheder i så.[/quote]

Hvis den lyder lige så godt som den piezo, der er monteret i en af mine Teler, kan den fint erstatte en akustisk til live-brug. Jeg kan seriøst ikke høre på den Tele, at den ikke er en akustisk guitar med piezo. Det føles ikke som en western, og der er pick up-systemer, der lyder mere autentisk end piezo, men hvis ikke man er vildt optaget af, at det skal lyde præcis som en western - bare højere - så er en piezo i en elspade altså helvedes overbevisende.[/quote]

Har også gode oplevelser med piezo, når det er af en vis kvalitet. Og Duesenberg er sgu ret skrappe omkring kvaliteten, så mon ikke at den også holder her.

Men ham fra Duesenberg, jeg skrev med, anbefalede mig at vente, da den nye bliver væsentlig federe end den gamle model...[/quote]

Yes. Jeg har set et klip - sikkert fra NAMM - hvor en gut demonstrerer deres nye resonator-agtige elguitar. De piezo lød i hvert fald nogenlunde rigigt. Hvis man så gad ulejlige sig med at splitte signalet, så piezoen kom i et PA i stedet for en guitarforstærker, skulle det nok kunne fungere. Det er i hvert fald en betingelse for, at det lyder nogenlunde i retning af en akustisk guitar; uanset om man er til piezo eller ej.
So many assholes, so few bullets

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Der' hul midt i pladen kære Jokum...

Indlæg af Runem »

Ja. Den, som sidder på den der resonator-ting, er dog vist specialfremstillet til den.

Deres gamle model sidder på denne guitar:

http://www.youtube.com/watch?v=4U_84XLeURY

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen