Tråden hvori vi hylder Transistor-amps.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden hvori vi hylder Transistor-amps.

Indlæg af Swampthing »

Jeg har sådan en fætter her :
[youtube]6zr5da48J8U[/youtube]
Jeg synes den lyder fedt.

GuitarMikkel
Himmelhund
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden hvori vi hylder Transistor-amps.

Indlæg af GuitarMikkel »

[quote="Loomer"][quote="GuitarMikkel"]Synes faktisk at mit Randall KH 120, Metallica wannabe stack, lyder meget fedt til klassisk rock med den rette dist pedal i clean mode :) [/quote]

Det er jeg heller ikke i tvivl om. Jeg er af den overbevisning, at alt kan kringles rundt til at lyde i det mindste hæderligt hvis man bruger tingene lidt kreativt.[/quote]

Dejlig holdning at have :pray:

I stedet for det der med at der skal stå marshall eller det skal koste mindst 20.000 kr. og være fuld af rør for at lyde godt .

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden hvori vi hylder Transistor-amps.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitarMikkel"]Kom lige til at tænke på denne transistor amp, fra 80'erne <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/results?search_q ... s?search_q ... hall+lead+</a><!-- m -->[/quote]

Argh! Gyys! :o Sådan én har jeg haft (comboen; model 5215), og for satan, den var ikke noget at skrive hjem om. Clean gik det an, men så snart den knækkede, så lød det mere som en overstyret AM-radio, end en overstyret guitarforstærker.

Mit bedste bud på en fed 'sister, er en LabSeries. Jeg har L7-modellen stående, og den kan man få rigtig fed lyd ud af. Sådan lidt mørk, Marshall-komprimeret-agtig i det. Men det kræver, at man får skruet sig ind på det. Dens "multi-filter"- og compressor-knapper er nøgleordene, i dén forbindelse. Lab'en ville jeg foretrække længe over en "mellemklasse" rørforstærker.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden hvori vi hylder Transistor-amps.

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitarMikkel"]

I stedet for det der med at der skal stå marshall eller det skal koste mindst 20.000 kr. og være fuld af rør for at lyde godt .[/quote]

Det er der da vist heller ingen, som har påstået?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden hvori vi hylder Transistor-amps.

Indlæg af Lund »

tech 21 skulle efter sigende ha lavet nogle ret lækre transistor forstærkere.

min første forstærker var en session 20 (tror jeg den hed---- ikke helt sikker på de 20).... med en pedal foran lød den faktisk ok. Min gamle valvestate var tilgengæld lidt noget bras...

Mvh MIchael

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden hvori vi hylder Transistor-amps.

Indlæg af IkkeMig »

Nu er jeg jo til HiFi-brug stor tilhænger af PWM-forstærkere, der klipper endnu grimmere end traditionelle transistor-forstærkere. Jeg er på ingen måde fremmed for at kunne lide lyden af en transistorforstærker, så jeg sidder lidt og overvejer at afprøve den grumme digitale måde at klippe på til guitarlyd. Det kunne være det, der gør, at jeg får "min egen lyd"???

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden hvori vi hylder Transistor-amps.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]Nu er jeg jo til HiFi-brug stor tilhænger af PWM-forstærkere, der klipper endnu grimmere end traditionelle transistor-forstærkere. Jeg er på ingen måde fremmed for at kunne lide lyden af en transistorforstærker, så jeg sidder lidt og overvejer at afprøve den grumme digitale måde at klippe på til guitarlyd. Det kunne være det, der gør, at jeg får "min egen lyd"???[/quote]

Jep, og du får den helt for dig selv, for ingen andre gider høre på den :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden hvori vi hylder Transistor-amps.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"]Nu er jeg jo til HiFi-brug stor tilhænger af PWM-forstærkere, der klipper endnu grimmere end traditionelle transistor-forstærkere. Jeg er på ingen måde fremmed for at kunne lide lyden af en transistorforstærker, så jeg sidder lidt og overvejer at afprøve den grumme digitale måde at klippe på til guitarlyd. Det kunne være det, der gør, at jeg får "min egen lyd"???[/quote]

Jep, og du får den helt for dig selv, for ingen andre gider høre på den :D [/quote]

Det adskiller sig jo ikke spor fra, når jeg spiller på rør :-?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen