Orange Tiny Terror erfaringer - nu med Dual Terror

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Orange Tiny Terror erfaringer - nu med Dual Terror

Indlæg af SeniorFisker »

jeg tror jeg vil ud og teste sådan en Tiny Terror
Har nogle af jer erfaring med en sådan ?

Jeg har i forvejen en Orange OR50 single channel, som lyder fremragende, men gider ikke slæbe den frem og tilbage når jeg øver både i Silkeborg og Randers
Så det er lidt fristende med en top som kan bæres over skulderen.

Jeg har ikke behov for at spille højt og heller ikke for rigtig clean, der må gerne være lidt hår på hele tiden.

Så kom gerne med nogle Tiny Terror erfaringer :)

SeniorFisker

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Loomer »

Jeg har (til min store ærgrelse) aldrig ejet og "levet" med en, men jeg knuselsker den forstærker!!!

Det er sådan en rigtig "bøvet grin" forstærker i min verden, fordi den bare er sjov at spille på. Ikke overraskende prøvede jeg den primært med henblik på at spille metal, og det klarede den med bravour, men den gjorde lige netop også det der "clean med lidt krads på" bedst. Gør dig selv den tjeneste at give den en prøvetur en gang :)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Odgaard »

Jeg har haft en Tiny Terror samtidigt med den AD15, som du købte af mig, SeniorFisker. Ift. Ad15'eren "knækker" TT'en en anelse tidligere og har en lidt mere... hidsig (?) forvrængning.

Jeg havde for det meste min TT sat til:
Gain: 4-4,5,
Tone: lige i midten,
Volume: 4-5.

Alt efter guitar gav det lidt eller meget behåret lyd :)

(Brugte den sammen med et 1x12 Orange kabinet - Vintage 30)


Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Runem »

Well... Den kan stort set ikke spille clean, til gengæld for du en fornuftig rør-drive ud af den hurtigt. En fed lille sag, som dog kommer til kort, når der skal spilles ved højere niveauer.

Har du kabinetter i begge lokaler, ellers skal du jo allilgevel slæbe?

Jeg vil sige det på den måde, at jeg nok ville gå efter en støre top trods alt. Brugte tt i en overang, da jeg spillede flere steder i landet. Havde den bare stående i københavn fast, da den jo både er kompakt og billig. Men synes den var lidt ufleksibel i længden pga. de få watt... Der kommer hurtigt lige lovlig meget knald på, vil jeg mene...

Men den er bestemt værd at prøve da...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Telemaster »

Vox har også lavet sådan en lille madkasse - den hedder vist Nighttrain. Den lyder sgu overraskende godt, synes jeg, så jeg vil foreslå, at du tager den med i overvejelserne :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Smittefar »

Den koster godt nok en arm og et ben, men Mesas TransAtlantic synes jeg er superfed, og den fylder og vejer ingenting. Koch Studiotonetoppen kunne også være et bud.
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Loomer »

Jeg ved ikke hvorfor, men alle de der små nuttede forstærkere gør mig bare så glad.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Telemaster »

[quote="Loomer"]Jeg ved ikke hvorfor, men alle de der små nuttede forstærkere gør mig bare så glad.[/quote]

Jeg ved godt, hvorfor. Det er fordi, du snart skal på tour og slæbe dit eget grej. Så bliver man pludselig så kompromissøgende i forholdet mellem lyd og komfort :D
So many assholes, so few bullets

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Loomer »

Hahaha, ja! Især når man kører over to halfstacks virker det attraktivt!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Telemaster »

[quote="Loomer"]Hahaha, ja! Især når man kører over to halfstacks virker det attraktivt![/quote]

Og pludselig er bonderøven her foran på point, med sin westernguitar og nakketræk med mundharpe. HA! :twisted:
So many assholes, so few bullets

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Loomer »

Jamen fint, vi tager da bare lige en volumen-duel. Jeg er klar!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Telemaster »

[quote="Loomer"]Jamen fint, vi tager da bare lige en volumen-duel. Jeg er klar![/quote]

Vi kan jo aftale, at du køber min Marshall Superbass først, bare for at være sikker på sejren :-)
So many assholes, so few bullets

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Loomer »

Hehehe, det ved jeg så ikke lige helt med :P

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="Runem"]Well... Den kan stort set ikke spille clean, til gengæld for du en fornuftig rør-drive ud af den hurtigt. En fed lille sag, som dog kommer til kort, når der skal spilles ved højere niveauer.

Har du kabinetter i begge lokaler, ellers skal du jo allilgevel slæbe?

Jeg vil sige det på den måde, at jeg nok ville gå efter en støre top trods alt. Brugte tt i en overang, da jeg spillede flere steder i landet. Havde den bare stående i københavn fast, da den jo både er kompakt og billig. Men synes den var lidt ufleksibel i længden pga. de få watt... Der kommer hurtigt lige lovlig meget knald på, vil jeg mene...

Men den er bestemt værd at prøve da...[/quote]

Jeg har et kabinet hvert sted - 1x12" ported købt gennem GF - rigtig fede kabinetter.

Min OR50 har jeg ca. på 45% gain og vol. og der kan jeg med guitar volume komme ned på en rimelig clean.
Derfor håbede jeg at Tiny kunne det samme , evt. med up mikening for at undgå at skrue højt op.

Jeg vil helst have en Orange, det er den lyd jeg kan lide.

SeniorFisker

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Jackie van Hippie »

Da jeg havde en, satte jeg gain klokken et, volume på fuld skrald og tone lidt efter temperament, det var en fed forvrænget lyd, men den var ikke helt kraftig nok, når jeg skulle bruge en ren lyd. Jeg fik den fedeste tørre ryrmelyd med en SG's treble pickup direkte ind i forstærkeren og en rigtig lækker leadlyd med en Strat og en TS9.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Runem »

[quote="SeniorFisker"][quote="Runem"]Well... Den kan stort set ikke spille clean, til gengæld for du en fornuftig rør-drive ud af den hurtigt. En fed lille sag, som dog kommer til kort, når der skal spilles ved højere niveauer.

Har du kabinetter i begge lokaler, ellers skal du jo allilgevel slæbe?

Jeg vil sige det på den måde, at jeg nok ville gå efter en støre top trods alt. Brugte tt i en overang, da jeg spillede flere steder i landet. Havde den bare stående i københavn fast, da den jo både er kompakt og billig. Men synes den var lidt ufleksibel i længden pga. de få watt... Der kommer hurtigt lige lovlig meget knald på, vil jeg mene...

Men den er bestemt værd at prøve da...[/quote]

Jeg har et kabinet hvert sted - 1x12" ported købt gennem GF - rigtig fede kabinetter.

Min OR50 har jeg ca. på 45% gain og vol. og der kan jeg med guitar volume komme ned på en rimelig clean.
Derfor håbede jeg at Tiny kunne det samme , evt. med up mikening for at undgå at skrue højt op.

Jeg vil helst have en Orange, det er den lyd jeg kan lide.

SeniorFisker[/quote]

Har du prøvet en Rockerverb? Jeg blev helt fanget af dem, da jeg prøvede en. Du skal være velkommen til at prøve min, hvis du kommer på disse kanter (Odense).

Super clean kanal og en fed drive-kanal, hvor du kan nå fra blues-crunch til fuldfed rock...

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af Odgaard »

Jeg har et kabinet hvert sted - 1x12" ported købt gennem GF - rigtig fede kabinetter.

Min OR50 har jeg ca. på 45% gain og vol. og der kan jeg med guitar volume komme ned på en rimelig clean.
Derfor håbede jeg at Tiny kunne det samme , evt. med up mikening for at undgå at skrue højt op.

Jeg vil helst have en Orange, det er den lyd jeg kan lide.

SeniorFisker
Hvis du alligevel regner med at mike up, så tror jeg, du sagtens kan blive tilfreds med en TT. Du skulle da have beholdt min gamle AD15'er ;) (og det skulle jeg også :( )

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af SeniorFisker »

Odgaard skrev:
Jeg har et kabinet hvert sted - 1x12" ported købt gennem GF - rigtig fede kabinetter.

Min OR50 har jeg ca. på 45% gain og vol. og der kan jeg med guitar volume komme ned på en rimelig clean.
Derfor håbede jeg at Tiny kunne det samme , evt. med up mikening for at undgå at skrue højt op.

Jeg vil helst have en Orange, det er den lyd jeg kan lide.

SeniorFisker
Hvis du alligevel regner med at mike up, så tror jeg, du sagtens kan blive tilfreds med en TT. Du skulle da have beholdt min gamle AD15'er ;) (og det skulle jeg også :( )
Hej Odgård

De 2 kabinetter jeg har er meget lette, jeg kan bære et i en hånd uden problemer.
Det er en kæmpe fordel - synes jeg.
Så vidt jeg husker var AD15 rimelig tung, men du har ret den lød godt.

Jeg er forøvrigt meget meget glad for Cavaquingha'en :)

SeniorFIsker

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Orange Tiny Terror erfaringer

Indlæg af SeniorFisker »

Jeg kan se at der findes en hard wired version 'made in england' til ca. 2500,- extra
Men bedre trafoer og kondensatorer etc.

Er der nogen af jer der har prøvet den ?
Er det de extra kroner værd i lyd/holdbarhed ?

Regner med at tage ud og teste i næste uge

SeniorFisker

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen