den her er fed! (Scott Henderson)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Dannyboy »

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... playnext=2</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Sasha »

- Aaarrrhh pis!

Opdagede netop til min gru, at jeg åbenbart er en fusionsguitarist...

Bare mit hår ikke også følger med... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Dannyboy »

haha :) F.eks. det løb ved 13.33. You can do it SOren, you can do it!

Spøg til side, det er meget simpelt. Henderson er blandt de allerstørste guitarister nogensinde hvis du spørger mig

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Sasha »

Det sagde jeg ikke! Implicit lå i det, at jeg har nogle rimeligt skumle venner, som i virkeligheden bruger alt for meget tid på at øve sig. Og selv om jeg prøver at samle alle mine kræfter til at overbevise dem om, at sådan en omgang fortænkt og indstuderet pis ikke gavner nogen, så lykkes det dem faktisk somme tider at råbe ét eller andet bavl om, at "hvis du har tænkt dig at spille dorisk over ét eller andet, så kan du bruge de her tre pentaton-skalaer, da de indeholder de samme toner...", mens jeg tæsker løs på dem med en brændende Stratocaster... :-) Og selv om jeg gør alt for at overhøre deres krampagtige forsøg på at bevare blot en anelse selvrespekt, så er det ligesom rotter: De sniger sig ind ad de mindste sprækker i selv det bedste forsvar. Og er de først inde, er de sat´me næsten umulige at slippe af med igen... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Dannyboy »

Det er sådan det er med jazz for fanden. Det er snigeren

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af GuitaRasmus »

:eh:

Enten er mine ører også taget på ferie, eller også forstår jeg mig slet ikke på musik - men det der lyder godt nok skidt, synes jeg. Og så ligner han simpelthen "en der ikke kan gøre for det", da han vinker i starten af videoen. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af K-P »

Hold da fast en tone :o Har han købt udstyret i Aldi?
Cogito sumere potum alterum

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Dannyboy »

Jeg synes det fede er da han begynder at vise lidt af det der vibrato helvede han kalder 'indian stuff'. Det er han satme sej til synes jeg

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Rasmus »

wow, det er jo det Bjarne på konny har forsøgt at fortælle mig, jeg har bare ikke ville tage det ind.:-)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Loomer »

Hvis i synes han ser underlig ud, bør i se mig live en dag.

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Franklin »

Har hørt flere ting med Henderson, hvor det er super fedt med en fed tone.
Men det her virker ikke som en af hans gode dage.
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Smittefar »

[quote="Rasmus"]wow, det er jo det Bjarne på konny har forsøgt at fortælle mig, jeg har bare ikke ville tage det ind.:-)[/quote]

Hvornår var Bjarne på Conny??
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"][quote="Rasmus"]wow, det er jo det Bjarne på konny har forsøgt at fortælle mig, jeg har bare ikke ville tage det ind.:-)[/quote]

Hvornår var Bjarne på Conny??[/quote]
Bjarne har været på kons lige siden det startede! ;)

Muppet
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Muppet »

Jeg er helt vild med hans lyd. Det er også dejligt at se en af de tunge drenge som ikke er helt vildt selvfed, og som rent faktisk har noget nyt at byde ind med. I hvert fald for mig. Super fed video!


Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Jake »

Fed video! Jeg har altid godt kunne lide Scott's teknik og tilgang til tingene. Det er fedt at han hele tiden udvikler sin til!

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af strattitude »

[quote="GuitaRasmus"]:eh:

Enten er mine ører også taget på ferie, eller også forstår jeg mig slet ikke på musik - men det der lyder godt nok skidt, synes jeg. Og så ligner han simpelthen "en der ikke kan gøre for det", da han vinker i starten af videoen. :D [/quote]

Du forstår dig vist bare ikke på musik :lol:

Nej, det er ikke for at være uflink. Det mener jeg selvfølgelig heller ikke. Du er nok bare ikke til denne stil.
For at kunne sætte pris på Scott Hendersons fusions tricks skal man nok være lidt til jazzede harmonier eller skæve toner.

Personligt synes jeg Scott Henderson er en mester i "outside playing". Og så er jeg vild med, når han blander det med mere straight blues licks.
Jeg elsker også hans måde at bruge tremoloen på. Jeg synes han har en meget unik stil.

Jeg var dog mest vild med hans lyd på "Tore Down House" pladen, den ku jeg ikke forestille mig at der var mange herinde der ikke vil kunne lide...

Hvis man læser på hans messageboard på Scotthenderson.net svarer han jævnligt på spørgsmål fra fans. Hans svar er ofte meget humoristiske og han lufter meninger om religion, politik, livssyn (og gear selvfølgelig)etc. Det er morsom læsning. Har været til clinic med ham, han er fuldstændig nede på jorden.

Men der er måske ikke så stor chance for at man får disse tricks brugt i et balleband...

Bangdum
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: den her er fed! (Scott Henderson)

Indlæg af Bangdum »

[quote="strattitude"]

Du forstår dig vist bare ikke på musik :lol:

Nej, det er ikke for at være uflink. Det mener jeg selvfølgelig heller ikke. Du er nok bare ikke til denne stil.
For at kunne sætte pris på Scott Hendersons fusions tricks skal man nok være lidt til jazzede harmonier eller skæve toner.

Personligt synes jeg Scott Henderson er en mester i "outside playing". Og så er jeg vild med, når han blander det med mere straight blues licks.
Jeg elsker også hans måde at bruge tremoloen på. Jeg synes han har en meget unik stil.

Jeg var dog mest vild med hans lyd på "Tore Down House" pladen, den ku jeg ikke forestille mig at der var mange herinde der ikke vil kunne lide...

Hvis man læser på hans messageboard på Scotthenderson.net svarer han jævnligt på spørgsmål fra fans. Hans svar er ofte meget humoristiske og han lufter meninger om religion, politik, livssyn (og gear selvfølgelig)etc. Det er morsom læsning. Har været til clinic med ham, han er fuldstændig nede på jorden.[/quote]

Scott er helt sikkert super fed... var til nogle open counselings med ham da jeg gik på MI (de forløb som regel med at jeg prøvede at få min kæbe til at blive siddende og min guitar til at lyde bare nogenlunde :)
Han er virkelig nice at være til counselings, hvor du stortset kan spørge om hvad som helst uden at få et flabet eller nedladende svar...
Jude Gold er derimod lidt en arrogant skiderik..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen