Guitarkabel

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Guitarkabel

Indlæg af Nicolai »

Mit ene kabel er afgået ved døden, så jeg skal have fat i en nyt. Hvilke er gode? Jeg gider ikke Fender kabler, og jeg kører med billige patch-kabler. Det billigste er selvfølgelig at lave dem selv, men det har jeg desværre ikke mulighed for, med mindre, der er nogen, som vil være behjælpelig hermed, da jeg ikke ejer hverken lodde-færdigheder eller en loddekolbe.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Brun Sæbe »

Jeg er ret vild med Sommer kabler. De har dem hos Thomann. Rigtigt fede kabler der ikke koster en bondegård.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Starcaster »

Jeg kan rigtig godt lide Elixir kabler. De åbnede for lyden så tydeligt som nat og dag. De er lidt dyre men jeg tror også de holder i MEGET lang tid...

Nikolaj Krabbe
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Nikolaj Krabbe »

Hopper lige med på en lytter her ^^

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Sasha »

Har du proevet at soege paa emnet? Jeg vil tro, at der allerede er skrevet stolpe op og stolpe ned omkring det...

FWIW saa er mit bedste kabel et stykke (NOS-) Soundlab-ledning, som jeg selv har loddet et par Neutrik Jacks paa. Men ellers er jeg ret vild med ProCo Excalibur ogsaa.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Abemand »

[quote="Starcaster"]Jeg kan rigtig godt lide Elixir kabler. De åbnede for lyden så tydeligt som nat og dag. De er lidt dyre men jeg tror også de holder i MEGET lang tid...[/quote]

+1

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Sasha »

Hvad menes der med "aabnede lyden"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Nicolai »

Hvor købes de Excalibour-kabler? Jeg kan kun finde dem primært i US?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Muppet
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Muppet »

Jeg er ret glad for mine Planet Waves kabler. Det næste for mig bliver dog de snoede kabler fra Bullet caples. Ikke fordi de lyder federe, men fordi de ser federe ud :)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Telemaster »

Jeg har et Dimarzio Tweed, der har holdt i årevis - det er helt sikkert mit længst levende kabel, nogensinde. Hvad lyden angår, har jeg ikke haft grund til at klage. I øvrigt ser det fedt ud, hvis det skulle være relevant :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af GuitaRasmus »

Uden at gå særligt meget op i kabler, så er jeg ret begejstret for Hot Line kabler. Jeg køber mine i EL Sound, Frederiksberg. De lyder fint, er god kvalitet, og dem jeg bruger pt. har overlevet mindst 100 jobs.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Michael Vajhøj »

Disse er ganske fine: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/cordial_cti6pp ... _sw.htm</a><!-- m -->
Og så koster de en pris der gør at man bare smider dem ud hvis de skulle gå i stykker...

Der er ingen grund til at kaste perler for svin jf. "jeg kører med billige patch-kabler"... :)
RoadHigh.dk

Funkulis
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Funkulis »

ser ud til at Excalibur kablerne ikke længere bliver produceret - iflg. procos hjemmeside

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Nicolai »

Ja, det er rigtigt surt. Hvorfor er det altid de gode ting, der udgår?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Nicolai »

Hvad koster gode patch-kabler egentlig?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Guitarkabel

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Nicolai"]Hvad koster gode patch-kabler egentlig?[/quote]

Ikke ret meget

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Nicolai »

Hvilke kunne der f.eks. være tale om? :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Sasha »

[quote="Muppet"]Jeg er ret glad for mine Planet Waves kabler[/quote]

Jeg må så tilstå, at jeg meget hurtigt kan blive træt af, hvad netop Planet Waves-kabler gør ved ens lyd. Det er korrekt, at man næppe finder et kabel, som slipper så meget top igennem (hvilket lader til at være en afgørende salgspointe, når det drejer sig om guitarkabler). Ifølge mine ydmyge ører sker det så på bekostning af stort set alt andet. Men OK: Det er dine kabler. Så det vigtigste er, at du er glad! Hvis ikke jeg skulle bruge mit eget til "afskrækkende eksempel", var der ellers én, som kunne få et kun meget lidt brugt kabel for meget få penge... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]Hvad koster gode patch-kabler egentlig?[/quote]

Tjah, koster gode jackstik ikke typisk ca. 30 kroner stykket? Der skal så to til. God ledning koster vel nogenlunde det samme pr. meter. Så for et 20 cm. kabel er det så seks kroner. Så kan jo selv give sig til at regne på sagerne...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarkabel

Indlæg af Funkis »

Jeg bruger Dimarzio kabler. Har en god bunke af dem.
De ældste har 5 år på bagen og rigtigt rigtigt mange jobs.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen