Er jeg den eneste der synes det her er.....

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af hrlarsen »

....decideret grimt

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... ture=share</a><!-- m -->


Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Smittefar »

Nej - I betragtning af, hvor meget han har kopieret, er det utroligt, hvor meget han kan ødelægge med den smule han selv bidrager med.

Dog må jeg indrømme, at jeg faktisk hader denne version endnu mere <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> og jeg kan endda rigtig godt lide Toto og Steve Lukather - Intro og sang-del er egentlig OK, men kæden hopper helt af, da han begynder at spille solo.
Modded guitars were crap right out of the factory

rhk1
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af rhk1 »

[quote="Smittefar"]Nej - I betragtning af, hvor meget han har kopieret, er det utroligt, hvor meget han kan ødelægge med den smule han selv bidrager med.

Dog må jeg indrømme, at jeg faktisk hader denne version endnu mere <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> og jeg kan endda rigtig godt lide Toto og Steve Lukather - Intro og sang-del er egentlig OK, men kæden hopper helt af, da han begynder at spille solo.[/quote]

Hold da og for en sovset lyd. Skru' da med for effekten!!!

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Madmax25 »

[quote="Smittefar"]Nej - I betragtning af, hvor meget han har kopieret, er det utroligt, hvor meget han kan ødelægge med den smule han selv bidrager med.

Dog må jeg indrømme, at jeg faktisk hader denne version endnu mere <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> og jeg kan endda rigtig godt lide Toto og Steve Lukather - Intro og sang-del er egentlig OK, men kæden hopper helt af, da han begynder at spille solo.[/quote]

Der synes jeg så at Lukathers version her er langt bedre end Ulis. Man skal også lige tage året (1990) i betragtning. Det kan jo også høres på lyden der jo nærmest er sovset ind i effekter så man snart ikke kan høre guitaren mere... Men i det mindste gør han den lidt til sin egen når solo stykket først går igang. Det skal lige siges at jeg på ingen måde er Lukather fanboy og jeg havde faktisk ikke hørt denne version før.

Hvad angår Jimi covers, så er dette nok én af mine favoritter:
<!-- m --><a class="postlink" href=" ... EFC023801E</a><!-- m -->
(kunne ikke lige finde den i go' kvalitet på Tube'en...)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Runem »

Haha... Endnu en voldtægt af det nummer... Man korser sig fandme nogle gange over, hvad folk gør ved det nummer...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Smittefar »

Jeg sad lige og hørte et par forskellige covers på tuben i anledning af denne tråd - jeg synes Santana og Joe Cocker har lavet et hæderligt cover, men som altid må jeg sige, at mit favoritcover af little wing er Sanne Salomonsens version sammen med Robben Ford (er vist på New York Minute) - Den formår at være anderledes og er den eneste version, jeg holder næsten lige så meget af som originalen.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Barf »

[quote="Smittefar"]Jeg sad lige og hørte et par forskellige covers på tuben i anledning af denne tråd - jeg synes Santana og Joe Cocker har lavet et hæderligt cover, men som altid må jeg sige, at mit favoritcover af little wing er Sanne Salomonsens version sammen med Robben Ford (er vist på New York Minute) - Den formår at være anderledes og er den eneste version, jeg holder næsten lige så meget af som originalen.[/quote]

+1

Jeg er også ret pjattet med den udgave. Sanne er helt sikkert det svageste led på det nummer (og hele albummet faktisk), men de andre trækker det godt nok meget op. Utrolig fed akustisk solo og Robben Ford leverer virkelig nogle fede licks.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Anonym »

Kan trådstarter ikke omdøbe tråden til "Advarsel! - Little Wing-covers" :eh:

Btw. benyt youtube-tags - det er smart. Jeg kan se selv moderators ikke kan finde ud af det. ;)

Hvis linket f.eks ser sådan her ud:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... ture=share</a><!-- m -->

Så indsæt det efter "=" og før "&"

Sådan her:

Kode: Vælg alt

[youtube]R_7Wh0iYr6g[/youtube]
Youtube-tags bliver automatisk indsat, når man klikker på knappen "youtube"! Så skal man selv lige rette youtube-url'en til.

/rant

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Swampthing »

Jeg kan nu godt lide når det åbner i et nyt vindue/faneblad....

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Anonym »

[quote="Swampthing"]Jeg kan nu godt lide når det åbner i et nyt vindue/faneblad....[/quote]

Anarkist!

Men så kan man i det mindste lige beskrive, hvad man riskerer at møde, ved at klikke på linket. Det er god stil.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Swampthing »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Swampthing"]Jeg kan nu godt lide når det åbner i et nyt vindue/faneblad....[/quote]

Anarkist!

[/quote]
8-)

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Morten M »

Uli Jon Roth er en fantastisk kunstner (han har en søn. der hedder Xeno => min datter hedder Xenia). Og hvis det ikke lige var, jeg tilfældigvis ved det er et Hendrix nummer (fordi jeg blev tvunget til høre det af en kammarats hippiestoresøster i '77), ville jeg tro det var et gammelt Scorpions nummer. Gammelt Scorpions er fedt!
Så det er da et meget godt YouTube klip, det der. Beklager meget :D
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af IkkeMig »

Årh, det er jo min favorit-hippie :)

Jeg synes da faktisk, at det er meget fedt. Men nu er jeg heller ikke nogen stor Hendrix-fan, så det kan da godt være det bare er fordi Uli mere er min smag end Jimi.

Men jeg synes, det er vildt fedt, og sej, det er han altså 8-)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af K-P »

Jeg synes egentlig heller ikke, at det er så slemt. Toto's derimod...
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Sasha »

Det er ikke ligefrem rytmesansen, der trykker, må man sige...

Har ham der Uli-fætteren egentlig nogensinde lavet noget, der er fedt? I så fald har jeg endnu til gode at høre det.

Men det er jo ikke så chokerende: De fleste mennesker HAR bare ikke talentet til at nærme sig Hendrix´ materiale. Og derfor fejler de som oftest eklatant, når de gør det.

Men jo, for at svare på dit spørgsmål: Det er rædselsfuldt!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Har ham der Uli-fætteren egentlig nogensinde lavet noget, der er fedt?[/quote]

Ja, i den grad.

Alt hvad han lavede med Scorpions er fedt.

Og jeg er også ret vild med mange af de mere symfoniske prog-agtige ting, han har lavet solo.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Sasha »

Men kan man lide det, kan man jo lære at spille som manden selv her:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

Nu synes jeg personligt, at bare Hendrix´ måde at tale på er super-funky. Jeg ved ikke helt m.h.t. Uli - jeg tænker lidt på "´allo, ´allo"... Det er også som om, at der ikke er så meget "svedig neger" over de dér små klassiske etuder, han vælger at underholde med. Det kan måske nok også have noget med "farven" på hans Hendrix-fortolkning at gøre?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"][quote="Sasha"]Har ham der Uli-fætteren egentlig nogensinde lavet noget, der er fedt?[/quote]

Ja, i den grad.

Alt hvad han lavede med Scorpions er fedt.

Og jeg er også ret vild med mange af de mere symfoniske prog-agtige ting, han har lavet solo.[/quote]


"Wi arsss´ze Sko´pionz!!!"

Ich Hasse es...

Noget lignende kan vist siges om mit forhold til symfonisk prog-rock med et vist umiskendeligt kraut-islæt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Jens H »

Men er det ikke willie nelson på trommer :o (ca. 0:30)
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen