Er jeg den eneste der synes det her er.....

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Jens H »

Denne her Littlewing cover er bedre end originalen :P
[youtube]CZFKw3BhveI[/youtube]
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Sasha »

Jah, de har da i det mindste forsøgt at tilføre en let anstrøg af originalitet ved at skrive en ny tekst og melodi til "englesangeren"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]
"Wi arsss´ze Sko´pionz!!!"
[/quote]

Jeg tror faktisk, at han er begyndt at overdrive sin accent. Nu har jeg lige hørt nogle gamle numre fra Uli-dagene og så fandt jeg nogle næsten nye live-versioner af samme numre og lyttede lidt til. Og det virker som om han bliver dårligere og dårligere til engelsk, som årene går. Så enten er det med vilje, eller også er han ved at blive senil...

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Smittefar"]Jeg sad lige og hørte et par forskellige covers på tuben i anledning af denne tråd - jeg synes Santana og Joe Cocker har lavet et hæderligt cover, men som altid må jeg sige, at mit favoritcover af little wing er Sanne Salomonsens version sammen med Robben Ford (er vist på New York Minute) - Den formår at være anderledes og er den eneste version, jeg holder næsten lige så meget af som originalen.[/quote]
Den er her til dem der ikke kender den:
[youtube][/youtube]

Bortset fra det kan jeg kun hylde Robben Ford for det han laver i den her version - f*** det er fedt (og det er der sjældent noget der er i min verden)... :)

EDIT: What the fuck is wrong with the "youtube" function?
Nå - her er et link - hvis det da virker: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"][quote="Sasha"]
"Wi arsss´ze Sko´pionz!!!"
[/quote]

Jeg tror faktisk, at han er begyndt at overdrive sin accent.[/quote]

Dét ville der så så være en vis selvironi og stil over, hvis det vitterligt er tilfældet... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Anonym »

[quote="Michael Vajhøj"]

EDIT: What the fuck is wrong with the "youtube" function?
[/quote]

DIG! Læs her -> <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/post34387.ht ... #p34387</a><!-- l -->

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Dannyboy »

Det er sjovt. Jeg har hørt Hendrix siden jeg var 8-9 år og jeg har aldrig været særlig pjattet med Little Wing. Det lader til at være dét nummer alle andre Hendrix fans ynder at jamme, hvis de får en strat i hånden. Hvis vi snakker dén form for Hendrix numre er jeg langt mere til Bold As Love, Drifting, The Wind Cries Mary eller Castles Made Of Sand - just to name a few..

I øvrigt kan jeg rigtig godt lide Uli Jon Roth (uden at have hørt ovenstående klip i øvrigt). At han så har sine dage er hvad det er, men jeg synes at han er en af de få, som næsten altid improviserer noget nyt indover et ellers 'færdigt' nummer når han spiller det live. Både hvad angår guitar og vox. Jeg synes også han som oftest har ekstremt meget nerve i det han spiller og de fraseringer han finder på er også tit noget helt andet end han plejer - uden bare at være skalafræseri, eller halvsløje blueslicks, som så mange andre ender ud i. I stedet finder han små gode melodier og vigtige toner. Dét kan jeg rigtig godt lide ved ham. Men ja, han har gode og dårlige dage og på de dårlige dage får han tilsyneladende sin guitar til at lyde decideret ulækker.. Men altså Hendrix spillede sgu heller ikke lige godt hver aften

Uden dog at samligne de to i øvrigt..

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af sørendybdal »

Hmmm ... der er vist skrevet nok om både Roth og Lukather allerede til, at jeg behøver at tilføje noget. Jeg giver også thumbs up til Sanne Salomonsens udgave (eller det er vel reelt mest Robben Fords), men undrer mig i øvrigt over at denne ikke er kommet på banen endnu:

[youtube]bGho1QZO4Us[/youtube]

Og så har det altid ærgret mig, at originalen kun er 2½ min lang - der er så meget mere i det nummer end en snoldet radiosingle.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Sasha »

Jeg sad bare og ventede på, at den blev hevet op af posen.

Jeg kan kun sige, at det i mine øjne endnu en gang illustrerer, hvorfor andre generelt skal holde sig fra Hendrix´ numre.

Jeg føler pludselig en ubændig trang til at høre denne:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af sørendybdal »

Tak for det ... Jeg var lige i gang med at ryste på hovedet over en håbløs, ustemt Paris-liveversion, men den her er da et par hundrede gange bedre.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Sasha »

Jamen, selv tak... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af kraen »

[quote="Smittefar"]Nej - I betragtning af, hvor meget han har kopieret, er det utroligt, hvor meget han kan ødelægge med den smule han selv bidrager med.

Dog må jeg indrømme, at jeg faktisk hader denne version endnu mere <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> og jeg kan endda rigtig godt lide Toto og Steve Lukather - Intro og sang-del er egentlig OK, men kæden hopper helt af, da han begynder at spille solo.[/quote]

Jeg har set den koncert en del gange, og det er helt klart showets lavpunkt, når han begynder at spille Little Wing - vil 1000000000 gange hellere høre Toto, så det kunne han godt have sparet os for den gode Luke.

Prøv lige at vent, jeg tror, det er første gang, jeg har kritiseret Toto eller Luke. Wow!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Smittefar »

Jeg har også koncerten på dvd og resten er ok bortset fra lidt for meget tidlig halvfemsersovs - men der er jo tidlig halvfemser og toto betyder jo sovs på flere sprog, så det er man nok nødt til at tilgive dem :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Er jeg den eneste der synes det her er.....

Indlæg af Plexi »

Jeg synes Sting gjorde et hæderligt forsøg på Little Wing. Soloerne er fede, Branford Marsalis på sax og især den nu afdøde guitarist Hiram Bullock. <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Little Wing er et nummer jeg max skal høre engang hver anden måned. Kan meget hurtigt blive extremt belastende at høre på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen