Rør fra gammel radio - noget værd?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
thorbjorna
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Rør fra gammel radio - noget værd?

Indlæg af thorbjorna »

Hej Gearfreaks,

Efter at have læst spørgsmål og svar her på dette udemærkede forum i lang tid, er det også min tur til at deltage!

Jeg har fået fat i 10 rør fra en gammel Tandberg radio - 9 er mærket Philips. Jeg kan se efter en hurtig søgning, at de har mere eller mindre værdi, men har de nogen værdi i guitarforstærkersammenhæng?

Det drejer sig om følgende:

EAF42 - Philips miniwatt
EBC41 (2 stk.) - Philips miniwatt
EBC42 - Philips miniwatt
EBF80 (2 stk.) - Philips miniwatt
EL41 (2 stk.) - en Philips miniwatt og en kun Miniwatt
EM34 - Philips miniwatt (med rød (en smule krakeleret) "frakke" på)
5Y3GT - Philips

Nu har jeg ingen ide om de virker, men har ingen anvendelse for dem, da jeg bruger transistor forstærker. Uden det skal blive en salgstråd, kunne jeg godt tænke mig at høre om nogen skulle være interesseret i rørene. Hvordan kommer jeg bedst af med dem - sælge dem som ´ubeset´/uprøvede? Men til hvilken pris?

Mvh. Thorbjørn

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Rør fra gammel radio - noget værd?

Indlæg af Sasha »

Nu er gamle, brugte rør af ukendt kilometerstand næppe noget, som generelt er mange basseøre værd. Og i denne sammenhæng er det nok kun 5Y3GT-røret, der teoretisk set kunne have en vis interesse, hvis du tilfældigvis skulle møde én, som havde en guitarforstærker med sådan et ensretterrør i. Så kan det da være, at der er en stang wienerbrød til kaffen på dén konto. De resterende rør har jeg aldrig set anvendt i guitarforstærkere. Så er det nærmere en rørsamler, du skal prøve at finde. Og det er nok også ret så tvivlsomt, at en samler vil betale hverken større eller mindre formuer for brugte rør. Så jeg er bange for, at jeg må fortælle dig, at det ikke er i denne omgang, du bliver millionær... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

thorbjorna
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Rør fra gammel radio - noget værd?

Indlæg af thorbjorna »

Tak for svar Søren. Nej, millionær havde jeg nu ikke forventet at blive, men kunne man klemme en krone eller et stykke wienerbrød ud af rørene, ville det jo være ok og samtidig overlade dem til nogen som kan bruge dem til noget fornuftigt.

Skulle der være nogen som mener de kan bruge dem, må de gerne kontakte mig pr. mail.

Mvh. Thorbjørn

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen