Traynor YGL-3A Mk. III Guitar amp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Traynor YGL-3A Mk. III Guitar amp

Indlæg af beebob »

hejsa jeg er små interesseret i denne her, <a href="http://www.dba.dk/guitarcombo-traynor-y ... -67328392/" rel="nofollow">http://www.dba.dk/guitarcombo-traynor-y ... 328392/</a> og ville lige høre om nogen af jeg kender noget til dem eller har noget erfaring med dem.

Hilsen Mads

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Music man sixty five amp

Indlæg af Pluto »

Jeg har haft en for snart 20 år siden.Den lød sku fedt ,men den brændte helt bogstaveligt sammen.Føj sådan en elektronik brand lugter.Men jeg syntes den var fed inden og var lidt ked af det da det skete.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Music man sixty five amp

Indlæg af Sasha »

Hvad får dig til at være småinteresseret?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Music man sixty five amp

Indlæg af beebob »

ved du hvorfor den brændte sammen?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Music man sixty five amp

Indlæg af Pluto »

Jeg tror der var et eller andet som kortsluttede.men jeg aner faktisk ikke hvad der er i i en forstærker andet end de der til at skrue op og ned på. :oops:
Sorte strater lyder bare bedst..

beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Music man sixty five amp

Indlæg af beebob »

fordi jeg har læst meget godt om den på nettet bla. at den skulle lyde meget som en fender twin reverb.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Music man sixty five amp

Indlæg af MacG »

[quote="beebob"]fordi jeg har læst meget godt om den på nettet bla. at den skulle lyde meget som en fender twin reverb.[/quote]

Det gør den ikke, men de er helt klart i Fender afdelingen klangmæssigt. Det er jo også Leo Fender der var blandet ind i designet.
Men: Forforstærkeren er transistor, og de kører udgangsrørene med en sindssyg høj spænding, som ingen nye rør kan holde til ret længe. Og den du linker til har andre højttalere i.
Jeg har spillet på en del af dem, og de er OK, men ikke mere end det.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Music man sixty five amp

Indlæg af Sasha »

Et velkendt problem med disse forstærkere er jo, at de typisk har 700-800 volt på udgangsrørene. Derfor er det i dag ikke ret nemt at finde rør, som kan køre i dem. Dette kan meget vel have været en medvirkende faktor til ildløsen.

Rent lydmæssigt er de nu heller ikke noget, som får mig til at ligge vågen om natten...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Music man sixty five amp

Indlæg af beebob »

Nu lyder den pludselig ikke så interessant. Tak for hjælpen. Men nu vil jeg så spørge om i har nogle foreslag til nogle forstærker man måske burde kigge på? gerne med reverb.

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Music man sixty five amp

Indlæg af SeniorFisker »

Jeg har sådan en, som er ombygget til at have 2x12 i stedet for 10'erne. Og ganske stilfuldt refinished.
Det med rørene ved jeg ikke noget om, jeg aner ikke hvor gamle mine rør er, jeg byttede mig til den for et par år siden.
Jeg er yderst tilfreds med den og synes den lyder rigtig godt, har en dejlig varm clean og tager godt imod pedaler.
Det er en af dem jeg aldrig skiller mig af med.

SeniorFisker

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Traynor YGL-3A Mk. III Guitar amp

Indlæg af SeniorFisker »

Traynor - Stod der ikke Music Man for lidt siden ?
Ellers må jeg tage mine udtalelser tilbage - har sldrig haft en Traynor

SeniorFisker

beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Traynor YGL-3A Mk. III Guitar amp

Indlæg af beebob »

det gjorde der jo..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Traynor YGL-3A Mk. III Guitar amp

Indlæg af Sasha »

Det ER praktisk talt "bare" en Fender Twin i en lidt anden indpakning - dog er dens rumklang lavet en anelse anderledes, hvilket måske er federe - måske ikke. Jeg skal ikke prale af at have prøvet sådan én. Men generelt er Traynor kendt for at bygge gode forstærkere (ihvertfald i "gamle dage"). Så personligt ville jeg langt hellere have sådan et kræ fremfor en Musicman. Som altid er det dog en god idé at sætte lidt "luft" af i budgettet til lidt generel vedligeholdelse, når man køber en aldrende forstærker...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Traynor YGL-3A Mk. III Guitar amp

Indlæg af GodSpeedDK »

Beebop, er du ikke rar at ændre overskriften tilbage, og starte en ny tråd ang. Traynor?

1) Det er ikke ualmindeligt, at man søger inden man spørger, og søger man på 'Traynor' og får fat i denne tråd, så giver svarene ingen mening.

2) Folk der har svaret tidligere, kommer, jvf. ovenstående, til at fremstå som komplette ignoranter, der ikke aner hvad de snakker om.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Traynor YGL-3A Mk. III Guitar amp

Indlæg af fortytwo »

Hej Mads.

Det er jo min combo du linker til, og som skrevet på dba, så kommer du bare og prøver, hvis du har lyst..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen