Lopper som øveredskab?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Lopper som øveredskab?

Indlæg af Nicolai »

Jeg har fødselsdag i næste uge, og den forbindelse overvejer jeg, om jeg skal ønske mig en Loop-pedal. Tanken er, at den skal bruges som nemt og hurtigt øveredskab. F.eks. til at indspille en 1-4-5 rundgang og så vil jeg øve mig i licks og andet indover den. Det er hurtigere end at downloade backing tracks osv.

Men kan man lægge adskillige spor oven på hinanden med sådan en dims? Jeg søger vel én som gode gamle Lester benyttede sig af for ene man at lyde som et band.

Dernæst: hvilken skal man så vælge? Jeg er lidt hooked på Boss, da de har en fed størrelse- men er RC3 eller RC2 bedst?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lopper som øveredskab?

Indlæg af GuitaRasmus »

Det er ikke hurtigere end at downloade backingtracks, det kan jeg godt love dig - ikke i starten ihvertfald. Den er sværere at bruge end man lige tror. Til gengæld er det godt øvelse for ens rytmesans, og kan derfor være en god idé. Boss RC2 er udemærket.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lopper som øveredskab?

Indlæg af Kimling »

Jeg var virkelig uforstående over for den titel, da jeg klikkede mig ind :D

Nå, jeg har ikke noget konstruktivt at bidrage med. Godnat
Create a sense of purpose around which you base your faith

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lopper som øveredskab?

Indlæg af KHoldt »

Jeg har RC2'eren, og jeg er yderst tilfreds med den. Den er god at bruge, hvis du vil øve solo over noget. Jeg brugte den også til min mundtlige musikårsprøve, så jeg ikke behøvede andre til at akkompagnere. Jeg vil helst ikke undvære min, i hvert fald :-)

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lopper som øveredskab?

Indlæg af Nicolai »

[quote="GuitaRasmus"]Det er ikke hurtigere end at downloade backingtracks, det kan jeg godt love dig - ikke i starten ihvertfald. Den er sværere at bruge end man lige tror. Til gengæld er det godt øvelse for ens rytmesans, og kan derfor være en god idé. Boss RC2 er udemærket.[/quote]

Lige det med rytmesansen er også et plus. Tænker på at den også vil få en metronom-lignende egenskab.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lopper som øveredskab?

Indlæg af IkkeMig »

Jeg bruger min RC-2 en hel del - men egentlig mest bare som rytmeboks, det er tit jeg bare spiller uden selve loop-funktionen.

Men det skyldes nok også til dels, at når den har været stillet væk i nogle uger, så kræver det jo, at man finder manualen frem igen. Den er altså ikke helt logisk at betjene, hvis I spørger mig. Men når først man er i gang er den et fint lille værktøj...

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Lopper som øveredskab?

Indlæg af Dannyboy »

Jeg solgte min rc2 til Turtle for et års tid siden fordi jeg ikke hjemmejammede så meget på det tidspunkt. Men altså det er jo noget man gør meget i perioder og jeg får faktisk leveret en ny her i aften eller i morgen, da jeg har brugt lidt for meget tid på at stene Gregsguitars på youtube. Så får man jo helt lyst til selv at jamme lidt på den måde ;)

RC2 er et fedt værktøj til netop dét, men altså hvis det var noget som skulle bruges live, så synes jeg det er for svært at være tight på den store Boss pedal knap. Så ville jeg nok få skiftet til en knap som på f.eks. en OCD. Men til hjemmebrug er RC2 helt fin


---
I am here: <!-- m --><a class="postlink" href="http://maps.google.com/maps?ll=55.68409 ... .549729</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lopper som øveredskab?

Indlæg af Anonym »

Billede

Søgt ... I know. :D

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lopper som øveredskab?

Indlæg af Brun Sæbe »

Jeg er meget glad for min Boomerang III.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lopper som øveredskab?

Indlæg af Vinta »

Jeg havde en rc2 på et tidspunkt, var tilfreds med den, og syntes det var en af boss heldigste øjeblikke. Men jeg vil til at øve soloer m.m. som du beskriver nok anbefale backingtracks. Det har sine fordele bare at sidde med rc2 , men det andet har du et helt band at spille sammen med, mange instrumenter at spille solo op ad og stadig er det præcist som metronome til at øve tightnes med. :)

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lopper som øveredskab?

Indlæg af JesperB »

Jeg kan anbefale Band-in-a-Box som øve-værktøj.
- Jesper Barrit

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen