Ny guitar (flash)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny guitar (flash)

Indlæg af Barf »

Og den er virkelig ny. Faktisk er det den første nye guitar, jeg har købt. Ny i den forstand, at den kommer direkte fra fabrikken. Det i sig selv synes jeg var lidt sjovt.

Nå, men det er en såkaldt Gibson Les Paul Studio 50's Tribute. Den er lavet udelukkende (indtil videre) til Thomann, hvor jeg har købt den - ubeset :o
Heldigvis er det en fin guitar. Behagelig at spille på, god akustisk klang, båndarbejde og finish er som det skal være. Jeg har altid godt kunne tænke mig en Goldtop, men jeg har også svært ved at få mig selv til at betale voldsomme summer, da jeg i forvejen har en Les Paul, som jeg er enormt glad for. Denne her er udkamret, hvilket giver en lettere vægt (dejligt til fx balle) og en mere luftigere tone. På den måde er jeg egentlig fint tilfreds med, at den kan lidt noget andet.

Billeder skal der til:

Billede

Finish er en såkaldt Worn Gold Finish som er lidt mørkere end nogle andre Goldtops. Det synes jeg egentlig meget godt om.
Billede

Lidt ændringer skal der dog til. Guitaren er født med Gibson 490 og 498 pickupper. De lyder egentlig meget fint clean, men så snart man smider lidt snavs på, så mister de lidt definition. Derfor har jeg allerede købt et sæt Seymour Duncan Antiquities, som skal i når feriestemningen er ovre. Derudover har jeg også skiftet de dødsensgrimme reflector-caps til nogle standard i amber, og stemmeskruerne i den yndige farve "snot" skal måske også have en tur.
Billede

Her med min anden Les Paul. En Deluxe fra 1980, som jeg er ovenud forelsket i. Den vejer voldsomt meget, kan nogle gange føles lidt kluntet og den trænger egentlig til nye bånd, men jeg har lært at elske (og hade) den, som den er. De to har som sagt hver deres force, hvilket passer mig rigtig godt. Jeg tror ikke, jeg ville kunne retfærdiggøre at have to guitarer, som næsten spiller ens.
Billede

Mvh Jonas

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Kimling »

Den ser sgu fin ud.
Jeg har et lidt godt øje til sådan en Goldtop, men den harmonerer måske ikke så skidegodt med smajerdøøøøj :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Barf »

Jeg havde på et tidspunkt en Tradition LP-kopi i guld. Deres "take" på en goldtop var så guldglimmer. Der blev også grinet lidt fra drengene i bandet, men hvis mand er mand nok til at stå med en glimmerguitar, så trumfer det igennem. Jeg måtte siden hen sælge den...

Nej, man kan da sagtens have en goldtop til hævi mædl. Det er måske ligefrem forfriskende med noget andet end sorte guitarer.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Kimling »

Ynder dog også at bruge min Tokai i honeyburst (eller hvad hulan det nu hedder) :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Anonym »

Med de forestående ændringer bliver det en flot spade. Tillykke med den. Det er åbenbart lidt hit and miss med kvaliteten ifølge diverse internetævl, så fedt den er fed! :D

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Morten M »

Tillykke. Flot farve :thumbup:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Jejak »

[quote="Kimling"]Den ser sgu fin ud.
Jeg har et lidt godt øje til sådan en Goldtop, men den harmonerer måske ikke så skidegodt med smajerdøøøøj :D [/quote]

Sludder! Det harmonerer fantastisk - har selv længe savlet over GT's til dødslarm :D
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Sasha »

OT: Er det det berygtede TT-kabinet bagved?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Barf »

Ja, jeg har også læst lidt blandede erfaringer på nettet, men Thomann har heldigvis god service, så jeg kunne jo levere den tilbage, hvis nu den ikke var god nok. Jeg brugte derfor en masse tid på den for at danne mig et indtryk, og selvom det kan tage tid at "lære en guitar at kende", så ville jeg gerne beholde den. Jeg har haft den i snart to måneder, og den er blevet brugt til et enkelt job og en del øvere, og jeg er ganske tilfreds med den.

Og ja, det er mit TubeTown-kabinet. 2x12 har aldrig været tættere på at fylde som et 4x12, men det lyder heldigvis rigtig fint, og det betyder jo mest.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Odgaard »

Tillykke med den nye. Den ser flot ud.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af GuitaRasmus »

Cool - har den bindinger, eller er det bare ulakeret ahorn?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af GodSpeedDK »

Tillykke med den. Den ser sgu fed ud :thumbup:

[quote="Barf"]Jeg havde på et tidspunkt en Tradition LP-kopi i guld. Deres "take" på en goldtop var så guldglimmer. Der blev også grinet lidt fra drengene i bandet, men hvis mand er mand nok til at stå med en glimmerguitar, så trumfer det igennem. Jeg måtte siden hen sælge den...
[/quote]

Det var nu ellers en fin guitar. Jeg syntes egentlig bare den manglede et Gibson-decal (og en rigtig hovedform), så havde der ikke været nogen grund til at skifte den ud med the real deal, til det 10-dobbelte i pris. Stadig den absolut bedste LP-kopi, jeg har haft nallerne i.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af AnotherDan »

Der er nu noget over en goldtop...

Men sådan en deluxe med minihumbuckers er mere en les paul efter min smag...
Bah

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Barf »

Rasmus: Det er vist bare ahorntoppen, som ikke er lakeret. Bindinger er der ikke på, og det er da også sådan nogle ting som gør, at man kan mærke, at man ikke har haft den helt store pengepung oppe af lommen. Men det er helt fint, og man får jo hvad man betaler for, og jeg synes, der er ganske meget guitar for pengene. Sådan en svend koster jo "kun" 5.000 kroner.

Mikkel: Tradition'en var bestemt en fin guitar. Jeg opgraderede den med en Suhr SSV+ i bridge-positionen, og det blev den ikke dårligere af. Jeg anbefaler den også vidt og bredt, når folk er på udkig efter en Les Paul-kopi. Men den er nu klasser under min Deluxe, som selvfølgelig også er en helt anden guitar - du havde jo også en fin, gammel en selv, ikke?

Dan: Jeg er også helt pjattet lyden af minihumbuckers i en Les Paul. Det giver noget mere "smack" og punch, men betyder omvendt lidt mindre fylde. Det synes jeg så, der er overflod af i min nye Les Paul, så jeg kan jo skifte lidt imellem dem, alt efter hvilken lyd jeg skal bruge. Umiddelbart vinder min Deluxe i rockbandet, mens Goldtoppen nok ryger mere ud til balle. Både fordi den vejer en del mindre, men også fordi jeg ikke er lige så øm over for den, som jeg er over for min Deluxe.

Mikkel: Tak, du må komme og prøve den ved lejlighed. Men så SKAL du have muffins med :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]
Mikkel: Tradition'en var bestemt en fin guitar. Jeg opgraderede den med en Suhr SSV+ i bridge-positionen, og det blev den ikke dårligere af. Jeg anbefaler den også vidt og bredt, når folk er på udkig efter en Les Paul-kopi. Men den er nu klasser under min Deluxe, som selvfølgelig også er en helt anden guitar - du havde jo også en fin, gammel en selv, ikke?
[/quote]

Jo, jeg havde en LP Deluxe fra '76, også i goldtop. Telemaster er den glade ejer nu. Jeg overtog så hans LP Classic, som passer mig meget bedre - primært lydmæssigt, pga. de almindelige humbuckers.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Barf »

Af ren nysgerrighed; hvorfor synes du bedre om almindelige humbuckers i Les Pauls frem for minihumbuckers?

Edit: Og hvor er det egentlig skønt, at vi gearfreaks er så dygtige til at bytte grej rundt indbyrdes. Jeg har i hvert fald ejet en del guitarer, som tidligere er ejet af andre gearfreaks, og jeg har da set et par stykker af mine gamle dukke op hos andre brugere.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af GodSpeedDK »

Mja ... det ved jeg egentlig ikke. Måske fordi de lyder mere som "en rigtig LP bør lyde". Min classic har den dér helt klassiske komprimerede lyd, som er kendetegnet for en LP; det havde Deluxe'n ikke rigtig på samme måde.

Men det er alt sammen efterrationalisering - i virkeligheden handler det om, at Deluxe'n lå i sin kasse, og blev aldrig spillet på, mens Classic'en, fra første færd, har været main-guitar i "rockbandet, der spiller pop" :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Loomer »

Der hyldes og gasses herfra!!!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]...mens Classic'en, fra første færd, har været main-guitar i "rockbandet, der spiller pop" :) [/quote]

Kan man deraf udlede, at en Laskepølse nok "ligner rock og rul", men lyder af pop..?

:-)

(og ja, der skal stå pop - ikke pap...)

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar (flash)

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]
Kan man deraf udlede, at en Laskepølse nok "ligner rock og rul", men lyder af pop..?
[/quote]

Mnjøhhh ... det kunne syne sådan, kan jeg se nu ... men det er ikke nødvendigvis sådan det er :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen