Vintage-guitar-show 2011/program

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Pluto »

Ja i siger jo der er nok Gibson og fender cs ,så jeg kan ikke byde ind med noget der er meget anderledes, end det der er der i forvejen :?
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Anonym »

Gathering til VS? Spændende ... :P

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Morten M »

[quote="Pluto"]Ja i siger jo der er nok Gibson og fender cs ,så jeg kan ikke byde ind med noget der er meget anderledes, end det der er der i forvejen :?[/quote]
Din Gallagher er rimeligt unik.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Pluto »

[quote="Morten M"][quote="Pluto"]Ja i siger jo der er nok Gibson og fender cs ,så jeg kan ikke byde ind med noget der er meget anderledes, end det der er der i forvejen :?[/quote]
Din Gallagher er rimeligt unik.[/quote]


Både og.4sound havde jo en med i år også.Men der er nok ikke så mange af dem i danmark ,men ultra sjælden er den ikke.
Sorte strater lyder bare bedst..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Loomer »

[quote="SustainerPlayer"]Gathering til VS? Spændende ... :P [/quote]


Så stemmer jeg også for, at vi lige sætter et komfur op og laver noget stegt flæsk til de forbipasserende.

bras
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af bras »

Kære Gear-freak debattører.

Jeg fornemmer at en varedeklaration vil være på sin plads i denne debat.
Som arrangører af Vintage Guitar Show sørger vi for lokalet, indretter det, laver markedsføring af arrangementet, og alle den slags praktiske ting.
Hvem der tilmelder sig som udstillere, og hvad de udstiller, er ikke noget vi bestemmer, endsige har indflydelse på. Det hører desværre til under ønsketænkning.

Hvert forår sender vi invitationer ud til guitarfolket, i Danmark og i vore nabolande. Herunder også private samlere, og andre former for entusiaster.

Vælger man at tilmelde sig som udstiller, bestemmer man selv hvor stor en stand man vil have, og hvad man ønsker at udstille. Når showet hvert efterår afholdes, er det ikke os der har sammensat udstillerlisten. Den er, som navnet fortæller, en liste over de udstillere der har tilmeldt sig.
Med til den historie hører, at vi er det guitarshow i Europa der har de laveste standpriser for udstillere, professionelle som private. Så er det også på plads.
Ind i mellem fremkommer forslag som, at det burde være gratis at udstille for private. En spændende idé, og vi hører gerne seriøse forslag om hvordan vi kan finansiere showet med den model.

Savner du noget på udstillersiden, kan vi kun opfordre til at du henvender dig direkte til de guitarbyggere/private/samlere/forretninger/importører, eller andre personer/virksomheder i branchen, du synes mangler, og tilkendegiver din mening overfor dem. Du kan gøre din indflydelse gældende på denne måde.
Vi sørger for rammerne – udstillerne sørger for indholdet.

Og lad os få på det rene:
Danske, og udenlandske forhandlere af spændende (nye/brugte) guitarer rejser ikke rundt til forskellige guitarshows for at gæsterne kan opleve, og beundre deres instrumenter. Det er deres levevej, og sælger de ikke noget, kommer de ikke igen.

Jeg hører begrebet ’grejbazar’ nævnt igen. Det var en af vore oprindelige idéer, som faldt til jorden da det viste sig at rigtig mange så frem til at kunne rode i andres ting, men ingen orkede selv at medbringe noget. Det var for besværligt, lød undskyldningerne.
Vi kan sagtens genoplive idéen, men uden noget på bordene kan man sætte spørgsmålstegn ved hvor interessant den er.

Om arrangementets navn - Vintage Guitar Show. Det er blevet et navn, eller brand, om du vil, som mange kender. Det har kostet at nå der til, så kun hvis der ikke længere fandtes vintage guitarer på showet, ville vi seriøst overveje at ændre navnet.

Mht. clinics og koncerter. Alle har ret til at have deres mening om vore valg. Fordi vi alle har forskellige musikalske præferencer vil nogle altid være uenige. Hvis de samme mennesker år efter år synes vore valg faldt i deres smag, kunne man med god ret beskylde os for at være ensidige.

Tak fordi du tog dig tid til at læse dette. Intentionen med dette indlæg er ikke at konfrontere, men at opfordre til konstruktiv dialog.

Bruno Rasmussen

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Sasha »

Jamen, måske bort set fra den noget omdiskuterede booking af Antonelli, er der vel ingen, som egentlig har bebrejdet arrangørerne noget? Omend jeg nok synes, at nogle her har lige lovligt travlt med at skubbe ansvaret for messens indhold fra sig...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Morten M »

[quote="Loomer"][quote="SustainerPlayer"]Gathering til VS? Spændende ... :P [/quote]


Så stemmer jeg også for, at vi lige sætter et komfur op og laver noget stegt flæsk til de forbipasserende.[/quote]
Jaaaaa, - og et fadølsanlæg :D
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Smittefar »

Hej Bruno - tak for et meget fint indlæg - det er altid spændende at høre fra arrangørerne.

Jeg er helt med på, at I skal have det til at køre rundt, og derfor er I afhænger af, at de der vil betale for de store stande er glade.

Derfor synes jeg også, du stikker hovedet for meget i busken ved dette udsagn: "Vi sørger for rammerne – udstillerne sørger for indholdet."

Hvis det virkelig er rigtigt, så betyder det, at I slet ikke har en strategi for, hvilke udstillere I ønsker at tiltrække, og I har tilsyneladende slet ikke taget stilling til, hvordan Vintage Show ser ud om ti år. I er jo nødt til at anerkende, at som besøgende er showets indhold og dermed værdi fuldstændigt dikteret af, hvilke instrumenter der er udstillet.

Nu var jeg ikke selv med i år (og heller ikke sidste år - ØV :( - jeg ville rigtig gerne), så jeg har ikke noget vurderingsgrundlag, men her på siden hører jeg i hvert fald, at der er for meget plads til instrumentsupermarkederne og for lidt til det lidt mere specielle - Dertil kan du jo så rigtig nok sige, at desværre tilmeldte de lidt mere specielle sig ikke, og det er jo ikke jeres skyld. Men I er jo VS ansvarlige, og I skal forhåbentligt lave et fedt show igen til næste år, og så må I jo vurdere, om I synes balancen supermarked<->specialiteter er rigtig eller forkert, og hvis I synes balancen er forkert, må I jo komme op med en strategi for at ændre den.

Det er i hvert fald et faktum, at jeg ikke synes, at Vintage Show indeholder en mulighed, der giver mig mulighed for at fremvise en enkelt guitar eller to, uden at jeg skal til at finde nogen andre at dele et bord med.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="bras"]Kære Gear-freak debattører.

Jeg fornemmer at en varedeklaration vil være på sin plads i denne debat.
Som arrangører af Vintage Guitar Show sørger vi for lokalet, indretter det, laver markedsføring af arrangementet, og alle den slags praktiske ting.
Hvem der tilmelder sig som udstillere, og hvad de udstiller, er ikke noget vi bestemmer, endsige har indflydelse på. Det hører desværre til under ønsketænkning.

Hvert forår sender vi invitationer ud til guitarfolket, i Danmark og i vore nabolande. Herunder også private samlere, og andre former for entusiaster.

Vælger man at tilmelde sig som udstiller, bestemmer man selv hvor stor en stand man vil have, og hvad man ønsker at udstille. Når showet hvert efterår afholdes, er det ikke os der har sammensat udstillerlisten. Den er, som navnet fortæller, en liste over de udstillere der har tilmeldt sig.
Med til den historie hører, at vi er det guitarshow i Europa der har de laveste standpriser for udstillere, professionelle som private. Så er det også på plads.
Ind i mellem fremkommer forslag som, at det burde være gratis at udstille for private. En spændende idé, og vi hører gerne seriøse forslag om hvordan vi kan finansiere showet med den model.

Savner du noget på udstillersiden, kan vi kun opfordre til at du henvender dig direkte til de guitarbyggere/private/samlere/forretninger/importører, eller andre personer/virksomheder i branchen, du synes mangler, og tilkendegiver din mening overfor dem. Du kan gøre din indflydelse gældende på denne måde.
Vi sørger for rammerne – udstillerne sørger for indholdet.

Og lad os få på det rene:
Danske, og udenlandske forhandlere af spændende (nye/brugte) guitarer rejser ikke rundt til forskellige guitarshows for at gæsterne kan opleve, og beundre deres instrumenter. Det er deres levevej, og sælger de ikke noget, kommer de ikke igen.

Jeg hører begrebet ’grejbazar’ nævnt igen. Det var en af vore oprindelige idéer, som faldt til jorden da det viste sig at rigtig mange så frem til at kunne rode i andres ting, men ingen orkede selv at medbringe noget. Det var for besværligt, lød undskyldningerne.
Vi kan sagtens genoplive idéen, men uden noget på bordene kan man sætte spørgsmålstegn ved hvor interessant den er.

Om arrangementets navn - Vintage Guitar Show. Det er blevet et navn, eller brand, om du vil, som mange kender. Det har kostet at nå der til, så kun hvis der ikke længere fandtes vintage guitarer på showet, ville vi seriøst overveje at ændre navnet.

Mht. clinics og koncerter. Alle har ret til at have deres mening om vore valg. Fordi vi alle har forskellige musikalske præferencer vil nogle altid være uenige. Hvis de samme mennesker år efter år synes vore valg faldt i deres smag, kunne man med god ret beskylde os for at være ensidige.

Tak fordi du tog dig tid til at læse dette. Intentionen med dette indlæg er ikke at konfrontere, men at opfordre til konstruktiv dialog.

Bruno Rasmussen[/quote]

Jeg har været arrangør masser af gange, og ved at det er et stort arbejde. Ikke desto mindre synes jeg bare ikke det holder at sige "Vi kan ikke vide hvem der kommer". Det vil sige at jeg principielt set kan bruge 120,- plus 350,- til bro, plus benzin, for potentielt at komme til et show uden udstillere? Arh, hva?

Jeg har et arbejde, og vil gerne betale for gode oplevelser. Helt ærligt, så følte jeg mig snydt i år, ved at have brændt så mange penge af på turen, for at komme over til en halvsløj udstilling. Og ja, det var den. Og jeg synes altså også at udvalget af clinics var småsløjt - helt ærligt, "big fat snakes bassist fortæller om hvordan det er at skifte instrument."? Ydermere var der så lang ventetid i kantinen at rigtig mange valgte at tage på McD - heller ikke særligt fedt.

Jeg beklager hvis det bare lyder som brok, men jeg synes virkeligt det var en stor skuffelse. Og så vil jeg heller ikke undlade at nævne at jeg synes det er under al kritik, at man skal betale 600,- , udover billetten (går jeg ud fra), for at få lov at udstille sine guitarer på et bord - hvilket rent faktisk kunne medvirke til at VS blev interessant.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af hrlarsen »

Jeg tror at folkene bag Vintage Show skal konkludere at der findes en lille kerne af Gear Freaks, som ikke kan tilfredsstilles, og som bruger så meget tid på at nørde igennem, at det ikke giver mening for VS at forsøge at nå alle.

Det er bare en stang skide guitarer for fanden, og ikke raketvidenskab. En Strat er en Strat, og det har den været siden 1954, og der kan ikke siges meget nyt om den. Prøver man at gøre, sige, vise noget nyt er "navnet misvisende" eller osse er der "for mange musiksupermarkeder". Lets face it - der er ikke ret mange af os smånærige danskere der tager pungen op. De par gange jeg selv har haft lidt til salg, har jeg måttet gå til udlandet, fordi danskere stadig håber at finde en 63´er på et stumpemarked med en røverhistorie og Claptons varme håndtryk bundet i røven.

Man kan jo ikke leje lokaler, annoncere, etc. etc for at een enkelt Gearfreak MÅSKE kommer forbi med sin 1992 les Paul, som er "den fedeste i verden fordi den har fået en ny slagplade".
Hvis man mener noget med det her, så snak sammen, lav et ordentligt samlet oplæg og lav evt. en Gearfreak stand, og betal de håndører det koster, ligesom mange andre betaler lidt for at have en hobby. De fleste af jer har nok alligevel en pedal hjemme i skuffen der kan være med til at financiere et bord i Svendborg.
Hvad ville det realistisk koste 8-10 mand at leje en fin stand, og på den måde være med til at præge/bevare udstillingen ?

Selvfølgelig har Bruno jo ret når han skriver at VS skaber rammerne. Og det er jo heller ikke helt rigtigt at der ikke arbejdes for at få udstillere til showet, men VS kan jo ikke tvinge nogen.
Det er krisetider og mange firmaer kigger hårdt på omkostningerne, og med muligheden for at sælge absolut ingenting, vælger mange at springe over, når økonomien gør avs. For mange år siden udstillede jeg på det første store svenske show, som ikke var tilnærmelsesvis så fedt som VS, og i flere år har jeg været forbi et show i Costa Mesa i Californien, som bare er blevet ringere og ringere. Så jeg må sige at VS holder fanen højt.

Så keep up the good work og kom stærkt igen næste år - man kan ikke vinde alle, hele tiden!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Rasmus »

[quote="hrlarsen"]Jeg tror at folkene bag Vintage Show skal konkludere at der findes en lille kerne af Gear Freaks, som ikke kan tilfredsstilles, og som bruger så meget tid på at nørde igennem, at det ikke giver mening for VS at forsøge at nå alle.

Det er bare en stang skide guitarer for fanden, og ikke raketvidenskab. En Strat er en Strat, og det har den været siden 1954, og der kan ikke siges meget nyt om den. Prøver man at gøre, sige, vise noget nyt er "navnet misvisende" eller osse er der "for mange musiksupermarkeder". Lets face it - der er ikke ret mange af os smånærige danskere der tager pungen op. De par gange jeg selv har haft lidt til salg, har jeg måttet gå til udlandet, fordi danskere stadig håber at finde en 63´er på et stumpemarked med en røverhistorie og Claptons varme håndtryk bundet i røven.

Man kan jo ikke leje lokaler, annoncere, etc. etc for at een enkelt Gearfreak MÅSKE kommer forbi med sin 1992 les Paul, som er "den fedeste i verden fordi den har fået en ny slagplade".
Hvis man mener noget med det her, så snak sammen, lav et ordentligt samlet oplæg og lav evt. en Gearfreak stand, og betal de håndører det koster, ligesom mange andre betaler lidt for at have en hobby. De fleste af jer har nok alligevel en pedal hjemme i skuffen der kan være med til at financiere et bord i Svendborg.
Hvad ville det realistisk koste 8-10 mand at leje en fin stand, og på den måde være med til at præge/bevare udstillingen ?

Selvfølgelig har Bruno jo ret når han skriver at VS skaber rammerne. Og det er jo heller ikke helt rigtigt at der ikke arbejdes for at få udstillere til showet, men VS kan jo ikke tvinge nogen.
Det er krisetider og mange firmaer kigger hårdt på omkostningerne, og med muligheden for at sælge absolut ingenting, vælger mange at springe over, når økonomien gør avs. For mange år siden udstillede jeg på det første store svenske show, som ikke var tilnærmelsesvis så fedt som VS, og i flere år har jeg været forbi et show i Costa Mesa i Californien, som bare er blevet ringere og ringere. Så jeg må sige at VS holder fanen højt.

Så keep up the good work og kom stærkt igen næste år - man kan ikke vinde alle, hele tiden![/quote]

:clap:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Smittefar »

@hrlarsen: Det står selvfølgelig Vintage Guitar Show frit for at ignorere alle de inputs de får, men hvis guitarnørderne her på siden ikke er en del af kernemålgruppen, så undres jeg godt nok over formålet med showet. Rigtig mange af dem, der har udtalt sig her, har været på VGS rigtig mange gange, og jeg kan da tale for mig selv og sige, at jeg synes, det var en kæmpe oplevelse første gang jeg var der ... og anden gang, tredje gang kunne jeg godt mærke, at jeg synes udvandingen var begyndt. Jeg har ikke haft mulighed for at tage afsted de sidste par gange, men det har ærgret mig ret meget.

For mig lyder det som om, du synes, Vintage Guitar Show skal reduceres til supermarkedernes mødested, hvor mødre kan komme og vælge den nye guitar til afkommet. Dit argument lader til at være, at det jo alligevel er supermarkederne, der betaler gildet. Det er da også en strategi, der er fuldstændig valid, og det er da sikkert også den strategi, der lader gruppen bag VGS tjene mest muligt. Så mister man bare fuldstændig guitarnørderne (som mig) som målgruppe. Som sagt er det helt i orden, men hvis det er strategien, så må VGS da gerne melde det ud, så jeg kan holde op med at (forsøge at) booke den weekend i min kalender.
Modded guitars were crap right out of the factory

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af hrlarsen »

[quote="Smittefar"]@hrlarsen: Det står selvfølgelig Vintage Guitar Show frit for at ignorere alle de inputs de får, men hvis guitarnørderne her på siden ikke er en del af kernemålgruppen, så undres jeg godt nok over formålet med showet. Rigtig mange af dem, der har udtalt sig her, har været på VGS rigtig mange gange, og jeg kan da tale for mig selv og sige, at jeg synes, det var en kæmpe oplevelse første gang jeg var der ... og anden gang, tredje gang kunne jeg godt mærke, at jeg synes udvandingen var begyndt. Jeg har ikke haft mulighed for at tage afsted de sidste par gange, men det har ærgret mig ret meget.

For mig lyder det som om, du synes, Vintage Guitar Show skal reduceres til supermarkedernes mødested, hvor mødre kan komme og vælge den nye guitar til afkommet. Dit argument lader til at være, at det jo alligevel er supermarkederne, der betaler gildet. Det er da også en strategi, der er fuldstændig valid, og det er da sikkert også den strategi, der lader gruppen bag VGS tjene mest muligt. Så mister man bare fuldstændig guitarnørderne (som mig) som målgruppe. Som sagt er det helt i orden, men hvis det er strategien, så må VGS da gerne melde det ud, så jeg kan holde op med at (forsøge at) booke den weekend i min kalender.[/quote]

Hvis VS ignorerede alle inputs, ville de jo ikke bruge tid på at svare her. Og jeg synes bestemt ikke at det udelukkende skal være "supermarkedernes mødested" (hvem er de i øvrigt?) men det er da en kendt sag, at nogen må træde til med penge, for at du og andre interesserede kan få et årligt show som VS.
Jeg har rejst på Frankfurt og NAMM i mange år, og jo en vis træthed melder sig, men nok egentlig fordi man som besøgende bliver sværere at overraske, hvorfor jeg også mener at VS skal forsøge at nå nye musikinteresserede.
Jeg tror nu ikke du skal regne med at VS tjener penge på det her, og skulle det ske, er det jo et ganske uegennyttigt foretagende, som ikke selv stopper pengene i lommen, men forsøger at udvikle på det de nu laver.
Men skulle showet udvikle sig så nye unge guitarister fandt inspiration og lyst til at eje en guitar, ville det da være yderst positivt. Jeg synes i høj grad der mangler friske nye positive publikumskræfter (hvem skal ellers være sure om 5-10 år?)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Smittefar »

Ahh - jeg tror måske, du ramte ned i en af vores uenigheder - Jeg ville ikke gide spendere så meget som to sekunder til NAMM, men jeg vil gerne spendere en hel weekend på VGS hvis guitarnørderiet er i højsædet.

Jeg ved godt, at VGS ikke tjener penge, men det virker alligevel lidt som om, at de arbejder for det størst mulige arrangement frem for det bedst mulige.

Friske publikumskræfter - Tjoo - Jeg har haft fornemmelsen af, at alt hvad der har kunnet krybe og gå af seriøse guitarister, guitarbyggere, effektbyggere, forstærkerbyggere har været til stede en eller flere gange i løbet af de sidste par år. Dem er jeg glad for at se hvert år. Det er ikke nødvendigvis dem, der giver dig eller 4Sound flere kunder i biksen, men jeg synes showet som minimum er nødt til at kunne tiltrække dem, hvis jeg skal være interesseret - Jeg gider ikke dukke op, hvis den primære målgruppe er unge 'guitarister', der aldrig har set en guitar før.

Jeg føler, at jeg er en del af en gruppe/kerne af guitarnørder, der virkelig så Vintage Show som en fantastisk fed nyskabelse, da det kom frem og de første par gange var det også alt, hvad jeg kunne drømme om, det skulle være. I denne tråd prøver vi (gruppen/kernen) at gøre opmærksom på, at vi i højere og højere grad føler os svigtet af Vintage Show, og vi synes, det er rigtig ærgerligt.

Jeg har ikke noget behov for at være sur, og jeg ville ikke gide at involvere mig, hvis ikke jeg synes, Vintage Show var vigtigt. Jeg synes, det har været et kongearrangement, og jeg ønsker mig, at det bliver ved med at være det (bliver det igen).
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Morten M »

VGS har hele tiden cateret bredt til flere segmenter. Især os. Så sæt du roligt kryds i kalenderen.
Det jo ligesom os, der er med til at præge hvad rammerne indeholder ved vores tilstedeværelse.
En GF stand ser ud til at være en realitet i 2012. Godt. Mere konstruktivt at deltage aktivt.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af hrlarsen »

@Smittefar
Vi er nu ikke så uenige som du tror, jeg er blot overbevist om at man skal udvide fødekæden for at sikre overlevelse. Og der SKAL være plads til både vintagenørder, ampnørder, selvbyggernørder, SAMMEN med nye landvindinger indenfor området. Og netop den balance synes jeg egentlig VGS folkene har haft god forståelse for, omend jeg også synes at nogle af de danske leverandører svigter (...mest fordi de efterhånden er på udenlandske hænder, som er pisseligeglade med DK)

@Morten M - sådan, en GF stand er da et must. (Eller er det i virkeligheden en GD stand:-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Ahh - jeg tror måske, du ramte ned i en af vores uenigheder - Jeg ville ikke gide spendere så meget som to sekunder til NAMM, men jeg vil gerne spendere en hel weekend på VGS hvis guitarnørderiet er i højsædet.

Jeg ved godt, at VGS ikke tjener penge, men det virker alligevel lidt som om, at de arbejder for det størst mulige arrangement frem for det bedst mulige.

Friske publikumskræfter - Tjoo - Jeg har haft fornemmelsen af, at alt hvad der har kunnet krybe og gå af seriøse guitarister, guitarbyggere, effektbyggere, forstærkerbyggere har været til stede en eller flere gange i løbet af de sidste par år. Dem er jeg glad for at se hvert år. Det er ikke nødvendigvis dem, der giver dig eller 4Sound flere kunder i biksen, men jeg synes showet som minimum er nødt til at kunne tiltrække dem, hvis jeg skal være interesseret - Jeg gider ikke dukke op, hvis den primære målgruppe er unge 'guitarister', der aldrig har set en guitar før.

Jeg føler, at jeg er en del af en gruppe/kerne af guitarnørder, der virkelig så Vintage Show som en fantastisk fed nyskabelse, da det kom frem og de første par gange var det også alt, hvad jeg kunne drømme om, det skulle være. I denne tråd prøver vi (gruppen/kernen) at gøre opmærksom på, at vi i højere og højere grad føler os svigtet af Vintage Show, og vi synes, det er rigtig ærgerligt.

Jeg har ikke noget behov for at være sur, og jeg ville ikke gide at involvere mig, hvis ikke jeg synes, Vintage Show var vigtigt. Jeg synes, det har været et kongearrangement, og jeg ønsker mig, at det bliver ved med at være det (bliver det igen).[/quote]

+1

Og jeg synes, det er ærgerligt, at folk skal kaldes "sure", fordi de - med bekymring over et kært og elsket arrangement - tillader sig at give udtryk for, at der over de sidste par år er sket en "udvanding" i forhold til, hvor fedt arrangementet var i starten. Dette kan der være mange bevidste eller ubevidste grunde til. Men jeg synes, det er ærgerligt, at folk skal kaldes sure, blot fordi de er entusiastiske omkring en ting.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Anonym »

Jeg tror bare det er svært at gøre alle tilpas. Og jeg er sikker på at de folk der arrangerer SVG er yderst kompetente og gør det de føler er det bedste for deres eget projekt.. hvert år..
Så bliv ved med det...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vintage-guitar-show 2011/program

Indlæg af Sasha »

[quote="Hapsall"]... Og jeg er sikker på at de folk der arrangerer SVG er yderst kompetente...[/quote]

Jamen, ingen har vel så meget som har antydet andet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen