Toldregler

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Toldregler

Indlæg af CobraPizza »

Hej alle Gf'ere

Jeg kender godt den gængse tommelfingerregel om at hvis man importere noget uden for EU-samarbejdet er det (Pris + Pris på Fragt)x1,3= total omkostningen, men jeg har ikke styr på de der små særregler, som hvornår er beløbet lille nok til at undgå beskatning m.m. og om der er nogen maximumsgrænse for import af ting indenfor EU.

Jeg tænkte vi måske kunne gøre den her tråd sticky, så vi også kan poste opdateringer af toldreglerne ind, så man ikke lige pludselig står og tænker "what what what?!".
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Toldregler

Indlæg af VilhelmNielsen »

Købte for et par måneder siden nogle højtalere (ikke guitar-relateret) fra USA, og der lærte jeg én ting... Hvis du ved at du skal betale moms og told, så brug for guds skyld ShopUSA eller lignende. Det er VIRKELIG ikke hovedpinen værd at bryde med PostDK. Man taber håret hurtigere, end man kan nå at smøre salve på issen.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Toldregler

Indlæg af Rasmus »

Ja... alt over 80 kr bliver toldet.
Post dk tager vist 160kr i gebyr.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Toldregler

Indlæg af Jake »

Helt enig. PostDK er skrækkelige. Det værste er næsten når man køber noget der LIGE sniger sig over bagatelgrænsen. Så kan man typisk se frem til at betale 20-30kr i told og moms, og så 160kr i "fortoldningsgebyr".

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Toldregler

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Er det ikke noget med man kan indregistrere det som gave, og så er beløbet omkring 1000,- før der kommer told oveni hatten?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Toldregler

Indlæg af Rasmus »

[quote="Kaptajn Kropp"]Er det ikke noget med man kan indregistrere det som gave, og så er beløbet omkring 1000,- før der kommer told oveni hatten?[/quote]
Tjoo... men det er ikke sikkert et firma sender det som en gave. Og den kan Skat altså godt gennemskue.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Toldregler

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Kaptajn Kropp"]Er det ikke noget med man kan indregistrere det som gave, og så er beløbet omkring 1000,- før der kommer told oveni hatten?[/quote]

Skat har set de fleste af disse "tricks". De hopper sjældent på den mere, og man ender nok bare med at vente på at de modtager fakturaen fra dig, og læser den igennem. Vi kan snakker op til flere måneders ventetid.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen