fuzzpedal lydklip...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Lund »

hej hej

jeg har leget lidt med sådan en fuzzpedal som jeg selv har bygget af stumper fra das musikding (baseret på deres 69 kit) og transistorer fra banzai og lidt fra Claus Holm... forstærkeren er min alwan moddede bassman 20 top.

nu vil jeg så pine jer lidt med to klip :)

Jeg spiller ikke så meget for tiden så i må bære over med en hel del kiksere og tomgang hist og her :lol: ...

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... rofilepage</a><!-- m -->

og så et med tc looper... noget helt nyt for mig... men ret sjovt.

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... rofilepage</a><!-- m -->

Mvh MIchael

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Barf »

Hej Michael

Det lyder da til at være en rigtig fed tone, du har fundet dig der. Tillykke med den nye pedal.

Hvad er det for en Strat?

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Søren »

lyder sgu da meget fedt :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Sasha »

Hej Michael.

Not bad at all!

Hvilket kabinet endte du egentlig med at have under den lille top?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Smittefar »

lyder godt
Modded guitars were crap right out of the factory

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Lund »

[quote="Barf"]Hej Michael

Det lyder da til at være en rigtig fed tone, du har fundet dig der. Tillykke med den nye pedal.

Hvad er det for en Strat?[/quote]

det er min USA strat, jeg kan ikke lige sige nærmere hvilken model for det ved jeg ikke... det var en som musikbixen i kolding skaffede hjem fra USA i troen at det var en original gammel fender... (det er i hvertfald hvad jeg fik at vide - jeg købte den af ham som købte den fra musikbixen) den viste sig så at være noget lidt andet... Højst sandsynligt er den samlet af forskellige dele hvoraf nogen måske er gamle og nogen nyere. Elektronikken var loddet af en amatør (den dårlige slags) og jeg måtte lodde det hele om og skifte lidt sager... derudover har jeg skiftet lidt andre ting på den og lavet setup osv. og fik den ombåndet for mange år siden. Så i en samlers øjne er den nok ingenting værd, men det er den fedeste strat jeg nogen sinde har prøvet, både lyd og feel sidder lige i skabet for mig.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Lund »

[quote="Sasha"]Hej Michael.

Not bad at all!

Hvilket kabinet endte du egentlig med at have under den lille top?[/quote]

Lars Vad 1X12 et fedt lille kabinet.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Sasha »

Med G12H30 Heritage i?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Lund »

der er jeg svar skyldig, jeg har ikke haft bagpladen af og kigget - jeg byttede mig til den brugt og jeg ved faktisk ikke præcis hvilken enhed det er, men det er så vidt jeg husker en celestion... men det må vi lige kigge på en dag. Indtil videre har jeg bare glædet mig over lyden i den.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Jackie van Hippie »

Åh, nu kan jeg da slet ikke vente til søndag med at få prøvet min nyopkøbte Roger Mayer Axis raketfætter gennem Marshall'en..!
Men der er nok nogen som brokker sig hvis jeg fyrer op for dyret på den er tid af døgnet.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Sasha »

Ja, især så sindssygt bright, som sådan én er...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Jackie van Hippie »

Men jeg er nu en glad mand alligevel :)
Strat + Axis + Marshall = mums..
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jackie van Hippie"]Åh, nu kan jeg da slet ikke vente til søndag med at få prøvet min nyopkøbte Roger Mayer Axis raketfætter gennem Marshall'en..!
Men der er nok nogen som brokker sig hvis jeg fyrer op for dyret på den er tid af døgnet.[/quote]

Ihh, hvor fandt du den henne? :D

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Jackie van Hippie »

DBA.dk, så det hjælper dig vel desværre ikke. Gav 400,-
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Sasha »

Men ellers er det Music City i Horsens, som har importen af Roger Mayer. Effektpedaler.dk har dem vist også...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Med al denne snak om Strat, Axis, Marshall og mums måtte jeg jo lige prøve denne opsætning (igen). Og jeg må nok bare erkende, at mumse-delen ikke rigtigt indfinder sig for mit vedkommende...

Men hvis det gør andre glade, er det jo kun godt!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Men ellers er det Music City i Horsens, som har importen af Roger Mayer. Effektpedaler.dk har dem vist også...[/quote]
Ja, men de koster jo næsten 1800kr hvis jeg husker ret. Det er lige pebret nok.

Vi er jo nogen der Har relativt mørke forstærkere, i lyden, så alt det. Diskant kunne være skægt, men da jeg så det var en silicium kom jeg i tvivl, fordi sadan éen Har jeg jo.:-)

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Sasha"]Men hvis det gør andre glade, er det jo kun godt![/quote]
Det er det nemlig :)

[quote="Rasmus"]Vi er jo nogen der Har relativt mørke forstærkere, i lyden, så alt det. Diskant kunne være skægt, men da jeg så det var en silicium kom jeg i tvivl, fordi sadan éen Har jeg jo.:-)[/quote]

Ja-jo.. Min forstærker mangler ikke noget på bas/bund fronten og da slet ikke gennem mit gamle Super Bass kabinet fra '71 med 55hz Celestion G12H30'ere.. Selv sammen med Axis'en kommer den aldrig i nærheden af hvad dvs. vintage-reissue serier fra de store forstærker producenter lyder af.

Men hvis jeg nu skal overbevises om at Axis'en ikke er way-to-go, hvilke fuzz pedaler er så værdige til at skulle prøves af?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jackie van Hippie"][quote="Sasha"]Men hvis det gør andre glade, er det jo kun godt![/quote]
Det er det nemlig :)

[quote="Rasmus"]Vi er jo nogen der Har relativt mørke forstærkere, i lyden, så alt det. Diskant kunne være skægt, men da jeg så det var en silicium kom jeg i tvivl, fordi sadan éen Har jeg jo.:-)[/quote]

Ja-jo.. Min forstærker mangler ikke noget på bas/bund fronten og da slet ikke gennem mit gamle Super Bass kabinet fra '71 med 55hz Celestion G12H30'ere.. Selv sammen med Axis'en kommer den aldrig i nærheden af hvad dvs. vintage-reissue serier fra de store forstærker producenter lyder af.

Men hvis jeg nu skal overbevises om at Axis'en ikke er way-to-go, hvilke fuzz pedaler er så værdige til at skulle prøves af?[/quote]
Hvis den virker for dig, så er det jo fedt!
Jeg gad også godt have en, bare for at have den i arsenalet!

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Jackie van Hippie »

Du må stædigt plage Søren, som åbenbart ikke kan udstå hans ;)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen