Ny spade (flash)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Ny spade (flash)

Indlæg af Dannyboy »

Heya!

Der har som sædvanlig været lidt udskiftning, så her er en sept.2011 update ;)

Den helt nye er en '91 Les Paul 40th Anniversary. Jeg fik den i forgårs og den er ederhylme sej. Halsen er perfekt for mig. Et sted mellem 60s og 50s dog tættest på 60s. Pickupperne er P100, som er nogle stacked humbuckers i p90 format og jeg er meget overrasket over hvor godt de lyder. De lyder Gibson tykt, men uden at blive alt for mellemtone-tunge og der er masser af spank - specielt i neckpositionen. Super fedt! Den vejer desværre 5kg og det er den klart tungeste LP jeg har prøvet, så jeg overvejer lidt at få lavet et par chambers. Men hold da k... det er en fed spade! Den skal nok blive et hit! Jeg har skiftet fra creme til sorte pickupcovers og taget slagpladen af for lige at prøve. Det ser nu meet godt ud synes jeg. Meget stilrent look hvis man spørger mig. Der er også nogle sorte tone/volume knapper på vej, men det kan godt være det bliver lidt for meget. Jeg synes den ser benhård ud nu her.

Den så ca. sådan her ud, da jeg modtog den: Billede

Fender Stratocaster Pro Closet Classic. Den har i vist set før. Jeg routede den til HSS med sort slagplade (som den ser ud på mit avatar), men er nu tilbage til SSS med HS3 i bridge og Fender CS '69 i neck. Jeg bruger aldrig middlepickup/mellempositioner, så jeg har ikke lige fundet pickuppen som skal sidde der og ved sgu heller ikke om der overhovedet skal sidde en. Så skulle det kun være for syns skyld. Fed fed arbejdshest. Den spiller og lyder fantastisk. Som man kan se så ligner den allerede en godt brugt gammel traver her efter et års tid. Det er som om at rock n roll et par gange om ugen gør at lakken ryger hurtigere af på denne, end f.eks. på min anden strat, som ikke er Closet Classic, men vist nok cellulose lak med et lag poly nedenunder(?)

Bassen er en Warwick Corvette Proline fra '91. Jeg havde hørt gdt om de gamle håndbyggede Warwicks fra før de blev bygget på maskiner - hold kæft hvor lyder og spiller den bare godt! Det var et mega eBay kup for under 4000kr. Totalt langt ude. Den ligner godt nok noget der er løgn, men det er den ubetinget bedste bas jeg nogensinde har prøvet.

Den sidste er mapleneck straten. Det er min gamle Fender Hot Rod '57, som jeg fik solgt for et lille år siden, men som jeg virkelig kom til at fortryde. Det er en fantastisk guitar! Den er lige nu udstyret med Suhr V60LP og lyder og spiller formidabelt. Jeg synes bare pickupperne støjer lige lovlig meget (jeg spiller med en del drive), så jeg overvejer stadig lidt hvad der skal i den i stedet. Som man måske kan ane, så jeg slebet halsen både foran og bagpå, fordi jeg hader lak på en mapleneck strat (Jeg fedter rundt i lakken, når jeg bliver varm ;) Det gav også lidt vintage-look i kanter her og der. Men kroppen tager umiddelbart ikke helt så godt mod 'tæsk' som på den anden strat. Bortset fra det, en helt fantastisk guitar.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Rasmus »

Hvad er det du laver øverst på straterne?

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Rasmus"]Hvad er det du laver øverst på straterne?[/quote]

Der hvor de får mest tæsk? Det er pga mit armbånd. Specielt i eet af numrene, hvor jeg i lange perioder bare står og hamrer et par akkorder af, kun i downstrokes, så kommer det helt af sig selv. Efter vi havde lavet netop dét nummer, så gik der dårligt en måned før min Strat Pro, så ud som den gør nu ;)

EDIT: og så har det det sådan lidt mht guitarer, at det er redskaber og ikke porcelænsfigurer. Så når øllene ryger ned, så bliver de måske ikke altid lige lagt ned som var det nyfødte babyer

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Morten M »

Tillykke. Skal den også have en tur med armbåndet :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Rasmus »

[quote="Dannyboy"][quote="Rasmus"]Hvad er det du laver øverst på straterne?[/quote]

Der hvor de får mest tæsk? Det er pga mit armbånd. Specielt i eet af numrene, hvor jeg i lange perioder bare står og hamrer et par akkorder af, kun i downstrokes, så kommer det helt af sig selv. Efter vi havde lavet netop dét nummer, så gik der dårligt en måned før min Strat Pro, så ud som den gør nu ;)

EDIT: og så har det det sådan lidt mht guitarer, at det er redskaber og ikke porcelænsfigurer. Så når øllene ryger ned, så bliver de måske ikke altid lige lagt ned som var det nyfødte babyer[/quote]
Ahhh, det gir mening at det er et armbånd, fordi jeg kunne ikke helt få det til at gå op. :D

Min Tele er får også skrammer helt vildt let, det er mere end jeg lige troede, selvom jeg ikke har behandlet den specielt voldsomt. :D

Tillykke med dem, jeg glæder mig til at se dem på et eller andet tidspunkt!

Og ja, selvfølgelig skal guitarer bruges!

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Morten M"]Tillykke. Skal den også have en tur med armbåndet :) [/quote]

Takker ;) Ja mon ikke det kommer helt af sig selv.

Jeg kiggede lidt på denne på et tidspunkt. Det var en fyr som havde turneret lidt med den og behandlet den som et redskab

<!-- m --><a class="postlink" href="http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... yISAPI.dll? ... 0556908702</a><!-- m -->

Halsen var desværre 50s, som er lige lidt for tyk til hvad jeg selv synes er fedt. Ellers havde jeg nuppet den. Det er nok bare et spørgsmål om hvordan ens tilgang til instrumentet er. Jeg har dog svært ved at se ideen i at have en helt smadret guitar på sig på scenen, hvis man selv står og ligner Johnny Reimar

[quote="Rasmus"][quote="Dannyboy"][quote="Rasmus"]Hvad er det du laver øverst på straterne?[/quote]

Der hvor de får mest tæsk? Det er pga mit armbånd. Specielt i eet af numrene, hvor jeg i lange perioder bare står og hamrer et par akkorder af, kun i downstrokes, så kommer det helt af sig selv. Efter vi havde lavet netop dét nummer, så gik der dårligt en måned før min Strat Pro, så ud som den gør nu ;)

EDIT: og så har det det sådan lidt mht guitarer, at det er redskaber og ikke porcelænsfigurer. Så når øllene ryger ned, så bliver de måske ikke altid lige lagt ned som var det nyfødte babyer[/quote]
Ahhh, det gir mening at det er et armbånd, fordi jeg kunne ikke helt få det til at gå op. :D

Min Tele er får også skrammer helt vildt let, det er mere end jeg lige troede, selvom jeg ikke har behandlet den specielt voldsomt. :D

Tillykke med dem, jeg glæder mig til at se dem på et eller andet tidspunkt![/quote]

Helt sikkert :) Ja lad os snart lave en guitardate med kaffe og hele møllen

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Peter C »

Vildt fede spader Daniel (undtagen bassen :-p)! Tillykke med den.

Instrumenter er redskaber, ikke museumsgenstande.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Pluto »

Fede spdader.Den der les paul syntes jeg er federe med creme covers og slagplade på ,men sådan er der så meget ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Peter C"]Vildt fede spader Daniel (undtagen bassen :-p)! Tillykke med den.

Instrumenter er redskaber, ikke museumsgenstande.[/quote]

Takker! ;) Vi må snart hænge igen og lege med vores nye Gibson'er

[quote="Pluto"]Fede spdader.Den der les paul syntes jeg er federe med creme covers og slagplade på ,men sådan er der så meget ;) [/quote]

Yer, I know. Men det er heldigvis ret hurtigt skiftet tilbage. Jeg er til begge dele tror jeg. Lidt efter behov. Den er faktisk også ret fed uden slagplade med cremecovers

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.google.dk/imgres?q=les+paul+ ... q=les+paul+ ... 66&bih=682</a><!-- m -->

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Peter C »

Det synes jeg også, vi skal gøre!

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af AnotherDan »

Fed samling Daniel, er du stadig glad for den rollernut på CS strat'en?

5kg lars pølle ville nok være en tand for meget til min smag, men de p100'ere lyder spændende...
Bah

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Ny spade (flash)

Indlæg af Dannyboy »

Ja den er lidt tung i røven.

Mht rollernut, så fungerer den faktisk udemærket. Jeg ved så ikke om jeg synes det er værre eller bedre end den almindelige type nut. Måske holder den lige stemningen 10-15% bedre, men så er det heller ikke mere end det. Jeg ville sagtens kunne leve uden, men jeg synes den gør jobbet fint.
Mht udseendet af en rollernut vs en std nut. Her er jeg af den overbevisning, at man skal være guitarist for at lægge mærke til det. Det samme gælder lyden. Før jeg købte spaden læste jeg stolpe op og ned omkring rollernut og hvad folk mente om dem. Mange mener tilsyneladende at det giver en meget metallisk klang(?) Personligt synes jeg den her strat måske er den den bedst lydende jeg har haft


---
I am here: <!-- m --><a class="postlink" href="http://maps.google.com/maps?ll=55.68407 ... .549826</a><!-- m -->

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Stevi »

Jeg er ret tosset med din Strat Pro, det er fanme et fedt hegn!
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Odgaard »

Tillykke med den. Den ser fin ud (og jeg tror, sorte knapper vil blive for meget af det sorte/gode), og sådan en omgang P100 gad jeg godt prøve.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Dannyboy »

Ja, jeg fik lige knapperne ind i går. Det blev for meget af det gode. Den forbliver som på billederne for en tid. Det er en skam billederne er i så dårligt lys. Det er svært at gengive hvor meget lækkerhed der er over LP'ens sorte farve i virkeligheden. Den ser overdrevet stilet ud

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Smittefar »

[quote="Pluto"]Fede spdader.Den der les paul syntes jeg er federe med creme covers og slagplade på ,men sådan er der så meget ;) [/quote]

+1 til det hele
Modded guitars were crap right out of the factory

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af upyoursmate »

Hvor hurtigt kan man spille på den bas der?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Sasha »

Tjah, nu har engang faktisk spillet sammen med sådan en bas - endda selv prøvet den fra tid til anden. Så jeg vil mene, at man kan spille lige knapt så hurtigt som på en Stratocaster...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Ny spade (flash)

Indlæg af Dannyboy »

en SORT stratocaster vel at mærke

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny spade (flash)

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Det skal jeg ikke kunne sige. Dengang havde jeg to sunbursts.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen