Covernumre - rettigheder etc?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Covernumre - rettigheder etc?

Indlæg af JSThomsen »

Halløjsa

Jeg ved ikke om det burde være i "off-topic", men here goes...
Må man lægge lydklip ud på sin bandhjemmeside med cover numre eller hvordan er det?
Overtræder man diverse copyrights hvis man gør det, eller...?

Mvh Jan


JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Covernumre - rettigheder etc?

Indlæg af JSThomsen »

[quote="SeniorFisker"]selvfølgelig må man ikke det
<a href="http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler/" rel="nofollow">http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler/</a>

SeniorFisker[/quote]

Tak.
Det var jo så åbenbart ikke en selvfølge for mig - for så havde jeg ikke spurgt.
Mvh Jan

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Covernumre - rettigheder etc?

Indlæg af DarkoPage »

Nu må du undskylde, hvis jeg ændrer for meget på topic, men hvad så med YouTube?! Må man uploade covernumre (selvfølgelig må man det, men jeg har været ude for at nogle jeg kender har fået slettet en video eller to af YouTube, fordi de ifølge dem, brød loven om copyright)? Hvad gør man for at ens covernumre ikke bliver slettet?

kanten
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Covernumre - rettigheder etc?

Indlæg af kanten »

Jeg spiller i et U2-kopi band og vi har lyd+videoklip liggende på vores hjemmeside. De må bare ikke være længere end 45 sek (mener jeg, det er). På et tidspunkt havde vi hele sange liggende, men blev kontaktet af KODA el. andre, som sagde, at det måtte man ikke.

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Covernumre - rettigheder etc?

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="kanten"]Jeg spiller i et U2-kopi band og vi har lyd+videoklip liggende på vores hjemmeside. De må bare ikke være længere end 45 sek (mener jeg, det er). På et tidspunkt havde vi hele sange liggende, men blev kontaktet af KODA el. andre, som sagde, at det måtte man ikke.[/quote]

Hvis du kigger på det link til koda, kan du se at det med de 45 s. heller ikke er gratis. men det tror jeg nu de fleste ser stort på,

SeniorFisker

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen