memory lane 2

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

memory lane 2

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg spurgte inde i Spørgsmål-og-svar-tråden, men uden held, så jeg prøver lige her:

Jeg har lige købt en Diamond Memory Lane 2 brugt og der hørte ikke nogen strømforsyning med, men et dobbelt stik til en voodoo lab PP2+.
Jeg gad nu godt have en ekstern strømforsyning til den - så hvor kan jeg få det? Den bruger 18 (24) volt og 160mA ifølge Diamonds egen side - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.diamondpedals.com/faq.html"> ... aq.html</a><!-- m -->

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af itsaysvuff »

Er der evt. nogle elektronik kyndige der ville kunne lave sådan en til en god pris?

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af Knuddi »

[quote="itsaysvuff"]Er der evt. nogle elektronik kyndige der ville kunne lave sådan en til en god pris?[/quote]

Man kunne købe sådan en her:
http://elektronik-lavpris.dk/product_in ... _id=105126

*** Note : stikket har PLUS på midterben, hvilket til de fleste pedaler (Boss osv.) er forkert. Men det er da nemt ændret på :D

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af itsaysvuff »

Men det kan jeg ikke finde ud af

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af Sasha »

Tjah, tjoh...

Men hvordan havde du tænkt dig? Skal det være sådan en "klump", man sætter i stikkontakten, eller er vi ude i at bygge "noget ordentligt" i en seperat kasse, eller hur?

Man skal nok næppe foregøgle sig selv, at der er ret meget sparet ved at få bygget sådan én, da selve prisen på de fornødne stumper hurtigt sniger sig op på, hvad en færdiglavet koster.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg forstår ikke forskellen på en klump og noget ordentligt - i min bog går begge de definitioner i en stikkontakt..

Jeg ved godt det måske er dumt at få bygget sådan en, men så var det mere om der var nogle der kendte et sted hvor man købe en der passer med de kriterier jeg skrev i første indlæg..

Jeg har prøvet at skrive til Diamond, og de vil gerne sende en, men fraråder fordi det bliver dyrt.......

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af DarkoPage »

Efter lidt research, kan jeg se at ML2'en har center positiv, så den "Knuddi" linker til burde virke.

Eller er der den her hos Thomann: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/electro_harmon ... tro_harmon ... dapter.htm</a><!-- m -->

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af Jake »

Læg dog mærke til, at de strømforsyninger som EHX sælger ikke er regulerede. Dette kan give anledning til brum.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af itsaysvuff »

Jake: hvad mener du med reguleret?

Og den strømforsyning fra electro harmonix - hvor mange mA er den på?

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af Jake »

Som I at pedalen leverer en konstant spænding, og ikke hopper op og ned alt efter belastning.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af itsaysvuff »

Jake: Kræver pedaler ikke altid strøm som er statisk?

har du en ide Jake, til hvad jeg skal anskaffe mig?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af Sasha »

Nu kunne man jo så måske anlægge dén betragtning, at hvis man kun har én pedal sat til, at den nok udgør en rimelig statisk belastning.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"]Nu kunne man jo så måske anlægge dén betragtning, at hvis man kun har én pedal sat til, at den nok udgør en rimelig statisk belastning.[/quote]

Vil det sige at du mener at den strømforsyning fra Electro Harmonix er fint egnet til den Memory Lane 2? For det er kun den pedal der skal sættes til.

Og er der nogen der ved om den leverer de påkrævede 160mA?

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af DarkoPage »

[quote="itsaysvuff"]Og den strømforsyning fra electro harmonix - hvor mange mA er den på?[/quote]

Den er på 500mA.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="DarkoPage"][quote="itsaysvuff"]Og den strømforsyning fra electro harmonix - hvor mange mA er den på?[/quote]

Den er på 500mA.[/quote]

Tak! Så skal det da næsten være den..

Jeg vil bare gerne være sikker på det med stabil strøm - hvad mener i? Det er én pedal der skal sættes til..

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Jake"]Som I at pedalen leverer en konstant spænding, og ikke hopper op og ned alt efter belastning.

Mvh Jake[/quote]

Hov, den her så jeg ikke..

Belastning? Hvilken belastning? Er en pedal, og specielt i den prisklasse, ikke lavet til at have bruge et statisk strøm forbrug?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af Sasha »

[quote="itsaysvuff"][quote="Sasha"]Nu kunne man jo så måske anlægge dén betragtning, at hvis man kun har én pedal sat til, at den nok udgør en rimelig statisk belastning.[/quote]

Vil det sige at du mener at den strømforsyning fra Electro Harmonix er fint egnet til den Memory Lane 2? For det er kun den pedal der skal sættes til.

Og er der nogen der ved om den leverer de påkrævede 160mA?[/quote]

Den er ikke "state of the art". Men hvis den gør jobbet - især til en hæderlig pris - uden brum og lignende bivirkninger, så ville den da være et udmærket bud. Jeg har selv et par stykker af slagsen, som jeg af og til bruger uden problemer.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"]

Den er ikke "state of the art". Men hvis den gør jobbet - især til en hæderlig pris - uden brum og lignende bivirkninger, så ville den da være et udmærket bud. Jeg har selv et par stykker af slagsen, som jeg af og til bruger uden problemer.[/quote]

Sweet - det kan ikke skade at prøve den.. Men den passer godt nok i stikket? Og det er ikke sådan at den kan brænde pedalen af? (dumme-spørgsmål for at være helt sikker)

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af DarkoPage »

Jeg har også to styks, dog på 24V, som jeg bruger med min Micro Synth og Memory Man (de gamle sataner) uden problemer.

Det eneste du skal tjekke er at stikket passer, som du selv siger... Jeg kan sige at de ovennævnte pedaler ikke har de samme "Boss-stik", som de fleste pedaler. De ser ens ud, men diameteren er ikke den samme.

Det ser ud til at ML'en har samme "størrelse" stik som de normale Boss-pedaler, men jeg kan ikke umidddelbart finde noget info om hvilket stik der sidder på den EHX strømforsyning.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning Diamond ML2

Indlæg af itsaysvuff »

Diamond sendte mig det her link.. Hvad vil det koste at få den til danmark?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://search.digikey.com/scripts/DkSea ... ipts/DkSea ... 093-P5P-ND</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen