Kinda anmeldelse af Amarhyll og PisdiYauwot

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kinda anmeldelse af Amarhyll og PisdiYauwot

Indlæg af CobraPizza »

Her har vi de to sager

Billede
Billede
Billede

Så fik jeg Emma's nye metal pedal og deres pedalboard (det største af dem, i "funky white" of course)
Ama'rhyll'en kom til min overraskelse fuldt samlet (med gummidutter og velcro påsat), og med både strips og velcro til pedalerne, det er jo virkelig service :) det er faktisk okay tungt og temmelig stabilt, jeg føler jeg har gjort et virkelig godt køb. Der var selvfølgelig Hardcase med, som er lavet ganske lækkert, og forret godt, så pedaler og board ikke kommer til skade ved megen transport. og så var det dejligt stort (don't you dare say Freud or Jung) !!

Så var der den lille darkhorse.. Nu er den jo blevet en smule hypet, så som den optimistiske pessimist jeg er, forventede jeg ikke noget vidunder, der har trods alt løbet mange dist. pedaler under broen hos mig.. Jeg kan lide designet med, det tiltrækker mig meget, og det varmer mit nationalistiske hjerte at det en behændig jyde der har bikset den sammen. Jeg smider hiver min forstærker frem fra flytte rodet (Marshall Haze 15 watt fuld rør og et 2 x 12 engl kab med celestion v30 i, kørt over clean kanalen med et let mid boost) og smider en den foran amp'en som den eneste pedal (der benyttes strømforsyning 9v og dimarzio kabler). Jeg piller min trofaste Studio Gibber med EMG'ere op af kassen og blvier der varmet godt op. Jeg starter ud på fuldt knald med kranket gain (Pedal EQ HIgh: 12 o'clock, Mid: 3 o'clock, Low; 1-2 o'clock) Jeg må selvfølgelig skrue godt ned for level kanppen, da jeg fik instant tinitus..
Jeg var imponeret, da den fik den lille øveforstærker til at lyde temmelig godt, uden susen, knasen eller anden uønsket støj, men den skulle ikke slippe let, så efter 3 guitarer mere (Hjemmebrandt strat med Bill Lawrence Pu, Ond ESP Eclipse med EMG og en Fender AM strat) 1,5 L cola, 9 smøger og ca 2½ time med den lille heltesoli indbydende pedal, var min konklusion følgende:

WOW! De har nailet den hos EMMA.. Den sparker løgene op i maven, når man kranker gain'en og skal lave Chuggah chuggah riffs, hvor den har en meget stram bund, som er tydeligt defineret og næsten erigerende lang sustain, den mudre ikke de høje toner, men lader den synge klart igennem, og klarer harmonics og Pinch Harmonics til Ug kryds og bolle.. Den gør det også rigtig fedt med knap så meget gain, hvor den får en mere tyk lyd med mindre kompression, noget jeg klart ville vælge, hvis jeg skulle fyrer op for nogle Sabbath riffs.. Så afprøvede jeg EMMA's teori om at blues guitarist også købte den.. Det klarer den også godt, som i "den ville jeg vælge som drive pedal, hvis jeg skulle spille blues" I nearly got the blues.. Min Reeza bliver på boardet, da jeg gerne ville kunne skifte til en mere mild dist, uden at skulle ned og dreje på knapperne, men det er lige før at jeg ville købe en mere PIsdiYAUwot, og smide Reeza'en til salg..

Jeg synes jeg havde et kritisk syn på det hele vejen igennem, men jeg blev voldsomt imponeret over pedalen, så min lykke er svær at skjule.. jeg glæder mig til at trykke den af i min 2203KK 100w amp
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kinda anmeldelse af Amarhyll og PisdiYauwot

Indlæg af GuitaRasmus »

Cool at du kan lide den. :) Jeg havde en på prøve i nogle dage, og jeg savnede noget punch, må jeg indrømme. Udover det, synes jeg den var ret skrap i diskanten, selv med treble skruet helt ned.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kinda anmeldelse af Amarhyll og PisdiYauwot

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GuitaRasmus"]Cool at du kan lide den. :) Jeg havde en på prøve i nogle dage, og jeg savnede noget punch, må jeg indrømme. Udover det, synes jeg den var ret skrap i diskanten, selv med treble skruet helt ned.[/quote]

Jeg har som sagt kun kørt den over en lille marshall, så det kan være det står mere frem, når jeg får lov til at skrue helt op og den kører over et fullstack
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kinda anmeldelse af Amarhyll og PisdiYauwot

Indlæg af Loomer »

jeg var også voldsomt imponeret over den, da jeg prøvede den til Gathering! Hvis jeg ikke havde min hidsige, hidsige Jake Van Halen-pedal havde jeg klart hapset sådan en.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen