HMH - omlakering

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg har taget ferie i uge 42, og tænker at den megen fritid skulle bruges på noget konstruktivt. Så "den usælgelige" skal have ny farve!

Men som bekendt er farven på en given guitar jo tilsyneladende altafgørende for, om sådan en svensson kan sælges, så for ikke at ende i samme situation som før, vil jeg godt have lidt input på, hvordan den nye finish skal tage sig ud. Jeg tænker selv straks sort, men er åben for gode argumenter for andre farver.

Målet er stadig - til trods for, at det er en røvfed guitar, der bør tilfredsstille enhver strat-elsker - at sælge. Og prisen jeg har sat (9 stærke) skulle gerne opnåes med den nye finish, da det vil grænse til det respektløse, at sælge en så fed guitar for mindre.

Sååå ... hvad farve ville DU helst købe en tilsvarende guitar i?

Billede
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

HMH - omlakering

Indlæg af IkkeMig »

Sort eller sunburst...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]Sort eller sunburst...[/quote]

Eftersom jeg selv skal forestå operationen er sunburst udelukket. Det tør jeg ikke kaste mig ud i ...

Et alternativ kunne selvfølgelig være "natur", men det afhænger ret meget af, hvordan træet indenunder ser ud, og det ved jeg, af gode grunde, ikke noget om endnu :)

Indtil videre har jeg smurt lidt brun sæbe på "et mindre synligt sted" (hvor det så end er ... i dette tilfælde bagpå nederste horn), for at se om jeg kunne være så heldig, at strippingen kunne overståes rimelig nemt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af AnotherDan »

Alpine eller vintage white.
Bah

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Izzy »

Metallic tuborggrøn - det er en pæn farve.
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Swampthing »

Sort....
Men !! Hvis jeg havde 9K i overskud, ville jeg gerne købe den som den er.
Jeg synes den er pissefed som den er nu.
Men jeg har ikke 9K.
Så mal du bare den sort, så lyder den sikkert også bedre. :P

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Izzy"]Metallic tuborggrøn - det er en pæn farve.[/quote]

Ja. Men mindst lige så usælgelig, som "fesen-beige" :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Swampthing"]Sort....
Men !! Hvis jeg havde 9K i overskud, ville jeg gerne købe den som den er.
Jeg synes den er pissefed som den er nu.
Men jeg har ikke 9K.
Så mal du bare den sort, så lyder den sikkert også bedre. :P [/quote]

Åh ... hvis jeg fik en krone, for hver gang nogen mægtig gerne ville købe den, men ikke liiiiiige havde pengene, så var den allerede tjent ind nu :P

@Dan: Hvid (nuancerne mellem "vintage white" og "alpine white" tror jeg ikke på de kan overskue nede i Jem&Fix) er bestemt også en mulighed.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Swampthing »

Hvis du nu selv sliber den ned til det rå træ, hvor meget vil det så koste at få Henning selv til at male den ? Så er det ihvertfald prof gjort.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Swampthing"]Hvis du nu selv sliber den ned til det rå træ, hvor meget vil det så koste at få Henning selv til at male den ? Så er det ihvertfald prof gjort.[/quote]

Jeg har lidt løseligt kigget på, hvad det skal koste at få omlakeret en guitar, forskellige steder, og de priser jeg finder, og er skudt ret meget over, hvad det ville være rentabelt for mig at give. Og selvom jeg ikke lige specifikt har indhentet tilbud fra Henning, så er jeg ret sikker på han ikke ligger i den billige ende ...

DIY FTW :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GuitaRasmus »

Hmmm... Jeg tror, om muligt, du får sværere ved at sælge den med DIY lak. Det kan godt være du kan gøre det pænt, men bare beskrivelsen i salgsannoncen på en DIY lakering ville få mig (og nok de fleste) til at stejle. Hvad med at slibe den ned selv, og få et godt tilbud hos Jens H?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"]Hmmm... Jeg tror, om muligt, du får sværere ved at sælge den med DIY lak. Det kan godt være du kan gøre det pænt, men bare beskrivelsen i salgsannoncen på en DIY lakering ville få mig (og nok de fleste) til at stejle. Hvad med at slibe den ned selv, og få et godt tilbud hos Jens H?[/quote]

Det er bl.a. et af de steder, hvor jeg har kigget på prisen. Og det giver altså ikke nogen mening at give et par tusinde kroner for et paint-job, og derefter sælge den for det samme som før. Så kunne jeg lige så godt gå 2K ned i pris, som den er nu, men det vil jeg simpelthen ikke. Der er i forvejen virkelig dårlig karma på købmandskrejlerpointkontoen, og hvis ikke skaden skal yderligere intensiveres, er jeg nødt til at holde udgifterne på et minimum.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Anonym »

Jeg tilslutter mig guitaRasmus.. som den er nu, har den måske en knap så attraktiv farve, men den er trods alt lakeret og fremstillet af Henning. Hvis du selv begynder at bikse med jem og fix, så gør det et betydelig indhug i en evt salgspris.
Men hvis du selv skal beholde den så go for it. Og jeg foreslår sunburst, det kan vel læres ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Pluto »

Jeg tror jeg ville tage et evt. tab og sælge den lidt billigere ,eller simpelthen vente med at sælge til der sker noget på brugtmarkedet.Hvis du først begynder at male den med noget Jem og fix maling ,er jeg bange for at den bliver endnu mere usælgelig.Det er sikkert flere som måske kunne tænke sig at købe den nu, men som ikke vil eller kan rejse pengene til den.
Men jeg ville nu hellere købe den som den var og selv få den malet i den farve og med det maling som jeg syntes skulle bruges.Og sort er et godt forslag trods alt. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg spørger lige, GodSpeed; har du nogensinde oplevet en refinished guitar, hvor alene "refinish'en" ikke har halveret eller reduceret den reelle salgspris til 2/3. dele af hvad den ville koste med selv verdens grimmeste, men originale finish..?

Mit råd til dig vil være; lad den være som den er, eller lad Henning Hansen omlakere den. Jem og Fix maling, det holder altså bare ikke på en high-end håndbygget guitar!!! - Der skal nok melde sig en køber, have patience, men som du også selv har konstateret så er der mange guitar-elskere der ikke lige har 9000 at smide om sig med for tiden. - Det er en fin pris og det mener jeg du har ret i den bør koste.

Mvh;
Morten Lyse

PS; Personligt venter jeg med en Hansen til gassen er gået af hype'n over dem og markedet bliver oversvømmet med Hansen'er fra folk, der har fået det nyere fede.. Muuaaaaahhaaaarrhhhaaaarrrahhharrr :twisted:

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af KrænDyt »

Er helt enig med de fleste andre her. Den er fed som den er.

Alternativt kunne du jo hoppe med på vognen, og gå amok med en skruetrækker, slibemaskine, fryser, syre, skosværte og hvad man ellers bruger, når noget nyt skal se gammelt ud. Ja, jeg er jo ikke fan af denne relic-hype, men må dog konstatere, at det er noget der sælger og mange, både her og på "fætter 4sound", er tossede med det.
"I've got blisters on my fingers...!"

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Har du prøvet at smække en anden slagplade på? Det er IMO mere farve kombinationen end lakeringen den er gal med.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://2.bp.blogspot.com/_xWjoeLNcmQo/S ... oeLNcmQo/S ... e+case.jpg</a><!-- m -->

Den strat er IMO ret flot! (ellers kan du jo altid appellere til 4sounds ekstreme mændge Yngwie fans)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Rasmus »

Hvis du laver en DIY på den, så kommer du til at eje den til evig tid.:-)

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeps

DIY = så har du solgt dens sjæl til djævelen!

Derudover er der ret dårligt gang i diverse brugtfora for tiden, så det er nok mere derfor du ikke kan sælge! :(
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Anonym »

Reality check:

I bedste fald kan man beholde værdien på en guitar, hvis der er lavet "modifikationer". Man ser af og til sælgere, der tror at værdien stiger, men det er vist sjældent, at købere er enige :D

Under alle omstændigheder er det med at holde/forøge/forværre værdien jo afhængig af, at den er værdisat "korrekt" som udgangspunkt?!

Lad mig skære ind til benet. Guitaren er ikke de penge værd på markedet, som du gerne vil have for den. Der er intet du kan gøre ved den, for at der kommer flere potentielle købere til dén pris - uden at du alligevel sætter flere penge til på den.

Jeg er langt fra en potentiel køber til guitaren, og jeg tror dem der er, finder bedre tilbud til prisen end den her.

Hvis du vil holde fast i den nuværende pris, så vær klar til tage det lange træk. Vil du sælge "snart", så gå ned i pris.

Knæk og bræk.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen