Verdens længste byggeprojekt

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Update:

Hurra - Hurra - HURRAAAAAAAAAAAAH

Så kom der en pind til mig :D

Billede

Det er et stykke sapeli (mahogni), som jeg har købt hos en fyr i Tyskland. Hans eBay-shop hedder Kaguit-Tonholz. Han har tit nogle sjove stykker træ liggende. Han er hurtigt til at få sendt varen afsted og så er han bare rigtig flink og hjælpsom. Tjek ham ud, hvis I står og mangler noget træ!

I dag håber jeg at få tid til at komme over og få det høvlet helt plant på begge sider og få det ned i tykkelse. Lige nu er det 50mm og det er nok lige hidsigt nok til min gamle ryg :lol:

Det er forresten opstået et par designændringer.
Vi tager den knap så pinlige først:

Billede

Det bliver en soloist-agtig-ting i stedet for en Rhoads. Jeg kunne sgu ikke helt finde noget træ i passende dimensioner til at lave en Rhoads og nu var jeg ved at være træt af at vente med at komme videre.. Så nu er det en Soloist :D

Upseren:

I min iver for at få denne linje lige

Billede

tænkte jeg mig ikke om, og brugte afretterhøvlen på den flade gribebrættet skal ligge på og overså fuldstændig at det jo, givetvis, ville komme til at tage noget af længden af halsen (sadlen ville komme tættere på enden af halsen :( Halsen var i forvejen kort, og der var kun lige plads til at få broen placeret ordentligt på den.. Needless to say: Nu er den for kort....

Nå, op igen! Man må jo lære af sine fejl. Så nu ved jeg det til en anden gang :lol:
Nu bliver det en setneck, hvor halsen kommer til at gå forholdsvist langt ind i kroppen, så der stadig bliver mulighed for at lave en lækker overgå fra hals til krop næsten som på en guitar med gennemgående hals

Tak for denne gang. Jeg håber, at komme til at opdatere lidt oftere nu :wave:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Ups.. Det er selvfølgeligt hovedet, jeg har høvlet på og mistet længde (NTUAS)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Jeg har besluttet mig for at halshugge hende :(
Som det måske kan ses på billedet blev det såkaldte "scarf-joint" (gad vide, hvad det hedder på dansk?) ikke særlig pænt, da der var én, der lige syntes han havde brug for en skruetvinge, da limen var ved at tørre = "Så tager vi da bare en fra et tilfældigt stykke limearbejde et sted i værkstedet" :angry-fire:
Så den mister hovedet i morgen og så laver jeg en ny samling, hvor selve limlinjen kommer til at løbe ca. under tredje bånd og ikke under sadlen. Det har også den ekstra effekt at samlingen bliver ekstra forstærket når gribebrættet kommer på.

Over and out
Create a sense of purpose around which you base your faith

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Hybrid_Child »

Jamen bliver halsen så ikke alt for kort?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Niks. For jeg laver hovedet ud af det stykke, jeg har savet af undersiden af halsen. Det bliver mere tydeligt, når jeg forhåbentlig får taget nogle billeder i morgen
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Så var jeg en tur på værksted. Der blev ikke lavet så meget som jeg havde håbet, men der skete da lidt:
Sapelipladen er blevet til det her:
Billede

Kroppen blev skåret groft ud på båndsaven og efterfølgende slebet på båndsliberen på de steder, hvor det var til at komme til. Hornene kunne jeg ikke skære helt ud på båndsaven, så de bliver formet med file og raspe næste gang, jeg skal derover.

Der mangler stadig en del ved de to horn, men det begynder da at ligne en guitar.
Jeg fik også hugget hovedet af halsen. Jeg fik dog ikke lavet det nye hoved, da jeg havde glemt min lim :oops:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Jeg har leget lidt med hoveddesign i dag og er kommet frem til noget, som jeg ret godt kan lide, men hvad siger de gode GF'ere til det her:
Billede

Er jeg helt i skoven?
Synes ikke rigtig det gamle design passede så godt til Strat-kroppen
Create a sense of purpose around which you base your faith

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af IkkeMig »

Det ligner det, der er på min Jens H-spade, bare vendt om. Så det kan jeg da ikke sige noget dårligt om ;)

Edit - Se selv:

Billede

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Mit design er pænere :dance:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Søren »

Mht. hoveddesignet: Jeg tror du skal passe på med at gøre vinklen fra sadlen for skarp, da strengene har sværere ved at holde stemningen, hvis de bøjer efter sadlen.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Det er der styr på. Vinklen er mindre end på min Jackson
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Verdens længste byggeprojekt

Indlæg af Kimling »

Billede
Sådan så halsen ud før.
Med den måde, jeg havde lavet vinklen på kom samlingen til at være ca. midt på hovedet (ikke nødvendigvis, det fedeste sted!) Da jeg fik læst lidt op på tingene besluttede jeg mig for at kappe hovedet af den igen, for at lave en anden (og bedre) løsning.
Da det jo ikke længere bliver en gennemgående hals, var der pludselig en del træ til overs der, hvor kroppen skulle have været limet på, så det savede jeg af og brugte som det nye hoved.
Denne gang lavede jeg vinklen sådan at samlingen mellem de to stykke træ kommer til at ligge under gribebrættet og altså lige bliver forstærket en lille smule ekstra ad den vej.

Jeg nåede ikke andet end at lime det sammen i går, men håber at få savet det til i morgen

Billede

Billede

Ja, kameraet i min telefon er bare super, og jeg er en megagod fotograf.... SÅDAN ER DET BARE!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen