Erfaring med Fender Champion 600 ??

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Swampthing »

Jeg har lige fået mig sådan en lille fætter i en byttehandel, sammen med en EHX Humdebugger.

Anyway, Den bette Fender brummer hele tiden også når der er skruet helt ned.
Tidl. ejer skrev at det har den altid gjort, meeeeen det kan da ikke være rigtigt at den skal brumme.
Så jeg tænkte om der er nogen herinde der har erfaringer med sådan en bette sag. ??
Hvad kan man gøre ?
Er det et rør der er halvdødt ?
Skal der mon skiftes rør og dermed også en biasjustering ?

Humdebuggeren undrer mig også, jeg kan på ingen måde høre forskel om den er tændt eller slukket.
Der må da også være noget galt her.
Den opfanger intet af det brum som singlekoglerne i straten eller jazzmasteren opfanger fra computerskærmen ved siden af.
Jeg har ingen problemer med brum fra pedaler/strømforsyninger.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Sasha »

Halvdårligt stel-layout samt utilstrækkelig udglatning i forstærkerens strømforsyning ville være mit umiddelbare bud...

Men det er svært at diagnosticere særligt præcist pr. korrespondence.

Diverse "brumfjernings-lirum-larum" i pedalform (???) skal jeg så ikke gøre mig klog på.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Jacob »

Jeg prøvede den engang, og der brummede den stort set ikke, så vidt jeg husker det. Men hvor høj en brummen snakker vi om?? Mere end bare almindelig støj går jeg ud fra??

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Swampthing »

Ja det er en konstant brummen som man ikke kan ignorere, det er en dyb brummen og den er uafhængig af volumekontrollen, dvs den brummer med en konstant volume.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Halvdårligt stel-layout samt utilstrækkelig udglatning i forstærkerens strømforsyning ville være mit umiddelbare bud...

Men det er svært at diagnosticere særligt præcist pr. korrespondence.

Diverse "brumfjernings-lirum-larum" i pedalform (???) skal jeg så ikke gøre mig klog på.[/quote]

Udo Pipper, fra Gitarre & Bass, har også rapporteret om brumproblemer på disse forstærkere, som han ellers godt kan li´.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Sasha »

Ja, så er Swampthing da ikke alene. Men Udo siger mange mærkelige ting... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Swampthing »

Hhhmmm Nu har jeg sendt en mail til EHX ang den Hum Debugger, nu må jeg bare vente.
Ang Champion 600, ved jeg endnu ikke hvad jeg skal gøre. :/

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Sasha »

Leve med brummet, få den repareret, sælge den videre eller kaste den ud over nærmeste skrænt er de fire første idéer, der lige faldt mig ind. Jeg er sikker på, at der kan findes langt mere kreative bud på sagen. Den klassiske "brug den som dørstopper/brevvægt" er næsten også for kedelig...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Sasha »

Støvede lidt rundt på nettet for at høre, "hvad folk siger". Og det lader til, at et gennemgående problem er, at ledningerne til glødestrømmen (som udstråler brum) typisk er placeret uhensigtsmæssigt tæt på højimpedant, følsomt kredsløb. Så løsningen burde være at flytte disse ledninger til en mere hensigtsmæssig placering. Nogle siger så, at det er nødvendigt at forlænge ledningerne for at komme til det. Men jeg skal understrege, at jeg ikke selv har haft fingrene i sagen. Det lyder dog som en meget plausibel forklaring.

At dømme ud fra diagrammet, tror jeg, at jeg også ville fede udglatningen i strømforsyningen lidt op, hvis jeg alligevel var i gang...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af reindane »

[quote="Sasha"]Støvede lidt rundt på nettet for at høre, "hvad folk siger". Og det lader til, at et gennemgående problem er, at ledningerne til glødestrømmen (som udstråler brum) typisk er placeret uhensigtsmæssigt tæt på højimpedant, følsomt kredsløb. Så løsningen burde være at flytte disse ledninger til en mere hensigtsmæssig placering. Nogle siger så, at det er nødvendigt at forlænge ledningerne for at komme til det. Men jeg skal understrege, at jeg ikke selv har haft fingrene i sagen. Det lyder dog som en meget plausibel forklaring.

At dømme ud fra diagrammet, tror jeg, at jeg også ville fede udglatningen i strømforsyningen lidt op, hvis jeg alligevel var i gang...[/quote]

Jeg har modificeret et par af disse amps og også sænket brumniveauet i dem. Det er korrekt at ledningerne til glødestrømmen ligger tværs henover printet, hvilket ikke er særlig hensigtsmæssigt. Ledningerne skal forlænges til ca. det dobbelte, hvis de skal føres udenom preampens brumfølsomme områder. Et andet og meget almindeligt problem på disse forstærkere er, at kabinettet ikke er ordentligt afskærmet rundt om chassiet. Bedre afskærmning løser som regel brumproblemet. Hvis man så er inde og rette disse ting, kan man ligeså godt samtidig sætte en større anodemodstand (R 10)i forstærkeren, da den er underdimensioneret.

Venlig hilsen
Lars
<a href="http://www.larsreinau.dk" rel="nofollow">http://www.larsreinau.dk</a>
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Sasha »

[quote="reindane"]Hvis man så er inde og rette disse ting, kan man ligeså godt samtidig sætte en større anodemodstand (R 10)i forstærkeren, da den er underdimensioneret.

Venlig hilsen
Lars
[/quote]

Jeg antager, at du mener effektmæssigt større?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af reindane »

[quote="Sasha"][quote="reindane"]Hvis man så er inde og rette disse ting, kan man ligeså godt samtidig sætte en større anodemodstand (R 10)i forstærkeren, da den er underdimensioneret.

Venlig hilsen
Lars
[/quote]

Jeg antager, at du mener effektmæssigt større?[/quote]

Ja - og så skrev jeg forkert. Der skulle have stået katodemodstanden. Der sidder en 2 watter i fra fabrikken.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Sasha »

Ja, OK - that makes sense!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Swampthing »

Ok, det fløj så hen over hovedet på mig, ihvertfald en del af det.
Det er vel ikke svært at smide forstærker delen i et andet kabinet med en større højtaler ?
Så ku man jo evt rette op på disse fejl samtidig med.

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af reindane »

[quote="Swampthing"]Ok, det fløj så hen over hovedet på mig, ihvertfald en del af det.
Det er vel ikke svært at smide forstærker delen i et andet kabinet med en større højtaler ?
Så ku man jo evt rette op på disse fejl samtidig med.[/quote]

Jeg ville nu nok lytte på sagerne før jeg smed penge efter både kabinet og større højttaler. Sådan en lille 5 watter kommer ikke altid til at lyde bedre gennem et større kabinet.

Vh
Lars
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Swampthing »

Oh well, kabinet og højtaler er det mindste problem, jeg har stumperne til at ligge.
Meningen med Champion 600'eren er at lede noget lyd i hovedet på trommeslageren fra mig, så han bedre kan høre hvad jeg laver, han kan fint høre den anden guitarist.
Så kan den anden guitarist også hygge sig med den i fritiden.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Smittefar »

var det ikke nemmere at mice din forstærker op og så sende lidt guitarsignal fra dig over til trommeslagerens monitor send - Går ud fra han må have noget monitor, ellers kan han vel ikke høre sangerne.
Modded guitars were crap right out of the factory

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Swampthing »

Så avancerede er vi ikke. ;)
Alt, undtaget mig, kører igennem en mixer og ud gennem nogle højtalere som sidder over trommeslageren og dermed ud i rummet vi står i.
Det er et lille pakket rum, så lyden fra mig skal kastes i hovedet på dem der skal høre det.
Problemet er jo, hvis jeg begynder at skrue op, begynder de andre også at skrue op.
Her kan trommeslageren selv styre volume, hvis han sidder ved siden af den bette champion.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaring med Fender Champion 600 ??

Indlæg af Smittefar »

men hvorfor kører du så ikke ud over samme højttaler som de andre?
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen