Shubb Deluxe vs G7th?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Nicolai »

Jeg skal have bestilt strenge her én af dagene, og så vil jeg snuppe en ny capo med også. Jeg har en trigger dunlop, som gør det OK, men den virker stor på guitaren, så derfor overvejer jeg en anden. Det lader til, mange forguder G7th, men den ser også ret "bulky" ud? Jeg tænker, Shubb'en må være fed, da den ikke fylder så meget?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af IkkeMig »

Jeg har i mange år brugt en Schubb, men har lige købt en Kyser Capo. Den synes jeg er meget nemmere at have med at gøre, så det skifte er jeg ret glad for.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Sasha »

Ja, at vælge den rigtige capo er jo unægteligt ét af tilværelsens helt store spørgsmål...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Nicolai »

Narh- men hvis nu der var en "kor", som havde dårlige erfarringer med den ene, kunne man jo lige så godt tage den anden, ikke?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg er ganske godt tilfreds med de 5-6 Shubb'er jeg har liggende rundt omkring...

Husk at der er forskel på gribebrættes radius på din western og din VRi - om din VRi er for "krum" til at kunne acceptere en almindelig C1 model skal jeg ikke kunne udtale mig om - bruger ikke sådan nogle gammelmandsguitarer... ;)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Michael Vajhøj"]Jeg er ganske godt tilfreds med de 5-6 Shubb'er jeg har liggende rundt omkring...

Husk at der er forskel på gribebrættes radius på din western og din VRi - om din VRi er for "krum" til at kunne acceptere en almindelig C1 model skal jeg ikke kunne udtale mig om - bruger ikke sådan nogle gammelmandsguitarer... ;) [/quote]

S1 skulle passe til 7.25 også. Ellers laver Shubb en std. C4 (7.25).

Jeg regner bare med at købe én. 9 ud af ti gange, er det på min Strat, der bruges capo. Hvis de så er super gode, kan jeg jo købe til Western/LP senere.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg køber altid 2-3 stykker af gangen - de har det med at blive væk... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Knuddi »

Har en G7'er og er overordenligt tilfreds.

http://www.guitaren.dk/artikel.asp?id=1811

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Michael Vajhøj"]Jeg køber altid 2-3 stykker af gangen - de har det med at blive væk... :) [/quote]

Nu spiller du jo også live :) Hjemme i stuen på lidt over 20 m2, kan jeg godt holde styr på mine capoer. Plekterne derimod... Oh well...
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af DarkoPage »

Jeg har også en G7th... Den nemmeste capo nogensinde!

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Funkis »

G7th all the way.
Jeg synes klart det er den bedste capo.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Nicolai »

Men den er så bred og kluntet.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Smittefar »

Jeg har G7, Shubb og Kyser - jeg synes G7 er klart den nemmeste at have med at gøre - Jeg spiller et nummer, hvor jeg skal flytte capoen rundt på guitaren i løbet af nummeret - Der er G7'eren den eneste, hvor jeg kan gøre det sikkert hver gang, og hvor guitaren altid stemmer efter jeg har hurtigflyttet capoen.

Shubb og Kyser er langt mere elegante at kigge på - og hvis man har god tid til at montere dem, virker de fint.
Modded guitars were crap right out of the factory

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Funkis »

[quote="Nicolai"]Men den er så bred og kluntet.[/quote]
Nå.... ;)
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Sasha »

Men hvad skal du egentlig bruge en capo til, Nicolai?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Nicolai »

Jeg bruger dem bl.a., når jeg øver "Run To You", "Hearts On Fire" . Derudover er min Strat (næsten) permanent stemt i Eb, og så er det nemt at smide en capo i første bånd, når der skal spilles i E.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Der er mange ting, jeg ikke forstår. Men med mindre du vil spille sammen med pladen (så stem dog bare æggedeleren op i E til lejligheden), så kan jeg vist ikke helt se, hvad problemet er, hvis du alligevel bare spiller derhjemme på værelset.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg synes G7th er den fedeste capo der er produceret. Køb den.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".


Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af VilhelmNielsen »

På trods af at være en øjebæ, så er G7th et super godt capo.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen