Strømforsynings spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Låst
Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Strømforsynings spørgsmål

Indlæg af AnotherDan »

Jeg er lidt i vildrede.

Jeg skal have en strømforsyning til mine pedaler, og vil gerne undgå at køre denne med sin egen.
Jeg har En Tonebone Classic Distortion ( <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tonebone.com/tb-classic.htm" ... sic.htm</a><!-- m --> )

Den kører på dette: Power supply: 15VDC 400mA, center pole positive.

Jeg vil rigtig gerne have en T-Rex Chameleon da dens spec's passer til mine andre behov, vil det være muligt at kunne dele 18v 300mA med et 12v mA og få vendt polen til at være center positiv?

På forhånd tak.
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsynings spørgsmål

Indlæg af Sasha »

At vende polariteten er ikke noget problem. Det er blot et spørgsmål om at lave det rigtige stykke ledning mellem strømforsing og pedal. Men jeg tvivler altså kraftigt på, at du får regnestykket 12+18 = 15 til at gå op på nogen måde...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsynings spørgsmål

Indlæg af AnotherDan »

Tak for svaret Sasha - jeg skrev det mest fordi jeg så en youtube video af t-rex folkene der forklarede at to udgange med 9v af 300ma blev til 9v på 600ma.
Jeg ved ikke hvordan det kommer til udtryk og mit spørgsmål er i bund og grund om jeg kan gøre brug af det ved hjælp af de andre udgange.
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsynings spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Jah, men uden skulle gå i alt for tekniske detaljer, så skal man ikke tro, at fordi 9V/300 mA + 9V/300 mA = 9V/600 mA, så er 12V+18V = 15V. Én af grundene til, at T-Rex´s regnestykke går op, er, at de to udgange giver samme spænding (9 volt). Når du så parallelkobler to udtag, fordobles den samlede strøm-formåen (de 600 mA). Dét får altså desværre stadig ikke dit regnestykke til at gå op...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsynings spørgsmål

Indlæg af AnotherDan »

Tak for det - som du nok har set er jeg ude på et område jeg ikke kan bunde :)
Bah

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen