69'er flash -ish

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

69'er flash -ish

Indlæg af Stevi »

Jeg har fået en lille ny, som jeg lige vil vise frem:

Billede

Der er tale om en Fender CS 69 Strat NOS fra 2001 - den er stort set urørt af tidligere ejer. Om det er godt eller skidt må tiden vise. Indtil videre tegner det rigtig godt, den er meget resonant og egal i hele registret uden døde punkter.

Den er helt original, født med Fenders 69-pickupper. Det er første gang jeg prøver dem, og de lyder virkelig fedt. God klaver-agtig bund og flot rund top.

Billede

Det store hoved... Det deler sikkert vandene; jeg har tidligere heller ikke syntes om det, men det har ændret sig. Det virker sådan lidt fandenivoldsk med de fede typer og svungne former.

Billede
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af Sasha »

Ja, det ligner jo min til forveksling, bort set fra, at din tilsyneladende ikke har "sort over rød over sunburst" lakering. Nå ja, og så lige en tredive års tid... :-)

Men den ser fin ud!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af Pluto »

Tillykke med den.Jeg er også ved at vende mig til det store hoved på min 77 strat.Det er straks sværere at vende sig til at den er tykkere kroppen nede hvor den er skåret skrå til armen end mine andre strater.
Jeg kan så ikke lige se om din har normal krop eller den også er lidt tykkere ved stedet hvor armen plejer at være(hvis i forstår) :?
Men en strat er vel altid flot i sort.
Sorte strater lyder bare bedst..

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

69'er flash -ish

Indlæg af Stevi »

[quote="Pluto"]Tillykke med den.Jeg er også ved at vende mig til det store hoved på min 77 strat.Det er straks sværere at vende sig til at den er tykkere kroppen nede hvor den er skåret skrå til armen end mine andre strater.
Jeg kan så ikke lige se om din har normal krop eller den også er lidt tykkere ved stedet hvor armen plejer at være(hvis i forstår) :?
Men en strat er vel altid flot i sort.[/quote]
Den er ganske rigtigt lidt tykkere end min 62 RI, men ikke så tyk som en sen 70'er. En god mellemting:-)
See you in heaven if you make the list

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af Anonym »

Cool. CBS headstocks er da for seje. :thumbup:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"]Cool. CBS headstocks er da for seje. :thumbup:[/quote]

+1
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af Hybrid_Child »

[quote="SustainerPlayer"]Cool. CBS headstocks er da for seje. :thumbup:[/quote]

Ja specielt når de vender på hovedet.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af Sasha »

[quote="Hybrid_Child"][quote="SustainerPlayer"]Cool. CBS headstocks er da for seje. :thumbup:[/quote]

Ja specielt når de vender på hovedet.[/quote]

Man er nødt til at have dem "both ways":

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... 7696401538</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af Morten M »

Lækkert. En guitar uden ridser og skrammer. Tillykke.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af Swampthing »

[quote="Pluto"]Tillykke med den.Jeg er også ved at vende mig til det store hoved på min 77 strat.Det er straks sværere at vende sig til at den er tykkere kroppen nede hvor den er skåret skrå til armen end mine andre strater.
Jeg kan så ikke lige se om din har normal krop eller den også er lidt tykkere ved stedet hvor armen plejer at være(hvis i forstår) :?
Men en strat er vel altid flot i sort.[/quote]
Vende = Vænne :)

[quote="Sasha"][quote="Hybrid_Child"][quote="SustainerPlayer"]Cool. CBS headstocks er da for seje. :thumbup:[/quote]

Ja specielt når de vender på hovedet.[/quote]

Man er nødt til at have dem "both ways":

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... 7696401538</a><!-- m -->[/quote]

Søren, du er jo en skabsflasher. :)

Forresten, sikke da nogle lækre guitarer der er i denne tråd.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

69'er flash -ish

Indlæg af Stevi »

[quote="Morten M"]Lækkert. En guitar uden ridser og skrammer. Tillykke.[/quote]
Ja, det kan ske for selv den bedste:-D
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af Sasha »

[quote="Swampthing"]

Søren, du er jo en skabsflasher. :)

[/quote]

Arh, det holder sig nu vist inden for visse grænser. Havde jeg været dét, havde jeg vel minutiøst dokumenteret for alverden at se, hvert enkelt trin, min sorte guitar gik igennem, fra da billedet blev taget for nogle år siden - lige da jeg havde fået den - og så til, hvordan den i dag er langt tættere på den anden sorte guitar i denne tråd..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af GodSpeedDK »

Billede
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Sasha"][quote="Hybrid_Child"][quote="SustainerPlayer"]Cool. CBS headstocks er da for seje. :thumbup:[/quote]

Ja specielt når de vender på hovedet.[/quote]

Man er nødt til at have dem "both ways":

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... 7696401538</a><!-- m -->[/quote]

Det næste billede i linket er godt nok ufokuseret, det ser næsten ud som om Søren sider med en Pølle Lars guitar :s hock:
:lol:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 69'er flash -ish

Indlæg af Sasha »

Well...

Hvis vi nu absolut skal gå OT og diskutere ting, som ligger uden for, hvad der refereres til i denne tråd...

For det første er billedet jo taget på højdepunktet (Hmm... vel egentlig nærmere "lavpunktet" ) af en periode præget af stort alkoholmisbrug. Men når dét så er sagt, har jeg såmænd intet imod disse "små, tykke guitarer" - Ja, jeg har da ved snart sagt enhver given lejlighed prøvet adskillige eksemplarer af dem. Men jeg må bare erkende, at jeg KAN altså ikke få en lyd ud af dem, som jeg kan holde ud. Andre kan tilsyneladende sagtens. Denne Deluxe med sine mini-humbuckere, og så plugget i en forstærker med en decideret humbucker-kanal, var dog noget af det tætteste, jeg trods alt har hørt af vellyd fra dén kant...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

69'er flash -ish

Indlæg af Stevi »

Der skal krumspring af kaliber til for at presse brugbare lyde ud af sådan et bæst - mini-humbuckere er bare symptombehandling uden egentlig effekt:-)
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen