Effektloop og clean boost

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Effektloop og clean boost

Indlæg af Rasser »

Jeg er på jagt efter en clean boost med højt headroom til at løfte mit soloniveau. Jeg har en RC booster nu, men effektloopet på min amp overstyrer inputtet på den. Jeg har også en twinboost fra t-rex, som ikke overstyrer når den sidder i loopet, men jeg vil gerne bruge twinboostens to kanaler foran ampen, og jeg har ikke brug for to kanaler til solo.

Så jeg er på udkig efter en helt ren boostpedal, der har højt headroom. Den behøver ikke at have eq og alskens andre features, bare den ikke farver lyden alverden og ikke overstyrer, når den sidder i effektloopet. Hvad skal jeg se efter?

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Effektloop og clean boost

Indlæg af Førslev »

HVad med en Carlmartin Hydra boost eller en Keeley Katana boost. begge skulle være ganske glimrende.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Effektloop og clean boost

Indlæg af Sasha »

Jeg skal ikke gøre mig klog på div. boostere´s mængder af clean headroom. Jeg vil dog tro, at de færreste af slagsen er designet til at håndtere voldsomt meget større signaler end "på guitarniveau". Hvis jeg endelig skulle gå efter noget, ville jeg kigge efter én, som kørte på højere spænding end 9 volt.

Men hvor højt er niveauet da i dit loop, siden det giver problemer? Forsøger du at bruge din booster i et loop, som er sat til line-level? Hvilken forstærker er der tale om?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Effektloop og clean boost

Indlæg af Rasser »

Det drejer sig om en Egnater Tweaker 15 forstærker. Loopet har ingen justeringsmuligheder, så jeg har brug for en pedal der kan håndtere signalet. Det kan min twinboost, men jeg synes det er overkill at have to kanalers boost til solo, og jeg vil der udover gerne bruge den pedal foran forstærkeren.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Effektloop og clean boost

Indlæg af Stevi »

[quote="Rasser"]Det drejer sig om en Egnater Tweaker 15 forstærker. Loopet har ingen justeringsmuligheder, så jeg har brug for en pedal der kan håndtere signalet. Det kan min twinboost, men jeg synes det er overkill at have to kanalers boost til solo, og jeg vil der udover gerne bruge den pedal foran forstærkeren.[/quote]
Sælg RC-boosteren og køb en T-Rex mere?
See you in heaven if you make the list

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Effektloop og clean boost

Indlæg af strattitude »

Jeg har tidligere brugt en Boss GE7 EQ i loopet af min tidligere Koch Studiotone, det virker indtil udgangsrørene begynder at knække, så er der ikke mere at gi af..
Det virker kun når man stadig har clean headroom, er min erfaring.

Har også brugt en Hydraboost på en Vox nighttrain 50 i loopet, men den lader til at fungere bedre foran (på forstærkerens clean lyd selvfølgelig).

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Effektloop og clean boost

Indlæg af Rasser »

[quote="strattitude"]Jeg har tidligere brugt en Boss GE7 EQ i loopet af min tidligere Koch Studiotone, det virker indtil udgangsrørene begynder at knække, så er der ikke mere at gi af..
Det virker kun når man stadig har clean headroom, er min erfaring.

Har også brugt en Hydraboost på en Vox nighttrain 50 i loopet, men den lader til at fungere bedre foran (på forstærkerens clean lyd selvfølgelig).[/quote]

Det er bare ikke udgangstrinet, der overstyrer, men selve pedalens input. Det er altså signalet fra effektloopets send, der er for kraftigt til min pedal.

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Effektloop og clean boost

Indlæg af Smittefar »

Det lyder godt nok lidt specielt - men jeg har selv haft problemet med at signalet i min studiotones loop overstyrede inputtet på min TC SCF, så nu bruger jeg den før preampen.

Jeg bruger pt. en MXR/CAE boost/line driver som booster i effekt loopet - det giver ingen problemer med studiotonen. Det var måske værd at overveje.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Effektloop og clean boost

Indlæg af Sasha »

Eller også skulle man måske få kigget lidt på forstærkerens loop? Det lyder da ikke til, at niveauet her er særligt praksisorienteret. Det er muligt, at der kan justeres lidt på det. Men det er også muligt, at det ikke er så ligetil. Det kommer helt an på forstærkerens konstruktion.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen