Endelig Marshall JTM45.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Nicolai »

[quote="Pluto"][quote="Nicolai"]Er der det bare mig, der stadig ikke kan læse specifikt, hvilken Marshall, det er Alwan er blevet ejer af?[/quote]


Hans nye Marshall er en Park[/quote]

Javel, ja. Han endte måske med at købe den, der lød "forfærdeligt"?

Men Søren: når du så har to parker, er der jo ikke længere nogen undskyldning for ikke at gå med vovsen ;)

Jeg ved det... kunne bare ikke dy mig...
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Kuli »

[quote="Pluto"]Ja det lyder jo næsten lige så fedt som min ac 50er kan jeg høre. :D [/quote]
He he sikkert! Jeg troede egentligt du var mere til Vox AC30?

[quote="Sasha"]Jeg hører lemfældig omgang med sandheden... :-)[/quote]
Hmm jeg mener da din nye forstærker var en Park 75, hvor du havde sat et ensretterrør på i stedet for diode-ensretterne og så sat EL34 rør i udgangen i stedet for KT88? Rent kredsløbsmæssigt giver det vel bare ensretterrøret til forskel? Eller havde du lavet flere små tricks? Men stadig har du ret i et lyden jo derfor ikke behøver at være nogenlunde den samme, det kan vel kun komme an på en test...

[quote="Kuli"]Du har vist gang i lidt citat-fuckup... Det er ikke Rasmus der har skrevet det sidste :-D[/quote]
He he du har vist ret, Kuli eller øh Stevi... :D :D

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Pluto »

Til det jeg spiller idag er ac 30eren absolut fedest ,men 50eren er da fed på sin måde.Men hvis vi skulle spille Thin Lizzy igen så er 50eren helt sikkert fedest ,men jeg
har dog stadig min gamle Marshall endnu, som jo hører sig til den stil.50eren er sådan en mellemting mellem Marshall og Ac 30 ,men stadig helt sin egen.
Jeg gad endelig godt høre din Jtm 45 på et tidspunkt.Så vidt jeg er orienteret spillede Gary Moore vist på sådan en i hans "blues" karriere
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

[quote="Kuli"]

[quote="Sasha"]Jeg hører lemfældig omgang med sandheden... :-)[/quote]
Hmm jeg mener da din nye forstærker var en Park 75, hvor du havde sat et ensretterrør på i stedet for diode-ensretterne og så sat EL34 rør i udgangen i stedet for KT88? Rent kredsløbsmæssigt giver det vel bare ensretterrøret til forskel? Eller havde du lavet flere små tricks? Men stadig har du ret i et lyden jo derfor ikke behøver at være nogenlunde den samme, det kan vel kun komme an på en test...
[/quote]

I forbindelse med ombygningen (!!!) af denne forstærker testede MacG og jeg forskellige udgangsrør i Marshalls. Og i og med, at jeg hverken spiller country eller "Doktor Død", kommer der aldrig til at sidde andet end EL34´ere i mine Marshalls - det er efter min opfattelse det eneste rør, som giver dén lyd, som JEG ihvertfald forbinder med Marshalls. Det er som om, at forvrængningen som typisk heller ikke er så "touch responsive" i de andre rør ligesom "tager ved" for højt oppe i frekvensområdet. Denne her helt karakteristiske måde, hvorpå et EL34 skruer ned for diskanten og op for mellemtonen, når det forvrænger, er efter min mening en helt essentiel del af den klassiske Marshall-lyd. Så det er dem, jeg kører med... :-)

Og nej ingen af mine Marshall eller Parks har et standard "lead" kredsløb, men derimod en mellemting mellem "lead" og "bass/JTM45". Og så lige et par punkter, som ikke har sin lige hos Marshall... :-) Så alt i alt er min "nye" (hun fyldte 40 i juni) Park et skønt sammensurium af forskellige Marshall-typiske (+det løse) detaljer fra forskellige perioder. Men Marshall har aldrig selv produceret denne kombination...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="Kuli"]

[quote="Sasha"]Jeg hører lemfældig omgang med sandheden... :-)[/quote]
Hmm jeg mener da din nye forstærker var en Park 75, hvor du havde sat et ensretterrør på i stedet for diode-ensretterne og så sat EL34 rør i udgangen i stedet for KT88? Rent kredsløbsmæssigt giver det vel bare ensretterrøret til forskel? Eller havde du lavet flere små tricks? Men stadig har du ret i et lyden jo derfor ikke behøver at være nogenlunde den samme, det kan vel kun komme an på en test...
[/quote]

I forbindelse med ombygningen (!!!) af denne forstærker testede MacG og jeg forskellige udgangsrør i Marshalls. Og i og med, at jeg hverken spiller country eller "Doktor Død", kommer der aldrig til at sidde andet end EL34´ere i mine Marshalls - det er efter min opfattelse det eneste rør, som giver dén lyd, som JEG ihvertfald forbinder med Marshalls. Det er som om, at forvrængningen som typisk heller ikke er så "touch responsive" i de andre rør ligesom "tager ved" for højt oppe i frekvensområdet. Denne her helt karakteristiske måde, hvorpå et EL34 skruer ned for diskanten og op for mellemtonen, når det forvrænger, er efter min mening en helt essentiel del af den klassiske Marshall-lyd. Så det er dem, jeg kører med... :-)

Og nej ingen af mine Marshall eller Parks har et standard "lead" kredsløb, men derimod en mellemting mellem "lead" og "bass/JTM45". Og så lige et par punkter, som ikke har sin lige hos Marshall... :-) Så alt i alt er min "nye" (hun fyldte 40 i juni) Park et skønt sammensurium af forskellige Marshall-typiske (+det løse) detaljer fra forskellige perioder. Men Marshall har aldrig selv produceret denne kombination...[/quote]

Måske er det fordi Kuli er Les Paul-mand ? Har har masser af mellemtone og afrullet top indbygget i sin guitar. Os Stratomaner har brug for lidt mere EL34 mellemtone og mindre top for at få den tykke lyd. Det var tankevækkende, at den bedste lyd jeg fik ud af den af Sasha kraftigt ombyggede JTM45 RI med KT66 jeg havde til test, var med min til lejligheden hastigt sammenklampede 1 humbucker Strat, selvom det også kom til at lyde fint med en almindelig Strat, men først efter nogen skruen på knapperne.

Jeg må dog sige at Kuli´s ´66 JTM45/100 med KT66´ere havde en klang jeg stadig hjemsøges af i mine drømme...

I øvrigt, Kuli: Tillykke med at du endeligt fandt din JTM45. Du har jo søgt længe.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

Nu endte netop dén reissue-JTM45 også med at få "sænket undervognen" yderligere, efter at du havde prøvet den.

Til gengæld må min sidste anskaffelse jo siges at være den diametrale modsætning til en diode-ensrettet Marshall med 550-600 volt på et sæt KT66´ere. Nu har den ovennævnte JTM45-100 ikke brændt sig helt så fast i min hukommelse, som den åbenbart har i MacG´s. Men andre Marshalls, jeg har prøvet, som var skåret efter en lignende opskrift har ikke lige været "dét" for mig. Jeg er sgu´ nok i bund og grund bare ikke rigtigt til det dér plexi-pjat og synes, at det er temmelig overvurderet... :-)

Men det er da helt klart, at forskellige forstærkere fungerer bedst med forskellige guitarer! Jeg vil dog sige, at efter at have rodet med snesevis af gamle Marshalls gennem efterhånden nogle år, så var det i forbindelse med denne forstærker at jeg første gang nogensinde har sagt til ejermanden - efter at have arbejdet på en forstærker - at "hvis du nogensinde vil sælge den, så ring lige til mig først"
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Kuli »

[quote="MacG"]Måske er det fordi Kuli er Les Paul-mand ? Har har masser af mellemtone og afrullet top indbygget i sin guitar. [/quote]
Det har helt sikkert ret vedr. guitar! En anden ting som også spiller ind, er vores valg af højtalere. Jeg mener Søren spiller med celestion G12H 55hz bass-enheder hvor jeg spiller med G12M 75hz lead-enheder. Dette giver også en stor forskel. Iøvrigt spiller jeg slet ikke kun med KT66-rør, den forstærker jeg har mest med ude at spille, er nok min '68 superlead med EL34 rør.

[quote="MacG"]I øvrigt, Kuli: Tillykke med at du endeligt fandt din JTM45. Du har jo søgt længe.[/quote]
Tak skal du have! Ja jeg har søgt længe, men det er ikke fordi de er svære at få fat på, der er tit nogle til salg på ebay - problemet er at finde en der er til at betale for almindelige fattige musikere. Men du må da komme og låne eller prøve den en dag, hvis du alligevel er i nærheden.

[quote="Pluto"]Til det jeg spiller idag er ac 30eren absolut fedest ,men 50eren er da fed på sin måde.Men hvis vi skulle spille Thin Lizzy igen så er 50eren helt sikkert fedest ,men jeg
har dog stadig min gamle Marshall endnu, som jo hører sig til den stil.50eren er sådan en mellemting mellem Marshall og Ac 30 ,men stadig helt sin egen.
Jeg gad endelig godt høre din Jtm 45 på et tidspunkt.Så vidt jeg er orienteret spillede Gary Moore vist på sådan en i hans "blues" karriere[/quote]
Klaus, du er selvfølgelig også altid velkommen, enten til at komme og prøve eller låne. Sådan en Vox AC50, den minder måske i virkligheden mest om en Selmer treble 'n' bass MKII? Har de ikke samme kontroller og inputs og måske endda udstyret med samme rør-besætning (1 x GZ34, 2 x EL34, 3 x ECC83)?

[quote="Sasha"]Og nej ingen af mine Marshall eller Parks har et standard "lead" kredsløb, men derimod en mellemting mellem "lead" og "bass/JTM45". Og så lige et par punkter, som ikke har sin lige hos Marshall... :-) Så alt i alt er min "nye" (hun fyldte 40 i juni) Park et skønt sammensurium af forskellige Marshall-typiske (+det løse) detaljer fra forskellige perioder. Men Marshall har aldrig selv produceret denne kombination...[/quote] Ja så er forskellen fra min 1987'er er selvfølgelig større end jeg først antog.. Under alle omstændigheder lyder den ihvertfald til at være et nærmere bekendtskab værd, så det må vi jo se om vi finder ud af engang!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

[quote="Kuli"]

[quote="Pluto"]Til det jeg spiller idag er ac 30eren absolut fedest ,men 50eren er da fed på sin måde.Men hvis vi skulle spille Thin Lizzy igen så er 50eren helt sikkert fedest ,men jeg
har dog stadig min gamle Marshall endnu, som jo hører sig til den stil.50eren er sådan en mellemting mellem Marshall og Ac 30 ,men stadig helt sin egen.
Jeg gad endelig godt høre din Jtm 45 på et tidspunkt.Så vidt jeg er orienteret spillede Gary Moore vist på sådan en i hans "blues" karriere[/quote]
Klaus, du er selvfølgelig også altid velkommen, enten til at komme og prøve eller låne. Sådan en Vox AC50, den minder måske i virkligheden mest om en Selmer treble 'n' bass MKII? Har de ikke samme kontroller og inputs og måske endda udstyret med samme rør-besætning (1 x GZ34, 2 x EL34, 3 x ECC83)?

[/quote]

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over eventuelle klanglige paralleller mellem de to forstærkere. Men rent kredsløbsmæssigt er de nu så langt fra hinanden, at sådan en sammenligning ville svare til at påstå, at f.eks. en Hiwatt og en Marshall lyder ens, eller at "alle Marshalls med EL34´ere og tre ECC83´ere lyder ens". Og det kan vi vel nok enes om, at de ikke gør? :-)

F.eks. har en AC50 typisk (af de 4-5 stykker, jeg har haft næsen i igennem det sidste års tid, har ikke to været ens! ) en ret unik fasesplitter, som er en integreret del af lyden. I sin opbygning minder dette fasesplitter-trin mest om noget, man ville finde i en tweed-Fender, og som ihvertfald ikke bidrager til et højt "clean headroom". Men der er også mange andre forskelle. F.eks. har en AC50 ingen modkobling. Og så kører den i sådan en sjov mellemting mellem fixed- og katode-bias. Så der er mere end et manglende GZ34-rør i AC50´eren, som adskiller den fra en Selmer... :-)

I øvrigt er en AC50 jo også født med et ECC82-indsgangsrør. Sikkert et forsøg på at få den til at spille så rent som muligt, når Beatles brugte den til bas ved siden af guitaristernes AC30´ere. Men jeg er ret sikker på, at de fleste ville foretrække den med et ECC83 i indgangen til guitarbrug. Og dette er ét af de tilfælde, hvor det godt kan lade sig gøre at skifte rørtype uden problemer, hvilket absolut ikke altid er en selvfølge...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Kuli »

[quote="Sasha"]
Jeg skal ikke gøre mig til dommer over eventuelle klanglige paralleller mellem de to forstærkere. Men rent kredsløbsmæssigt er de nu så langt fra hinanden, at sådan en sammenligning ville svare til at påstå, at f.eks. en Hiwatt og en Marshall lyder ens, eller at "alle Marshalls med EL34´ere og tre ECC83´ere lyder ens". Og det kan vi vel nok enes om, at de ikke gør? :-)

F.eks. har en AC50 typisk (af de 4-5 stykker, jeg har haft næsen i igennem det sidste års tid, har ikke to været ens! ) en ret unik fasesplitter, som er en integreret del af lyden. I sin opbygning minder dette fasesplitter-trin mest om noget, man ville finde i en tweed-Fender, og som ihvertfald ikke bidrager til et højt "clean headroom". Men der er også mange andre forskelle. F.eks. har en AC50 ingen modkobling. Og så kører den i sådan en sjov mellemting mellem fixed- og katode-bias. Så der er mere end et manglende GZ34-rør i AC50´eren, som adskiller den fra en Selmer... :-)

I øvrigt er en AC50 jo også født med et ECC82-indsgangsrør. Sikkert et forsøg på at få den til at spille så rent som muligt, når Beatles brugte den til bas ved siden af guitaristernes AC30´ere. Men jeg er ret sikker på, at de fleste ville foretrække den med et ECC83 i indgangen til guitarbrug. Og dette er ét af de tilfælde, hvor det godt kan lade sig gøre at skifte rørtype uden problemer, hvilket absolut ikke altid er en selvfølge...[/quote]
Super, det var også bare et rent gæt - folk siger jo bare tit at en Selmer treble 'n' bass lyder som en mellemting imellem en AC30 og en Marshall JTM45 og det er jo også Klaus's beskrivelse af AC50'eren. Jeg troede da egentligt at en AC50'er kørte med ensretter-rør, men som sagt er min Vox-viden ret sparsom - dog vil jeg tilføje at de billeder jeg har set af gamle AC30'er, her har Vox og Selmer tit brugt samme slags komponenter, wima og 'mustard' 'caps' og de samme slags modstande (som min erfaring med Selmer er de meget tit langt fra specifikationerne og skal skiftes, her undrer det mig at lige præcis disse modstande stadig kører i de gamle ac30'er? Hvor mange af disse mon egentligt kører og siger som de skal?)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

Jeg er heller ikke så stiv i dét med Vox-årstal. Men det må være ret tidligt, at Vox dropper ensretterrøret fra AC50´eren - det er ihvertfald før ´65. Og jeg har personligt aldrig haft andet en diode-ensrettede AC50´ere på mit bord.

Og jeg kan da kun sige, at jeg har skiftet min del af modstande i gamle Vox-forstærkere. Men det er jo tit nogle få "nøgle-positioner", som altid sejler i værdi - anodemodstandene på fasesplitteren, katodemodstandene på katodefølgerne og så i AC50´s tilfælde de to 470K spændingsdeler-modstande, som sidder mellem den éne halvdels anode, den anden halvdels input og stel. Men selvfølgelig tjekker man jo lige dem allesammen. En sikker vinder er også anodemodstanden, hvis folk har været ved at eksperimentere med at proppe f.eks. et ECC81 i en sokkel, som er beregnet til ECC83... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Pluto »

Jeg er ikke klar over om den siger lidt som Selmer eller andre.Men den er mere mellemtonet end ac 30eren og mindre end Marshall(MIN Anyway)Og jeg
tror faktisk jeg vil give Alwan ret i at den ikke har helt vild meget head room(clean).Om det er fordi vi har smidt ecc 83 preamp rør i istedet for ecc82 ved jeg ikke.
Så vidt jeg husker sad der allerede ecc 83 i da jeg fik den.Men den spiller nærmest ligeså højt som min slper ,men brækker sig bare lidt mere.
Det kunne være sjovt at sammenligne ac 50 med jtm45.Jeg er ikke helt klar over hvor meget eller lidt superlead lyd der er i sådan en svend.
Sorte strater lyder bare bedst..

Fredmarantz
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Fredmarantz »

Ja - jeg måtte tilmelde mig dette forum, da jeg tilfældigvis læste, at der dels var havnet en JTM45 hos Kuli (mange gange tillykke!!!) - og ikke mindst fordi der var havnet en Park 75 hos Sasha (også tillykke her!!) - jeg måtte simpelthen give mit besyv med omkring Park 75. Jeg er selv den heldige indehaver af en Park 75 med tilhørende 4x12 (Celestions) slant kabinet med blåt frontstof (blue basketweave) - og jeg kan godt forstå, at der hersker noget mojo omkring disse forstærkere - både den ene og den anden slags.
Sasha havde for måneder tilbage fingrene i min Park 75 med henblik på "det kyndige blik" og "originalisering" med et par mindre tilføjelser (nye PSU-lytter + skærmgittermodstande).
Som det måske er enkelte bekendt, så er jeg ikke udpræget vild med den ellers klassiske nasale overdrive - ikke at jeg ikke synes den er fed, men jeg spiller så meget forskelligt, at den ikke altid passer lige godt i lydbilledet. Desuden skal man presse en Park 75 (og andre tilsvarende) temmelig højt op i lydtryk før fænomenet optræder sådan for alvor.(bruger ikke hotplates osv) - Min Park 75 er diodeensrettet og hermed ingen GZ34'er. Jeg har tidligere forstået at Sasha's Park 75'er havde en 5V tapning fra trafoen, som ikke normalt sidder i en Park 75, men snarere vidner om at denne trafo er en leftover part fra en tidligere tid hos Marshall - ikke dårligt.
Jeg har indtil videre valgt at der skal sidde KT88'ere, som den efter al sandsynlighed er født med, som udgangsrør og ellers en blandet landhandel af NOS Pre's. (Philips og Co.)
Forstærkeren, som jeg har, optræder flot og særdeles magtfuld og som Sasha vist engang har udtrykt det, "mere stiv i bunden" end m. EL34. Dette kan jeg bekræfte. Forstærkeren er efter min mening sindssygt vellydende i de fleste stilarter jeg kommer omkring - ikke mindst Country (yeeehaaaww!!), hvor ellers Fender-amps er "the name of the game" - meget stor tonal komplexitet og integregritet - det hele hænger simpelthen så flot sammen - :-)
Der er vist ikke så mange af disse Parks i omløb (Ja- og for den sags skyld JTM45' ere orig.) -
Hvis jeg koblede den om t. EL34 engang ville jeg sikkert opleve den dér mellemtonesnas, som EL34 er kendt for - og det kan da være, at jeg vil prøve dette på et tidspunkt, men lige nu er KT88 king. Da jeg spiller rimelig "percussivt" (Nej - ikke ligesom Bo Diddley :-) ) virker det ekstra godt at bunden er ret stiv - det cutter rigtig godt ind i bandsammenhæng.

Slut herfra med et tillykke til jer begge igen - disse tingester er sikkert havnet de helt rigtige steder!!


Vh
Freddy

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

Det er nu Kuli, som har fået en JTM45... :-)

But thanks a lot, anyway!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Fredmarantz
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Fredmarantz »

Ooppppss!

Er nu rettet! - Tak!

Vh
Freddy

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

Er det så nu, at jeg - for at være "rigtig flink" - skal indføje, at jeg skam naturligvis også fik de originale, og absolut stadig velkørende GEC KT88´ere med til min..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

[quote="Kuli"]
Tak skal du have! Ja jeg har søgt længe, men det er ikke fordi de er svære at få fat på, der er tit nogle til salg på ebay - problemet er at finde en der er til at betale for almindelige fattige musikere.[/quote]

Nej, det er jo ikke nødvendigvis gratis - dén slags gammelt skrammel... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Kuli »

[quote="Pluto"]Det kunne være sjovt at sammenligne ac 50 med jtm45.Jeg er ikke helt klar over hvor meget eller lidt superlead lyd der er i sådan en svend.[/quote]
Som sagt, det finder vi da bare ud af engang.
Vedr. superlead, så er der helt sikkert stor forskel fra min fra '68 og din fra '78, jeg har selv haft en del Marshalls fra 70'erne og nogle lød rigtigt godt og andre knap så godt, faktisk jo ældre jo bedre og jeg vil helt sikkert sige at jtm45'en lyder mere som min '68'er end den lyder som dem jeg havde fra 70'erne. Mere varme og dynamik, men helt sikkert så er der mere gain i superlead'en end der er i jtm'en. Men de lyder fantastisk begge 2!

[quote="Fredmarantz"]Slut herfra med et tillykke til jer begge igen - disse tingester er sikkert havnet de helt rigtige steder!![/quote]
Tak skal du have! Efter min mening er der sgu ikke noget som de gamle forstærkere som Marshall byggede!

[quote="Sasha"]Er det så nu, at jeg - for at være "rigtig flink" - skal indføje, at jeg skam naturligvis også fik de originale, og absolut stadig velkørende GEC KT88´ere med til min..?[/quote]
He he når du nu alligevel er mere til EL34, ka vi da lave en byttehandel med et par Mullard EL34...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

[quote="Kuli"][quote="Pluto"]Det kunne være sjovt at sammenligne ac 50 med jtm45.Jeg er ikke helt klar over hvor meget eller lidt superlead lyd der er i sådan en svend.[/quote]
Som sagt, det finder vi da bare ud af engang.
Vedr. superlead, så er der helt sikkert stor forskel fra min fra '68 og din fra '78, jeg har selv haft en del Marshalls fra 70'erne og nogle lød rigtigt godt og andre knap så godt, faktisk jo ældre jo bedre og jeg vil helt sikkert sige at jtm45'en lyder mere som min '68'er end den lyder som dem jeg havde fra 70'erne. Mere varme og dynamik, men helt sikkert så er der mere gain i superlead'en end der er i jtm'en. Men de lyder fantastisk begge 2!

[/quote]

Nu kan jeg så afsløre, at Plutos Superlead "lyder ældre", end den egentlig er... :-) Og nej, det skyldes ikke små, grønne marsmænd eller lignende... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Kuli »

[quote="Sasha"]Nu kan jeg så afsløre, at Plutos Superlead "lyder ældre", end den egentlig er... :-) Og nej, det skyldes ikke små, grønne marsmænd eller lignende... :-)[/quote]
Nå ja, du havde jo haft fingrene i den. Når det ikke er små grønne marsmænd, så skyldes det måske små sennepsgule? Eller lytter med 'ældre' værdier?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen