Endelig Marshall JTM45.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Kuli »

Hej folks.

Vil lige flashe min drømme-amp som jeg endelig har fået fingrene i og sat i stand. Jeg købte den af en englænder som havde haft den i sit studie fra engang i 90'erne - dengang sendte han den til Marshall for at få den fixet, hvilket resulterede i at de havde sat en reissue-mains transformer i, samt 'Marshall' preamp rør og Sovtek 5881 'rør i udgangen. Jeg gad ikke engang høre den med denne konfiguration, men skyndte mig at bestille en drake 1202-55-klon fra Merren Audio i USA (http://www.merrenaudio.com/marshall_transformers). Jeg satte også nogle Mullard preamp rør i og et par GEC KT66. Logoet var også ødelagt, så her købte jeg et fra Music Ground i England:
Billede
Billede
Billede
Billede

Oven på min gamle Selmer Twin Selectortone 30
Billede

En JTM45 skulle jo lyder rigtigt godt sammen med nogle gamle Celestion Alnico enheder (ala de blå enheder i en Vox AC30), derfor blev Selmeren lige brugt som kabinet:
Billede
og ganske rigtigt, det lyder da meget godt :D :D

Inden i:
Billede
Billede

Også lige et flash sammen med min Gibson Goldtop Deluxe:
Billede

For at få råd til den, måtte jeg desværre skille mig af med nogle andre amps og enheder, men den er nu alle pengene værd!

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Jackie van Hippie »

Tillykke med den, der er ikke noget som at få fat i drømme gearet :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Lidt lydflash ville da være på sin plads! :)

Og hvad er det i bunden af kabinettet?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Morten_Lyse »

Niceness..!

Hvor gammel er sådan en fætter..?

Mvh;
Morten Lyse

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Rasmus »

JUBIII! :D :clap:

Så er det slut med at G.A.S'se...

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Kaptajn Kropp"]Og hvad er det i bunden af kabinettet?[/quote]

"Oven på min gamle Selmer Twin Selectortone 30" ;)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Aah smart, jeg troede bare Selmer'ern var et kabinet :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

Jamen, tillykke med den. Så vidt jeg kan se, har den to helt ens kanaler? (hvilket vel rent teknisk gør den til en PA-model) Vil du beholde den sådan?

Hvis du så vil prøve "verdens bedste Marshall" (omend næppe den dyreste), må du jo kigge forbi (Ja, det endte jo med, at jeg købte den)... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Sasha"]Jamen, tillykke med den.

Hvis du så vil prøve "verdens bedste Marshall" (omend næppe den dyreste), må du jo kigge forbi (Ja, det endte jo med, at jeg købte den)... :-)[/quote]


Explain..??

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"]Jamen, tillykke med den.

Hvis du så vil prøve "verdens bedste Marshall" (omend næppe den dyreste), må du jo kigge forbi (Ja, det endte jo med, at jeg købte den)... :-)[/quote]

Jeg er med Lyse her! Du ka' sgu ikke være bekendt at komme med sådan én og så ikke indvie os yderligere ;)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

Well, jeg startede med at skulle forsøge at redde en Park 75, som vitterligt lød ad helvede til, for den daværende ejer, og endte med at købe en forstærker, som kurerede en ellers nok så vedholdende trang efter at eje en JTM-45 eller måske nærmere en JTM-50.

Men et flash siger jo ikke meget om, hvordan den lyder...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Kuli »

Tak ska I have!

Nej, jeg har virkeligt haft lyst til en original længe, har da også ejet en reissue som jeg byggede om, men den blev aldrig rigtigt fed og gik så i gang med at bygge en fra bunden af (som jeg ikke er færdig med endnu, selvom jeg har alle stumperne liggende), så fik jeg mulighed for at købe denne. Sælgeren gav mig mulighed for at skaffe pengene i løbet af en måned og så måtte jeg igang med at sælge noget af mit andet gear.
Den er fra ca. 1965-66. Jeg skal nok skåne jeg for at lave en optagelse med den hvor jeg selv spiller...

[quote="Rasmus"]Så er det slut med at G.A.S'se...[/quote] He he helt slut bliver man vel aldrig, nu mangler jeg jo en JTM50...
[quote="Sasha"]Jamen, tillykke med den. Så vidt jeg kan se, har den to helt ens kanaler? (hvilket vel rent teknisk gør den til en PA-model) Vil du beholde den sådan?[/quote] Ja det er en PA-model og foreløbigt bliver den ved med at være det. Jeg bruger altid kun en kanal alligevel når jeg spiller Marshall.

[quote="Rasmus"]Hvis du så vil prøve "verdens bedste Marshall" (omend næppe den dyreste), må du jo kigge forbi (Ja, det endte jo med, at jeg købte den)... :-)[/quote]He he super, tillykke med den så også! Ja jeg må jo nok hellere kigge forbi og prøve den engang, men om den virkelig er den bedste for mig, som den er for dig, er jo ikke sikkert.. Jeg har selv en Marshall 1987 fra 1969, som jo er meget lig din Park bortset fra ensretter-røret, og det er faktisk den af mine Marshalls jeg holder mindst af.. Det skal dog lige siges at det er en rigtigt rigtigt fed forstærker, bare ikke verdens bedste Marshall :D

Vedr. Selmeren, så ligner det måske lidt en 'Morfar' forstærker men der skal I ikke tage fejl! Historien lyder at grunden til Vox tilføjede deres treble-boost til deres AC30 model, var et forsøg på at få den til at lyde ligesom en Selmer Twin Selectortone. Min er fra 1961 og den tidligere ejer (også en englænder) fortalte at han engang i starten af 60'erne lånte den ud til Hank Marvin engang de varmede op for Cliff og Shadows. Hank's egen Vox AC30 var brændt sammen og så lånede han denne. Om det passer er jo ikke til at vide, men historien er da meget god!
Den er udstyret med 2 x GEC KT88 og et GZ34 ensretterrør. Den har 2 kanaler som hver især går gennem en hammond fjeder-rumklang. Den ene kanal har også tremolo og nogle fast-indstillede EQ-knapper. Den var oprindeligt udstyret med 2 x alnico Goodmans enheder, men de er i en lidt sørgelig stand, så jeg besluttede at sætte de 2 celestion i istedet for. Det er helt klart langt den bedste Selmer jeg nogensinde har ejet og jeg har haft både Treble 'n' bass (MKI, MKII og MKIV) og en Zodiac 50 MKI. Den har den fedeste sustain jeg nogensinde har prøvet fra en forstærker og den skal da helt klart med når vi ska ud og spille næste gang - så kommer JTM45'eren også med som backup... Eller måske bliver det omvendt...

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af MacG »

[quote="Kuli"]Tak ska I have!

Nej, jeg har virkeligt haft lyst til en original længe, har da også ejet en reissue som jeg byggede om, men den blev aldrig rigtigt fed og gik så i gang med at bygge en fra bunden af (som jeg ikke er færdig med endnu, selvom jeg har alle stumperne liggende), så fik jeg mulighed for at købe denne. Sælgeren gav mig mulighed for at skaffe pengene i løbet af en måned og så måtte jeg igang med at sælge noget af mit andet gear.
Den er fra ca. 1965-66. Jeg skal nok skåne jeg for at lave en optagelse med den hvor jeg selv spiller...

[quote="Rasmus"]Så er det slut med at G.A.S'se...[/quote] He he helt slut bliver man vel aldrig, nu mangler jeg jo en JTM50...
[quote="Sasha"]Jamen, tillykke med den. Så vidt jeg kan se, har den to helt ens kanaler? (hvilket vel rent teknisk gør den til en PA-model) Vil du beholde den sådan?[/quote] Ja det er en PA-model og foreløbigt bliver den ved med at være det. Jeg bruger altid kun en kanal alligevel når jeg spiller Marshall.

[quote="Rasmus"]Hvis du så vil prøve "verdens bedste Marshall" (omend næppe den dyreste), må du jo kigge forbi (Ja, det endte jo med, at jeg købte den)... :-)[/quote]He he super, tillykke med den så også! Ja jeg må jo nok hellere kigge forbi og prøve den engang, men om den virkelig er den bedste for mig, som den er for dig, er jo ikke sikkert.. Jeg har selv en Marshall 1987 fra 1969, som jo er meget lig din Park bortset fra ensretter-røret, og det er faktisk den af mine Marshalls jeg holder mindst af.. Det skal dog lige siges at det er en rigtigt rigtigt fed forstærker, bare ikke verdens bedste Marshall :D

Vedr. Selmeren, så ligner det måske lidt en 'Morfar' forstærker men der skal I ikke tage fejl! Historien lyder at grunden til Vox tilføjede deres treble-boost til deres AC30 model, var et forsøg på at få den til at lyde ligesom en Selmer Twin Selectortone. Min er fra 1961 og den tidligere ejer (også en englænder) fortalte at han engang i starten af 60'erne lånte den ud til Hank Marvin engang de varmede op for Cliff og Shadows. Hank's egen Vox AC30 var brændt sammen og så lånede han denne. Om det passer er jo ikke til at vide, men historien er da meget god!
Den er udstyret med 2 x GEC KT88 og et GZ34 ensretterrør. Den har 2 kanaler som hver især går gennem en hammond fjeder-rumklang. Den ene kanal har også tremolo og nogle fast-indstillede EQ-knapper. Den var oprindeligt udstyret med 2 x alnico Goodmans enheder, men de er i en lidt sørgelig stand, så jeg besluttede at sætte de 2 celestion i istedet for. Det er helt klart langt den bedste Selmer jeg nogensinde har ejet og jeg har haft både Treble 'n' bass (MKI, MKII og MKIV) og en Zodiac 50 MKI. Den har den fedeste sustain jeg nogensinde har prøvet fra en forstærker og den skal da helt klart med når vi ska ud og spille næste gang - så kommer JTM45'eren også med som backup... Eller måske bliver det omvendt...[/quote]

Hmm: Spændende. Måske er der basis for en shootout på neutral grund i Fredericia...? Den ene kondensator i bright kanalen gør nu en pæn forskel, men det her er også en PA-model, og den lyder da meget godt:

[youtube]V8kfI8H-XOg[/youtube]

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Pluto »

Ja det lyder jo næsten lige så fedt som min ac 50er kan jeg høre. :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

[quote="Kuli"] Jeg har selv en Marshall 1987 fra 1969, som jo er meget lig din Park bortset fra ensretter-røret[/quote]

Jeg hører lemfældig omgang med sandheden... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Stevi »

[quote="Kuli"]Tak ska I have!

Nej, jeg har virkeligt haft lyst til en original længe, har da også ejet en reissue som jeg byggede om, men den blev aldrig rigtigt fed og gik så i gang med at bygge en fra bunden af (som jeg ikke er færdig med endnu, selvom jeg har alle stumperne liggende), så fik jeg mulighed for at købe denne. Sælgeren gav mig mulighed for at skaffe pengene i løbet af en måned og så måtte jeg igang med at sælge noget af mit andet gear.
Den er fra ca. 1965-66. Jeg skal nok skåne jeg for at lave en optagelse med den hvor jeg selv spiller...

[quote="Rasmus"]Så er det slut med at G.A.S'se...[/quote] He he helt slut bliver man vel aldrig, nu mangler jeg jo en JTM50...
[quote="Sasha"]Jamen, tillykke med den. Så vidt jeg kan se, har den to helt ens kanaler? (hvilket vel rent teknisk gør den til en PA-model) Vil du beholde den sådan?[/quote] Ja det er en PA-model og foreløbigt bliver den ved med at være det. Jeg bruger altid kun en kanal alligevel når jeg spiller Marshall.

[quote="Rasmus"]Hvis du så vil prøve "verdens bedste Marshall" (omend næppe den dyreste), må du jo kigge forbi (Ja, det endte jo med, at jeg købte den)... :-)[/quote]He he super, tillykke med den så også! Ja jeg må jo nok hellere kigge forbi og prøve den engang, men om den virkelig er den bedste for mig, som den er for dig, er jo ikke sikkert.. Jeg har selv en Marshall 1987 fra 1969, som jo er meget lig din Park bortset fra ensretter-røret, og det er faktisk den af mine Marshalls jeg holder mindst af.. Det skal dog lige siges at det er en rigtigt rigtigt fed forstærker, bare ikke verdens bedste Marshall :D
[/quote]

Du har vist gang i lidt citat-fuckup... Det er ikke Rasmus der har skrevet det sidste :-D
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"][q
Hmm: Spændende. Måske er der basis for en shootout på neutral grund i Fredericia...? [/quote]

Jamen, jeg er altid frisk og veloplagt til at sparke dæk på aldrende Marshalls... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Swampthing »

Uuuuuha, der er altid noget dragende ved en Marshall . . . . .

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Nicolai »

Er der det bare mig, der stadig ikke kan læse specifikt, hvilken Marshall, det er Alwan er blevet ejer af?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endelig Marshall JTM45.

Indlæg af Pluto »

[quote="Nicolai"]Er der det bare mig, der stadig ikke kan læse specifikt, hvilken Marshall, det er Alwan er blevet ejer af?[/quote]


Hans nye Marshall er en Park
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen