Noget om sort antræk, spiraler, kvinders velvilje o.l.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Noget om sort antræk, spiraler, kvinders velvilje o.l.

Indlæg af Sasha »

Julen nærmer sig. Og jeg er efterhånden ved at nå dertil, hvor jeg sådan nærmest er nødt til at opfinde ønsker til lejligheden, idet min kære kone ville blive noget så skuffet, hvis ikke hun fik lov til at glæde "drengen" - selvfølgelig ved, at der ligger ét eller andet guitarrelateret under træet. Så jeg har tænkt mig, at der i år skal en krølleledning på ønskesedlen.

Nu har jeg allerede sådan en rød Bullet-fætter, som egentlig fungerer meget godt, omend det er lidt tungt. Men jeg ER jo sådan en vintage-freak. Så jeg er sgu´ nok nødt til også at have mig et sort et til, når jeg skal danse moderne og ikke gå så højt op i de sidste procents vellyd, som man næppe får gennem en krølleledning. Nu ville det jo så være nemt bare at ønske sig sådan et Bullet-kabel i sort. Men i min søgen rundt efter dette, faldt jeg over Lava´s bud på samme sag, som vel er det eneste reelle alternativ, der sådan lige er til at opstøve på disse breddegrader?

Er der nogen, som har prøvet sidstnævnte? Måske ligefrem i en direkte sammenligning med Bullet? Er der en grund - måske endda en god grund - til at Lava koster det dobbelte?

Umiddelbart virker Lava-kablet tyndere (og dermed lettere). Det er heller ikke helt så langt - ikke at dét betyder det store i denne sammenhæng. Men er der rent lydmæssige forskelle, som retfærdiggør den højere pris?

Stem i af karsken bælg, hvis I har erfaringer med disse stykker "Den eneste grund til at bruge dem er, at de ser godt ud -grej"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noget om sort antræk, spiraler, kvinders velvilje o.l.

Indlæg af IkkeMig »

Jeg kender ikke Bullet-kablerne, men jeg har et Lava-kabel og et billigere spiral-kabel, som er købt ved GMF. Lava-kablet er langt mere behageligt. Det vejer en del mindre og kan strækkes mere ud. Jeg synes, det er meget behageligt at bruge, selv om jeg nu synes at et lige kabel er noget nemmere at have med at gøre. Men det virker i hvert fald ikke specielt tungt.

Jeg har aldrig sammenlignet det lydmæssigt med de andre, men omvendt har jeg aldrig bemærket, at det skulle gøre onde ting ved min lyd, så decideret dårligt er det vel ikke :lol:

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Noget om sort antræk, spiraler, kvinders velvilje o.l.

Indlæg af kraen »

Nu vil jeg ikke lige komme med en teknisk forklaring, og jeg skal da også hurtigt sige, at jeg ikke har prøvet Lava kabler.

Men det jeg hører rundt omkring fra folk, der har testet og testet, er, at Lava kabler bare lyder rigtig godt.
Generelt hører jeg dem nævnt sammen med Evidence og Van Den Hul, og der lyder det til, at Lava sagtens kan være med.

Så prisen skyldes vel i bund og grund, at det bare er et godt kabel, der ikke suger tonen ud af din guitar.

Muppet
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Noget om sort antræk, spiraler, kvinders velvilje o.l.

Indlæg af Muppet »

Lille sidenote (håber det er ok med Sasha?): Hvor kan man få fat i henholdsvis Bullet og Lava kablerne?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noget om sort antræk, spiraler, kvinders velvilje o.l.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Muppet"]Lille sidenote (håber det er ok med Sasha?): Hvor kan man få fat i henholdsvis Bullet og Lava kablerne?[/quote]

Lava fås i hvert fald her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://effektpedaler.dk/group.asp?group ... oup=575</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noget om sort antræk, spiraler, kvinders velvilje o.l.

Indlæg af Sasha »

De har også Bullet-kablerne samme sted:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.effektpedaler.dk/product.asp ... ct=2479</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noget om sort antræk, spiraler, kvinders velvilje o.l.

Indlæg af Sasha »

[quote="kraen"]Nu vil jeg ikke lige komme med en teknisk forklaring, og jeg skal da også hurtigt sige, at jeg ikke har prøvet Lava kabler.

Men det jeg hører rundt omkring fra folk, der har testet og testet, er, at Lava kabler bare lyder rigtig godt.
Generelt hører jeg dem nævnt sammen med Evidence og Van Den Hul, og der lyder det til, at Lava sagtens kan være med.

Så prisen skyldes vel i bund og grund, at det bare er et godt kabel, der ikke suger tonen ud af din guitar.[/quote]

Joh, men gælder disse udsagn også for Lava´s spiralkabler? Eller er det udelukkende deres "almindelige" kabler, der her tales om?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noget om sort antræk, spiraler, kvinders velvilje o.l.

Indlæg af CobraPizza »

Jeg har grinet gennem hele tråden! Gennemtænkt overskrift!
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen