Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af JGreen »

Historisk er ham der opfinder teknikken den bedste, mens ham der mestrer den er den dygtigeste.

De gamle 60'er guitar helte var ikke specielt tekniske i forhold til nyere guitarister (ikke så underligt da de skulle opfinde den dybe tallerken, frem for bare at lære at bruge den), men bliver stadig husket som de bedste for hvad de gjorde for guitar spillets udvikling.

Hvis en guitarist er "for" teknisk dygtig bliver han beskyldt for mangel på sjæl og nerve. Der findes en hel del guitarister idag der rent teknisk ville kunne spille cirkler rundt om Jimi Hendrix. Yeah I said it. Meget af det Jimi lavede var noget være rod og larm, men de kan ikke rigtigt konkurrere med at han er al-faderen for elektrisk rock guitar og derfor ikke rigtigt kan røres.

Der er lidt religion i det.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af Anonym »

[quote="JGreen"]Der er lidt religion i det.[/quote]

Helt uenig. Der er ufatteligt meget religion i det. ;) :lol:


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af Sasha »

[quote="JGreen"]. Meget af det Jimi lavede var noget være rod og larm, men de kan ikke rigtigt konkurrere med at han er al-faderen for elektrisk rock guitar og derfor ikke rigtigt kan røres.

[/quote]

Det er lidt sjovt: I mine ører lyder meget af dette "rod og larm" som musik, hvorimod mange andres forsøg på at gøre kunsten efter mest lyder lidt som stiløvelser. Bevares, før helvedet nu bryder løs: Der findes undtagelser i begge ender..!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af Dannyboy »

Mærkeligt at lave sådan en liste.. Og mærkelig liste i øvrigt

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af Anonym »

[quote="Dannyboy"]Mærkeligt at lave sådan en liste.. [/quote]

Tja - er det ikke noget ethvert guitarblad "med respekt for sig selv" :D - gør mindst en gang om året?

Men uanset hvad, så får det da altid en diskussion i gang. Og en sjælden gang i mellem lærer man en ny spadebetvinger at kende.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af CobraPizza »

Steffen laver en Sidney Lee.. "jeg skal jo bare have publicity mahn" :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af fortytwo »

Guitarister er røv kedelige, og guitarist guitarister er mega hamrende røv kedelige.. Der er ikke nogen guitarister, der nogensinde har lavet noget fedt, uden at derikke også var andre musikerer involveret i det, kort sagt, hvis du kan noget med en guitar, så søg for, at din backing er mega fed..

Guitar-musik, som i guitarist musik, burde tages med ud bagved, og ha' en kugle for panden.. Alt andet er spild af resourcer..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af Scorpe »

[quote="fortytwo"]Guitarister er røv kedelige, og guitarist guitarister er mega hamrende røv kedelige.. Der er ikke nogen guitarister, der nogensinde har lavet noget fedt, uden at derikke også var andre musikerer involveret i det, kort sagt, hvis du kan noget med en guitar, så søg for, at din backing er mega fed..

Guitar-musik, som i guitarist musik, burde tages med ud bagved, og ha' en kugle for panden.. Alt andet er spild af resourcer..[/quote]

Dit indlæg mangler et "in my opinion".

!!!
:)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af K-P »

[quote="Scorpe"][quote="fortytwo"]Guitarister er røv kedelige, og guitarist guitarister er mega hamrende røv kedelige.. Der er ikke nogen guitarister, der nogensinde har lavet noget fedt, uden at derikke også var andre musikerer involveret i det, kort sagt, hvis du kan noget med en guitar, så søg for, at din backing er mega fed..

Guitar-musik, som i guitarist musik, burde tages med ud bagved, og ha' en kugle for panden.. Alt andet er spild af resourcer..[/quote]

Dit indlæg mangler et "in my opinion".

!!![/quote]

Er det ikke implicit, at man skriver sin mening på et forum?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af Sasha »

[quote="Scorpe"][quote="fortytwo"]Guitarister er røv kedelige, og guitarist guitarister er mega hamrende røv kedelige.. Der er ikke nogen guitarister, der nogensinde har lavet noget fedt, uden at derikke også var andre musikerer involveret i det, kort sagt, hvis du kan noget med en guitar, så søg for, at din backing er mega fed..

Guitar-musik, som i guitarist musik, burde tages med ud bagved, og ha' en kugle for panden.. Alt andet er spild af resourcer..[/quote]

Dit indlæg mangler et "in my opinion".

!!![/quote]

Eller som vi siger på dansk: "Ifølge min mening".

Jeg ville dog personligt også mene, at med mindre andet angives, så turde det være logisk, at enhver værdiladet udtalelse på et sted som dette står som et udtryk for afsenders holdning. Men jeg har også på baggrund af bitter erfaring måttet sande, at det ofte kan være nærmest nødvendigt at garnere holdningsmæssige udsagn med endog adskillige understregninger af, at der udelukkende er tale om en subjektiv betragtning, hvis man ikke vil have, at hele den tyrkiske musik skal sætte ind con fuoco.

Når dét så er sagt, er jeg faktisk (og dette er udelukkende udtryk for MIN personlige holdning!) enig med Fortytwo et langt stykke henad vejen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af Anonym »

1. Hvis man giver udtryk for en holdning, der IKKE er ens egen, synes jeg det er på sin plads at nævne det. Ellers må man jo gå ud fra, at det skribentens egen holdning. Det andet hører trods alt til sjældenhederne. Og hele det der "du skal skrive IMO ellers bliver vi kede af det og meget forvirrede" er noget teenagere, der ikke rigtigt kan læse indenad, slynger ud IMO. ;)

Når det er sagt, så hvis man følger 42's udsagn, så må Satriani være det rene guld - for det er godt nogle ultra kompetente herrer han altid har med på bas og slagtøj ... det gælder i øvrigt også Vai ... Eric Johnson ... Steffen ... og mange andre :lol: [/flamebait]

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af fortytwo »

[quote="SustainerPlayer"]Når det er sagt, så hvis man følger 42's udsagn, så må Satriani være det rene guld - for det er godt nogle ultra kompetente herrer han altid har med på bas og slagtøj ... det gælder i øvrigt også Vai ... Eric Johnson ... Steffen ... og mange andre :lol: [/flamebait][/quote]
;) Ja, helt sikkert..

Jeg vil så tilføje, at Satriani er den eneste guitarist guitarist jeg har lyttet til.. Men det er i hvert fald 15 år siden, at jeg har sat en Satriani plade på, og har som konsekvens at det, solgt mine Satriani plader.

Jeg mener selv, at jeg er blevet klogere, men hvem ved.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af fortytwo »

[quote="Scorpe"][quote="fortytwo"]Guitarister er røv kedelige, og guitarist guitarister er mega hamrende røv kedelige.. Der er ikke nogen guitarister, der nogensinde har lavet noget fedt, uden at derikke også var andre musikerer involveret i det, kort sagt, hvis du kan noget med en guitar, så søg for, at din backing er mega fed..

Guitar-musik, som i guitarist musik, burde tages med ud bagved, og ha' en kugle for panden.. Alt andet er spild af resourcer..[/quote]

Dit indlæg mangler et "in my opinion".

!!![/quote]

Nej.
Jeg er ret sikker på, at der havde stået noget andet, hvis der var nogen der havde hacket min konto, så ergo må det være min mening jeg har skrevet.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af Nicolai »

Nu vi er ved det- mon så ikke jeg kunne få titlen som GFs dygtigste (spastiske) guitarist...? :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="fortytwo"]Guitarister er røv kedelige, og guitarist guitarister er mega hamrende røv kedelige.. Der er ikke nogen guitarister, der nogensinde har lavet noget fedt, uden at derikke også var andre musikerer involveret i det, kort sagt, hvis du kan noget med en guitar, så søg for, at din backing er mega fed..

Guitar-musik, som i guitarist musik, burde tages med ud bagved, og ha' en kugle for panden.. Alt andet er spild af resourcer..[/quote]

+1 ... IMO

Jeg hører faktisk ikke noget musik overhovedet, hvor guitaren har en mere fremtrædende rolle, end de øvrige musikere. Tværtimod, så er jeg mere optaget af vokalen, hvis der endelig skal være noget, der skal træde frem.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af Anonym »

Hmm..

Guitar musik kan jo også være dejligt bare at høre på..

<a href="" rel="nofollow">

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af Sasha »

Jeg har såmænd på heller ingen måde noget problem med musik, hvori guitaren spiller en fremtrædende rolle - ja, jeg kan faktisk i mange tilfælde godt lide både instrumantalmusik og -passager. Jeg har til gengæld et kæmpeproblem med lydmæssige udfoldelser, hvor den instrumentale præstation er tænkt før musikken. Og af én eller anden grund er der bare MEGET langt mellem de guitarister, som formår at tænke ud over den tekniske præstation på deres eget lille, fedtede instrument...

Jeg er da sådan set ligeglad med, hvor mange timer, én eller anden har siddet og øvet sine skalaer derhjemme på sengekanten (det må gerne være mange. Men vedkommende behøver ikke minde om det konstant). Fortæl mig dog en historie istedet - vis mig "a movie for the ears", som Frank Zappa kaldte det. Det er i mine ydmyge ører langt mere interessant.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Heads Up - Steffen Schackinger i Nyhederne TV2 22.00

Indlæg af fortytwo »

[quote="Hapsall"]Hmm..

Guitar musik kan jo også være dejligt bare at høre på..

<a href="" rel="nofollow">

Nej.. Ikke hvis det er mine øre der skal lytte på det.. Men det er det heldigvis heller ikke.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen