Nyt fra TC (iPhone App)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af kraen »

Ser interessant ud. (Men de skulle virkelig sende Tore på engelsk-kursus)

[youtube]vMt_0WVx9XE[/youtube]

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af Jacob »

[quote="kraen"]Ser interessant ud. (Men de skulle virkelig sende Tore på engelsk-kursus)

[youtube]vMt_0WVx9XE[/youtube][/quote]

Det ser ret vildt ud ! Og giver samtidig en forklaring på den noget kryptiske lego-video de sendte ud tidligere :lol:

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af DarkoPage »

Det ser bestemt fedt ud! Hvis man altså er ejer af en af de dersens såkaldte smartphones og en pedal fra TC med Toneprint-funktionen.

megl
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af megl »

Det er sgu da fucking sejt! Tommel op til TC for at tænke innovativt

/megl

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af Jackie van Hippie »

Det var dog den mest besværlige håndtering af presets jeg nogensinde har set..
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af Jacob »

[quote="Jackie van Hippie"]Det var dog den mest besværlige håndtering af presets jeg nogensinde har set..[/quote]

Deres idé om at bruge det på scenen er nok liiiidt søgt, men jeg vil da mene, at hvis man sidder derhjemme og skal finde ud af hvilke toneprints man kan lide, så er det da noget nemmere, end også at skulle til at bakse med computer og ekstra kabler?

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af kraen »

Efter at have tænkt lidt over det, så kunne den her funktion faktisk godt få mig til at overveje at købe nogle Toneprint-pedaler.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af Smittefar »

[quote="Jackie van Hippie"]Det var dog den mest besværlige håndtering af presets jeg nogensinde har set..[/quote]

Ja, hvis målet er, man skal bruge funktionen til at skifte preset på scenen, så duer det ikke, men i forhold til at hente nogen presets fra nettet ned i en pedal, så er det den nemmeste håndtering, jeg har set.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af IkkeMig »

Jeg er ligeglad med om det er smart. Det er så tilpas super-nørdet, at jeg får lyst til at købe det med det samme...

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af kraen »

[quote="Turtle"]Jeg er ligeglad med om det er smart. Det er så tilpas super-nørdet, at jeg får lyst til at købe det med det samme...[/quote]

+1

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af Sasha »

[quote="kraen"][quote="Turtle"]Jeg er ligeglad med om det er smart. Det er så tilpas super-nørdet, at jeg får lyst til at købe det med det samme...[/quote]

+1[/quote]

Sjovt, det har den diametralt modsatte effekt på mig...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af strattitude »

[quote="Sasha"][quote="kraen"][quote="Turtle"]Jeg er ligeglad med om det er smart. Det er så tilpas super-nørdet, at jeg får lyst til at købe det med det samme...[/quote]

+1[/quote]

Sjovt, det har den diametralt modsatte effekt på mig...

:-)[/quote]


Samme her...

Jeg skal bare ha knapper der kan skrues på. Gider ikke sætte mig ind i sådan noget... Ejer heller ikke en iphone

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af Lasse H »

Hej,
Er ny her på siden. Har fulgt lidt med fra sidelinien, men nu kan jeg ikke holde min forundring tilbage. Er det korrekt forstået, at toneprint ene og alene er muligheden for at downloade indstillinger til sine pedaler, som kendte guitarister har lavet? Det svarer til, at Paul Gilbert kommer forbi og skruer på min pedal? Jeg må nok indrømme, at jeg næppe kan forestille mig noget mindre anvendeligt end det. Måske TC skulle flytte nogle penge fra deres marketingsafdeling over til deres udviklingsafdeling. Nu kan man tilmed beame toneprints ind via sin telefon. Det er godt nok meget at gøre ud af det, synes jeg. Det er selvfølgelig en helt personlig, dybt subjektiv sag, og jeg kommer jo nok indirekte til at støde nogen, som synes det er fedt.
Det kan da godt være, at man kan have noget ud af, at andre indstiller ens grej i almindelighed - men er der ikke en fare for, at disse toneprints måske modarbejder det nok så vigtige: at bruge sine egne øre og smag til at finde den lyd, som man kan lide, og som passer til den musik, man spiller?

Jeg siger lige velkommen til, til mig selv, og jeg lover, at der ikke altid ryger galde med ud, når jeg åbner munden.

VH Lasse

PS. Ja, Kræn, der er mig... :-)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af kraen »

[quote="Lasse H"]Hej,
Er ny her på siden. Har fulgt lidt med fra sidelinien, men nu kan jeg ikke holde min forundring tilbage. Er det korrekt forstået, at toneprint ene og alene er muligheden for at downloade indstillinger til sine pedaler, som kendte guitarister har lavet? Det svarer til, at Paul Gilbert kommer forbi og skruer på min pedal? Jeg må nok indrømme, at jeg næppe kan forestille mig noget mindre anvendeligt end det. Måske TC skulle flytte nogle penge fra deres marketingsafdeling over til deres udviklingsafdeling. Nu kan man tilmed beame toneprints ind via sin telefon. Det er godt nok meget at gøre ud af det, synes jeg. Det er selvfølgelig en helt personlig, dybt subjektiv sag, og jeg kommer jo nok indirekte til at støde nogen, som synes det er fedt.
Det kan da godt være, at man kan have noget ud af, at andre indstiller ens grej i almindelighed - men er der ikke en fare for, at disse toneprints måske modarbejder det nok så vigtige: at bruge sine egne øre og smag til at finde den lyd, som man kan lide, og som passer til den musik, man spiller?

Jeg siger lige velkommen til, til mig selv, og jeg lover, at der ikke altid ryger galde med ud, når jeg åbner munden.

VH Lasse

PS. Ja, Kræn, der er mig... :-)[/quote]

Hej Lasse
Godt at se, at du fandt vej til GF. Velkommen til!

Jeg kan godt forstå din forundring, men man kunne forestille sig, at vi almindelige brugere fik samme muligheder for at skrue på alle parametre, som "de kendte" har, når de besøger TC. Det kunne f.eks. være gennem app'en. Den almindelige bruger har 4-5 parametre at skrue på, mens "de kendte" har langt flere via et stykke software, som TC har udviklet til formålet. Det skulle efter sigende være ret besværligt at bruge medmindre man er virkelig nørdet, så derfor har de ikke frigivet det til "almindelige".

Men jeg synes også bare det er fedt for innovationens skyld. Hvis man kan sende data igennem en pickup, hvad kan man så ellers finde på? Det er ikke sikkert, at alle muligheder er lige anvendelige, men mon ikke, at nogen kunne komme op med noget rigtig fedt på den front?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af Smittefar »

F.eks. for PODs og lignende er der jo også et kæmpe 'forum' for diverse presets på nettet - Det her er vel bare TCs måde at give brugerne samme muligheder for at prøve en masse forskellige presets af.

Men som udgangspunkt, synes jeg også mest af alt, det er fjollet - (på den lidt fede måde må jeg indrømme)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af Sasha »

Der er få ting som "innovation for innovationens skyld"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Der er få ting som "innovation for innovationens skyld"...[/quote]

Os, der lever af det, kalder det for at opfinde et behov. Jeg ved ikke helt om det egentlig lyder bedre :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af Sasha »

Narh, det er vel en god ting at have tidens mantra "innovation" med i titlen..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af MacG »

Jeg viste det til nogen af mine mere nørdede kolleger. De snakkede straks om den gamle måde at hacke telefonsystemet på med en blue box så man kunne ringe gratis. Og én af dem mente at hvis jeg købte en pedal med toneprint kunne han regne ud hvordan man kunne lave støj der sender parametre til pedalen. Så hvis man synes guitaristen trænger til mere delay, eller bare mere af det hele... Så kunne man bare "buzze" hans setup...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra TC (iPhone App)

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]Jeg viste det til nogen af mine mere nørdede kolleger. De snakkede straks om den gamle måde at hacke telefonsystemet på med en blue box så man kunne ringe gratis. Og én af dem mente at hvis jeg købte en pedal med toneprint kunne han regne ud hvordan man kunne lave støj der sender parametre til pedalen. Så hvis man synes guitaristen trænger til mere delay, eller bare mere af det hele... Så kunne man bare "buzze" hans setup...[/quote]

Kan den også bruges til at få mindre af det hele...? Det kunne være rart, hvis man hørte én af de dér guitarister, som notorisk har alt for meget sovs på, at man så lige kunne "tilpasse niveauet" til ens egen smag. Vi går en helt ny æra i møde, når det kommer til "interaktive koncertformer"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen