Lakering af guitar krop

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
taraska
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Lakering af guitar krop

Indlæg af taraska »

Ja overskriften siger det hele.

Men hvad er jeres erfaringer?

I øvrigt! jeg vil gerne frabedes at jeg skal special importere en helt unik guitar lak som kun kan købes fra stewmac. Er der nogen som har prøvet en anstændig lak på dåse fra et bygge marked, flügger eller lignende?

Tak for hjælpen! :-)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lakering af guitar krop

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="taraska"] Er der nogen som har prøvet en anstændig lak på dåse fra et bygge marked, flügger eller lignende? [/quote]

Ja, det har jeg. Det virkede fint.

Det var det billigste jeg kunne fremskaffe (20,- dåsen i Jem&fix, så vidt jeg husker), og selve malingen var ganske fin. Den klare lak skulle jeg måske have smidt lidt ekstra mønt for, for den blev mere og mere gullig, i takt med der kom flere lag på. Men jeg er nu alt i alt ganske tilfreds med det "nicotine blonde" resultat :)

Fremgangsmåde: Jeg fjernede den gamle (centimetertykke plasticagtige) lak med Bums, sleb med sandpapir, til de sidste rester var væk, og overfladen var jævn, dækkede af i halslommen, osv., hængte den op udenfor under et halvtag, og sprayede så 4-5 lag maling på, over lige så mange dage, og det samme med den klare lak.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

taraska
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lakering af guitar krop

Indlæg af taraska »

[quote="GodSpeedDK"][quote="taraska"] Er der nogen som har prøvet en anstændig lak på dåse fra et bygge marked, flügger eller lignende? [/quote]

Ja, det har jeg. Det virkede fint.

Det var det billigste jeg kunne fremskaffe (20,- dåsen i Jem&fix, så vidt jeg husker), og selve malingen var ganske fin. Den klare lak skulle jeg måske have smidt lidt ekstra mønt for, for den blev mere og mere gullig, i takt med der kom flere lag på. Men jeg er nu alt i alt ganske tilfreds med det "nicotine blonde" resultat :)

Fremgangsmåde: Jeg fjernede den gamle (centimetertykke plasticagtige) lak med Bums, sleb med sandpapir, til de sidste rester var væk, og overfladen var jævn, dækkede af i halslommen, osv., hængte den op udenfor under et halvtag, og sprayede så 4-5 lag maling på, over lige så mange dage, og det samme med den klare lak.[/quote]

Så du købte maling so vel som lak i jemogfix? var det på dåse? og var det noget specielt til træ? eller specielt til malede overflader?

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lakering af guitar krop

Indlæg af CobraPizza »

Du skal bare huske at det helst skal være samme mærke lak som maling, for jeg har set maling og lak modarbejde hinanden, og så bliver resultatet lidt specielt, når den krakelere eller falmer.. der er vist en der var ude for det samme, da han skulle lave en EVH strat..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lakering af guitar krop

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="taraska"]Så du købte maling so vel som lak i jemogfix? var det på dåse? og var det noget specielt til træ? eller specielt til malede overflader?[/quote]

Ja, ja, nej og nej. Tror jeg nok :)

Maling og lak var begge på dåse, og begge af samme fabrikat. Jeg mener (!) at det var sådan noget "universal"-maling/lak, til stort set alle slags overflader. Men det er en del år siden efterhånden, så du må ikke hænge mig op på det.

Mit bedste råd må være, at du går ned til farvehandleren og spørger. Ikke i byggemarkedet (de aner intet om noget, sådan nogle steder), men hos farvehandleren er det (som regel) uddannet personale, der ved, hvad de snakker om. Så burde du være rimelig sikker på, at få noget med hjem, der fungerer. Jeg kan jo ikke afvise, at jeg bare var heldig :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen