Spørgsmål om kabel til PU>guitarjack

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Spørgsmål om kabel til PU>guitarjack

Indlæg af RexBibendum »

Hej

Det er nok noget af et begynder spørgsmål men hvis man er i tvivl må man spørge....

Jeg er ved at montere en ny slagplade i min Musikman og skal derfor have loddet et nyt jackstick på, spørgsmålet er: Hvilke kabel skal jeg bruge? er det flintrende ligegyldigt bare der er hul igennem? (alm. 2-kvadrat??) eller kan jeg lige så godt nørde med noget dyrt og dertil beregnet? Og skal det være skærmet og what not? Tænker jeg hellere må spørge inden jeg isolerer en gaffel og lodder den på...

Mvh :think:
Rexbibendum

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål om kabel til PU>guitarjack

Indlæg af Morten_Lyse »

Fender bruger ikke skærmet kabel i indmaden, Gibson gør. Jeg ville bruge skærmet kabel i en guitar der ikke er beklædt med skærmfolie eller lign. og ellers ikke..

Er din musicman ikke skærmet med sådan noget grafitmaling fra fabrikken..?

Mvh,
Morten Lyse

RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål om kabel til PU>guitarjack

Indlæg af RexBibendum »

Nej der er en (kobber?) plade i bunden af hullet hvor volume/tone knob's er placeret(guitar) og der er stel fra denne og til det jackstik der sidder der nu. Slagpladen med de tre singlecoils: Dimarzio DP117Bridge/DP170midt/DP189neck. er skærmet med folie.

RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål om kabel til PU>guitarjack

Indlæg af RexBibendum »

Så når når guitaren ikke er skærmet så skal jeg finde noget skærmet kabel?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål om kabel til PU>guitarjack

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Der er jo fordele og ulemper ved begge dele:

Med skærmet kabel mindsker du brum, men du forøger samtidig kapaciteten mellem signal og stel, hvilket kan æde "luft i topppen". Og vice versa med uskærmet kabel.

Dér, hvor jeg kommer fra, er skaller noget, som man giver til høns. Men udfra beskrivelsen er din guitar da i forvejen skærmet mere end de fleste. Så jeg ville i dit tilfælde blot bruge ganske almindelig uskærmet ledning - 0,25 mm2 eller noget i dén stil.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål om kabel til PU>guitarjack

Indlæg af RexBibendum »

Ok. Tak for svarende, nu ved jeg mere end kl.10.18 :) så jeg kaster mig ud i det..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen