Afstand mellem strenge ved sadlen på en strat?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Afstand mellem strenge ved sadlen på en strat?

Indlæg af RexBibendum »

Jeg er jo ved det her projekt med at montere en færdigsamlet (og kraftigt tilpasset) slagplade fra en strat (3 singlecoil) i en Musicman Sabre II, (2 humbuckere) men der er lidt forhindringer på vejen, jeg har ikke lige tænkt så meget over spacing andet at jeg konstaterede at de var ens ved bridge og begge er designet i et firma hvor det er ham der Leo der var boss på det tidspunkt de blev "opfundet"

De har samme spacing ved bridge, Stat'en måler også 53mm ikke? men oppe ved nut'en, sadlen, eller hvad det hedder mellem hoved og hals er Sabren kun 33mm (mellem E og E streng, og hvad måler så Strat'en der?? Jeg synes ikke google er min ven her...

Jeg opdagede det ved at neck PU så enormt bred ud da jeg var ved at lægge den til rette for tegne fræsespor, og da jeg målte efter på den originale neck PU var den da også 3mm mindre i spacingen end den originale bridge PU, Jeg spottede det heldigvis inden kroppen røg under fræseren for at få plads til den midterste PU.

Neck og middle PU i slagpladen fra Strat'en måler 53mm begge to, skal de det eller skulle de også have været "descending" i spacing? hvis de skulle have været på en Strat?
Det skal lige siges at jeg ikke selv har samlet slagpladen, jeg har bare købt den samlet..

Mvh
Rexbibendum

Rulleguitar.dk
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Afstand mellem strenge ved sadlen på en strat?

Indlæg af Rulleguitar.dk »

Hej

Jeg bruger altid sådan et stykke måleværktøj her, når jeg laver nye sadler: String spacing guide . Det behøver man selvfølgelig ikke hvis det bare er til en enkelt ny sadel...

Afstanden imellem E og e-strengene ved sadlen plejer at være imellem 34 og 36mm på en strat-og-lignende-guitar. Oftest omkring 34-35mm.

Venlig hilsen
Jens J

RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Afstand mellem strenge ved sadlen på en strat?

Indlæg af RexBibendum »

Tak. Så er halsen på min guitar for smal til at jeg kan tilpasse.. nå... næste projekt :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen