Loddediagram, er det rigtigt? beslutningskvalme.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Loddediagram, er det rigtigt? beslutningskvalme.

Indlæg af RexBibendum »

Hej
Nå.. dagens projekt er nye pups i min Epi Explorer, en Gibson pu i neck (Single Conducter, kan ikke huske modellen) og en Seymour Duncan Dimebucker SH-13 (mange flere conducter?) i bridge.
Jeg er dog meget "uoplyst" inden for elektronik for nu at sige det pænt, men jeg har prøvet at lave et diagram ud fra diverse hjemmesider og nu har jeg maven fuld af beslutningskvalme om hvorvidt dette er rigtigt og jeg tør ikke rigtigt lodde det sammen hvis nu guitaren eksploderer og tager det halve af Odense med sig. Så er der en derude der ved et hurtigt blik kan sige om der er gode/ringe/slet ingen chancer for at der kommer lyd ud af guitaren hvis jeg gør som jeg her har tegnet??

Og på forhånd undskyld for min utroligt grimme tegning :crazy:

Og det er meningen at jeg kun vil have en volume og en tone, og så flytter jeg 3-vejs kontakten ned i det midterste hul mellem vol. og tone. Jeg får (så hvidt jeg lige kan se) ingen coil-splitting med 3-vejs kontakten i midterpossition??, men det gør ikke så meget, jeg bruger som regel kun neck eller bridge..

[imgBillede
By rexbibendum at 2011-11-26][/img]

Mvh
Rexbibendum

Så kom der lyd igennem :) Sådan ser det ud:
[imgBillede

Uploaded with ImageShack.us][/img]

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Loddediagram, er det rigtigt? beslutningskvalme.

Indlæg af Kimling »

Billede
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Loddediagram, er det rigtigt? beslutningskvalme.

Indlæg af Sasha »

Jeg tror desværre, at der er ret ringe chance for, at det halve af Odense ryger i luften. Det kunne ellers være fedt!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Loddediagram, er det rigtigt? beslutningskvalme.

Indlæg af RexBibendum »

Kimling: Det er lige præcis den der jeg skamløst har tegnet efter, jeg ville lige være sikker på jeg havde forstået det rigtigt :)

Sasha: Der er håb endnu, jeg har flere projekter på bedding :)

RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Loddediagram, er det rigtigt? beslutningskvalme.

Indlæg af RexBibendum »

Btw, hvor galt kan det gå i sådan et projekt? kan man svitse noget af eller prøver man bare at lodde og hvis der så ikke er lyd så flytter man rundt og lodder igen?

Nå... ja det er vel lidt halv-pinligt men der kommer ikke engang støj igennem :clap: , faktisk ville jeg være glad hvis alle mine guitarer var lige så støjsvage når de er sat til (hvis bare der altså kom lyd fra strengene)... Jeg har checket og checket igen, jeg har gjort som min tegning siger... Dog er jeg sikker på det er en fejl 40, begge PU's virkede før og alle potmetre virkede før, så hvad er der størst chance for. Kan jeg have varmet potmetrene i stykker? eller kan det være noget kold-lodning? Jeg er godt klar over at i selvfølgelig ikke kan vide hvad jeg laver galt, men hvad ville en newbie inden for lodning typisk f#### up med/i?

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Loddediagram, er det rigtigt? beslutningskvalme.

Indlæg af Petunia »

Din tegning har helt klart en fejl 40 - der er ingen forbindelse fra 3 wway switchen til potmetrene.
Prøv at sammenligne med tegningen Kimling viser, så er det helt tydeligt, hvad fejlen består af.

RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Loddediagram, er det rigtigt? beslutningskvalme.

Indlæg af RexBibendum »

Doh....og nu kan jeg se det... Det prøver jeg lige, tak

RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Loddediagram, er det rigtigt? beslutningskvalme.

Indlæg af RexBibendum »

GE-NII-ALT :) Så kom der lyd... har smidt et billede af den færdige operation... Nu ved jeg hvordan så nu skal min Gibson have samme tur :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen